Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-31, 08:41
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
1. Jag har aldrig sagt att "islam är helt ofarligt". En lögn från din sida.

2. Varför skriver du hela tiden "Islam" med stor bokstav? Alex Linder brukar säga att det tyder på låg intelligens att versalisera random ord mitt i meningar.

3. Det du kallar "svensk kulturell gemenskap" är ett stickspår som jag är ganska ointresserad av. Vad vi bör hålla oss till är begreppet svensk, som betyder etniskt svensk, och som inte kan definieras utifrån religion. Du har påstått att det "att vara svensk" påverkas av valet av religion, vilket är en felaktighet.

4. Du sa ordagrant att "om ni vill veta varför svenska kvinnor våldtas, så ska ni läsa koranen". Du gjorde koranen till DEN stora anledningen att våldtäkter begås. Då frågade jag varför statistiken visar att traditionellt ickeislamska grupper som svarta afrikaner är MER överrepresenterade än muslimska MENA-folk i våldtäktsstatistiken. Det kunde du inte svara på.

Det kan ju handla om att man valt att spela kortet islam? Det kanske funkar bättre att säga "de våldtar p.g.a. koranen" än att "de våldtar p.g.a. sin ras"? Det kan ju dessutom vara så att båda påståenden är sanna. Är det uteslutet att muslimer kan dela upp människor i in- och ut-grupper och att man kan behandla ut-grupper på ett annat sätt? T.ex. gruppvåldtäkter. Allt tyder väl snarare på att det är så. Sen kan man kanske säga att islam bara är de här folkgruppernas ras-essens eller något. Men spelar det ens någon roll om resultatet blir detsamma?
Citera
2018-05-31, 08:43
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Snacka om megalomani. Jag försöker försvara AfS från dina dumheter, som riskerar att skada partiet. Och du påstår att jag "försöker smutskasta AfS". DU är inte partiet, Jeff. Egentligen är du inte ens AfS:are. Du är i grunden en SD:are med dålig disciplin. Ungefär som din stora förebild Kent Ekeroth. Det är skillnad på att vara nationalist och att vara odisciplinerad och "frispråkig" SD:are.

Jag har aldrig kritiserat de riktiga AfS:arna Kasselstrand och Hahne. Tvärtom hyllar jag dem för deras insatser, senast deras fantastiska tal i Växjö.

Min förhoppning är att människor som inte delar partiets grundläggande värderingar ges en mindre framträdande roll i valrörelsen.

äh kom igen. Damned if you do damned if you dont... Alla måste komma från något annat parti tidigare när ett nytt parti skapas. Vad har du emot en riktigt fin och bra kille som Jeff egentligen?
Citera
2018-05-31, 09:00
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Det kan ju handla om att man valt att spela kortet islam? Det kanske funkar bättre att säga "de våldtar p.g.a. koranen" än att "de våldtar p.g.a. sin ras"? Det kan ju dessutom vara så att båda påståenden är sanna. Är det uteslutet att muslimer kan dela upp människor i in- och ut-grupper och att man kan behandla ut-grupper på ett annat sätt? T.ex. gruppvåldtäkter. Allt tyder väl snarare på att det är så. Sen kan man kanske säga att islam bara är de här folkgruppernas ras-essens eller något. Men spelar det ens någon roll om resultatet blir detsamma?

Problemet är väl att argumentet ”de våldtar p.g.a koranen” är ett lögnaktigt SD-argument. Ja, jag vet att det kan falla under hmf att hävda att det till största del beror på ras. Men det är ju för att det är sant. Man borde dock kunna formulera det på både ett lagligt och sanningsenligt sätt genom att hänvisa till skillnader i etnisk bakgrund vad gäller sexuella övergrepp. Våldtäktsmän har ju vissa egenskaper gemensamt. Som låg intelligens, svag impulskontroll, stark libido och lägre empatisk förmåga. Frekvensfördelningen avseende dessa egenskaper skiljer sig markant åt mellan olika folkgrupper.
Citera
2018-05-31, 09:04
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
1. Jag har aldrig sagt att "islam är helt ofarligt". En lögn från din sida.

2. Varför skriver du hela tiden "Islam" med stor bokstav? Alex Linder brukar säga att det tyder på låg intelligens att versalisera random ord mitt i meningar.

3. Det du kallar "svensk kulturell gemenskap" är ett stickspår som jag är ganska ointresserad av. Vad vi bör hålla oss till är begreppet svensk, som betyder etniskt svensk, och som inte kan definieras utifrån religion. Du har påstått att det "att vara svensk" påverkas av valet av religion, vilket är en felaktighet.

4. Du sa ordagrant att "om ni vill veta varför svenska kvinnor våldtas, så ska ni läsa koranen". Du gjorde koranen till DEN stora anledningen att våldtäkter begås. Då frågade jag varför statistiken visar att traditionellt ickeislamska grupper som svarta afrikaner är MER överrepresenterade än muslimska MENA-folk i våldtäktsstatistiken. Det kunde du inte svara på.
De va ett jävla islam vurmande
Om du som etnisk svensk blir muslim är du inte längre ett av vårt folk då du har valt ett svenskförgentligt syn och värkan
Citera
2018-05-31, 09:05
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ja, det spelar roll. Och jag har sagt varför flera gånger nu: Om man har en felaktig analys av en företeelse, så kan man inte komma till rätta med den. Det är viktigt att veta varför något sker.

Om man tror att koranen är anledningen till våldtäkterna, så borde vi dels ta in analfabeter (eftersom de inte kan läsa, kan de inte bli påverkade av koranen och alltså inte våldta), vi borde ta in kristna och sekulära afrikaner (eftersom de inte påverkas av koranen kommer de inte att våldta). Men svarta afrikaner är mer överrepresenterade än Mena-folk. Hur förklarar ni det om ni menar att koranen är skyldig? Kan ni svara på det nån gång? Jag är dessutom ganska säker på att analfabeter är mer överrepresenterade än koranläsare.
Senast redigerad av baggebo1 2018-05-31 kl. 09:11.
Citera
2018-05-31, 09:06
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
äh kom igen. Damned if you do damned if you dont... Alla måste komma från något annat parti tidigare när ett nytt parti skapas. Vad har du emot en riktigt fin och bra kille som Jeff egentligen?
Jag har inget emot Jeff som person. Det här är en politisk diskussion. Jag har något emot hans korkade idéer i vissa frågor.
Citera
2018-05-31, 09:07
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Såg ett kort nyhetsreportage om AfS där de tre s.k. ”vildarna” presenterades - Olle Felten, Jeff Ahl och förre partiledaren Mikael Jansson - samt där denna grupp som numera representerar AfS, lagt olika motioner till riksdagen.

Nu när en annan vilde Anna Hagwall blivit medlem (ej officiell representant) undrar jag om ni tre, införlivar henne i ert riksdagsarbete och tar tillvara hennes senaste införskaffade kunskaper?

Detta med tanke på att hon lär ha sagt att hon skulle göra djupare undersökningar varför det var så känsligt att kritisera just Bonnier (och Hjörne) samt om ägarförhållandena inom ”svensk” media och dess konsekvenser för allas vår politiska yttrandefrihet m.m.
https://www.svegot.se/2018/05/17/annu-en-riksdagsledamot-hoppar-over-till-afs/
”Ändå har hon inte ångrat att hon skrev och lämnade in sin motion.
Anna Hagwall: – Absolut inte. Jag har aldrig tvekat om att det var rätt att lämna in motionen. Landets katastrofala tillstånd beror i stor utsträckning på medierna och där är Bonniers särskilt ansvariga. Nu har jag både tid och ännu mer lust att ta reda på varför det är så känsligt att kritisera just dem. Nu, ett år senare vet jag mycket mer.”

Avslutningsvis, ett till exempel på prioriteingar & jämförelser i Vårt Nya (S)verige…
https://pbs.twimg.com/media/DSzQLf1W4AIeWpV.jpg
– 11 000 fattigpensionärer i Stockholm får minst ett mål mat om dagen serverat av frivillighetsorganisationer.
– Samtidigt får 420 ”asylsökande” mat för 7 miljoner skattekronor i månaden i Älvdalen.

Prioriteringen var inte ditt val, men skattepengarna är dina - DU BETALAR!
Citera
2018-05-31, 09:09
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doomush
De va ett jävla islam vurmande
Om du som etnisk svensk blir muslim är du inte längre ett av vårt folk då du har valt ett svenskförgentligt syn och värkan
Jeff Ahls fanclub gör ett tillfälligt inhopp i tråden igen. Sådan herre - sådan hund, eller vad brukar man säga?
Citera
2018-05-31, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Jag håller med Jeff Ahl.

Kan vi efter nästan 9000 kommentarer enas om att den frågan är färdigdiskuterad nu?

Regulus och VitruvianskeMannen kommer nog göra några hundra inlägg till om den frågan.
Citera
2018-05-31, 09:13
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Jeff Ahls fanclub gör ett tillfälligt inhopp i tråden igen. Sådan herre - sådan hund, eller vad brukar man säga?
Detta är självklarheter ska inte behövas skrivas
Och du har rätt jag är ett fan av Jeff och afs dom har redan på kort tid gjort stora saker för vårt folk och dom ska ha ett tack
Senast redigerad av Doomush 2018-05-31 kl. 09:33.
Citera
2018-05-31, 09:26
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl

Bankväldet är en del av globalisternas verktyg, vanligt folk överbelånas med pengar som inte finns, bankerna skapar krediter ur tomma luften genom att låna pengar av varandra (enkelt förklarat). Även om statsskulden är relativt låg har vi en enorm privatlåneskuldssättning. Bankerna tar noll risker med sin lånecirkus, medan vanligt folk kommer kastas över ruinens brant om räntorna sticker. Denna lekstuga är vidrig, det är subversiv verksamhet och syftet är såklart att gynna den globalistiska 1%-nomenklaturan som ska profitera på vanligt hederligt hårt arbetande människor. Bankväldet och EU är tätt sammanknutna, se i Italien hur presidenten utsåg en IMF-associerad premiärminister där - antagligen efter påtryckningar uppifrån. Bankväldet tillhör den inre kärnan av globalisterna, de gör sådant som du och jag skulle kastas in i fängelse om vi sysslade med.

180poäng Jeff! Love it!
https://youtu.be/xz3PbpPR6DY

Detta stycke du skrev skall jag förstora till 45x65cm. Rama in och spika upp väggen.
När alla bekanta kommer på besök och frågar; ”-Vem har skrivit detta?”
Svara jag:
”Mitt parti, AFS. Sveriges enda parti.”
Citera
2018-05-31, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Regulus och VitruvianskeMannen kommer nog göra några hundra inlägg till om den frågan.

Så är det nog, dom ger sig inte i första taget.

Dom flesta AfSare har väl ändå redan lämnat den här tråden pga det eviga spammandet från NMRare, SDare osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in