Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-26, 11:16
Bannlyst
är det direktsändning idag pa youtube fran stureplan och uppsala??
Citera
2018-05-26, 11:16
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Det är meningslöst, kontraproduktivt och direkt skadligt för svenskarna att satsa resurser på det sätt som du beskriver.

Om du inte inser sanningen i de citat som jag hämtade från AFS program så får jag väl kärleksbomba dig med mer. Du säger ju att vi måste lära dem, men AFS politik är att integration är omöjlig på politisk väg och bara kan förekomma i enstaka naturliga fall. Här kommer det i repris fast denna gång tar jag med ett längre avsnitt:

Ett citat som ytterligare förvirrar begreppen. Vad menar de med "integration, eller assimilering som det ibland kallas"? Integration och assimilering är inte samma sak.
Citera
2018-05-26, 11:19
Medlem
motarbetars avatar
.
Citera
2018-05-26, 11:20
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du slåss mot en halmgubbe som du själv ställt upp. Jag har inte hävdat att det är något mystiskt med etniska identiteter. Snarare är det då rasister som gör det hela konstigt med sin blodsmystik.

Jag har inte heller krävt att AfS ska producera någon "krystad" definition av svensk etnicitet. Jag har sagt att det ligger i deras eget intresse att förklara vad de menar med etnisk svensk och svenskhet.

Man kan diskutera etnicitet utan att ägna sig åt konstiga rasteorier, men eftersom många rasister använder begreppet etnicitet som ett täckord för genetiskt ursprung är det viktigt att vara tydlig med vad man menar och hur man tolkar begreppet.

Vad gäller hatbrott så anser jag som jag redan påpekat att förre JK Göran Lambertz begick ett uppenbart fel när han exkluderade etniska svenskar. Lagens förarbeten är mycket tydliga och stöder inte Lambertz konstiga tolkning.

Vi är inte ättlingar ifrån Somaliska stammar för att ge dig en hint.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_germanstammar Här kan du läsa på lite om våra Svenska förfäder. Vi är nämligen ättlingar till dessa. Sen kan du försöka förklara bort att det inte finns något Svenskt folk så gott du kan, det få bli dina hjärnspöken.
Citera
2018-05-26, 11:26
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Men Jeff Ahl verkar vara en riktigt duktig talare. Tydlig, vältalig och övertygande. Honom kommer de få nytta av.
Men han får skärpa sig om att inte använda ordet "nu ska jag leva loppan" två gånger under samma torgmöte som om han fortfarande levde i nån slags förlegad Dror Feiler värld, men han och dom andra ska ha en stor eloge för att dom öh kan leva med sig själv i att åka på flera torgmöten och upprepa samma manus inför sin egen publik istället för att göra en enda show när TV är där & bandar & sedan överlämna uppträdandet åt evighetens replayknapp

Även om jag gillar det han säger så är det märkligt att han enligt politiska motståndare inte
korsar gränsen för hetsk mot folkgrupp i förhållande till vad kreti & pleti åtalas för vad dom
har skrivit på nätet, eller Kasselstrand som sa kollektiviserande i sitt tal att "muslimerna är sluga och utnyttjar det här" utan att ha uttryckt sig nedsättande tydligen i förhållande till att Åkesson aldrig använder ordet muslim utan väljer "islamist" för att ställa upp sitt inkluderande vi och dom 2.0,
alltså borde Kasselstrand ha hetsat mot en större grupp? där
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-05-26 kl. 11:35.
Citera
2018-05-26, 11:30
Medlem
Citat:
Ett citat som ytterligare förvirrar begreppen. Vad menar de med "integration, eller assimilering som det ibland kallas"? Integration och assimilering är inte samma sak.

AfS menar nog deportation. Att gasa ihjäl folk vågar man sig inte på. I alla fall inte
inledningsvis.
Citera
2018-05-26, 11:33
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Vi är inte ättlingar ifrån Somaliska stammar för att ge dig en hint.

Jo det är precis det vi är. Alla folk utanför Afrika utvandrade från Afrikas Horn för mindre än 100 000 är sedan. Vi står därför närmare somalierna genetiskt än folk från det subsahariska Afrika.
Citera
2018-05-26, 11:33
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Du är en dålig och hyperintellektuell förlorare som sitter och märker ord eller för långrandiga och tråkiga resonemang om juridik, och säger att genetik nästan bara handlar om hudfärg. Jag tvivlar starkt både på din ärlighet och ditt förstånd. Du är en bakåtsträvare för en samhällsmodell som aldrig har lyckats och som aldrig kommer att lyckas.

Fortsätt gärna ordbajsa om hur dåligt språket är i AFS program. Sitt gärna och låtsas att du kan läsa det istället för att ge en saklig kommentar till innehållet. Det är ju säkert angeläget för dig i alla fall.
Citera
2018-05-26, 11:38
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Men han får skärpa sig om att inte använda ordet "nu ska jag leva loppan" två gånger under samma torgmöte som om han fortfarande levde i nån slags förlegad Dror Feiler värld, men han och dom andra ska ha en stor eloge för att dom öh kan leva med sig själv i att åka på flera torgmöten och upprepa samma manus inför sin egen publik istället för att att göra en enda show när TV är där & bandar & sedan överlämna uppträdandet åt evighetens replayknapp

Även om jag gillar det han säger så är det märkligt att han enligt politiska motståndare inte
korsar gränsen för hetsk mot folkgrupp i förhållande till vad kreti & pleti åtalas för vad dom
har skrivit på nätet, eller Kasselstrand som sa kollektiviserande i sitt tal att "muslimerna är sluga och utnyttjar det här" utan att ha uttryckt sig nedsättande tydligen i förhållande till att Åkesson aldrig använder ordet muslim utan väljer "islamist" för att ställa upp sitt inkluderande vi och dom 2.0,
alltså borde Kasselstrand ha hetsat mot en större grupp? där
Det är i praktiken mycket svårare för rättssystemet att sätta dit någon som talar i egenskap av representant för ett politiskt parti, i synnerhet om personen är partiledare eller av annan hög ställning i partiet. Om de skulle fälla politiker på samma sätt som de ger sig på gamla tanter och farbröder så skulle det bli alltför uppenbart att Sverige är ett skräckvälde utan yttrandefrihet och att systemet bekämpar urbefolkningen.
Citera
2018-05-26, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är tråkigt att du är så svag på att argumentera, man får väl skylla det på den sena fredagskvällen, eller de osammanhängande AfS-åsikterna som du synes förespråka.

Jag har genomgående skrivit i hela tråden att den som överhuvudtaget ska komma på tanken att inkluderas i vår gemenskap ska leva 100% enligt svenska förhållanden, anamma Sverige och den svenska kulturen 100% fullt ut och tala språket helt perfekt.

Jag är personligen nog mer radikal än AfS partilinje när det gäller återvandring och synen på vilka som kan tänkas få stanna, men jag anser ändå inte att alla som bor i Sverige nu eller i framtiden behöver anamma den svenska kulturen, eller ens behöver kunna prata särskilt bra svenska. Det är ju bra för dem själva om de kan det men det är inget krav.

Jag är alltså i vissa avssenden mer radikal än AfS partilinje och ibland kanske t.o.m. mer radikal än NMR men jag är samtidigt mer liberal och tillåtande till avvikelser från normen och svenskheten än den officiella partilinjen som drivs av skitpartier som M och KD.

Hur är det möjligt? Är jag galen? Nej, det handlar egentligen bara om sunt förnuft och rationellt tänkande. Dessutom vill jag inte ha ett samhälle där alla, svenskar som icke-svenskar, tvingas av staten till att hålla sig inom ganska så snäva ramar när det gäller sättet att leva och vara. Jag vill ha mycket mer och hårdare tvång i viss avseenden men mycket mindre tvång och krav än vad vi har i Sverige idag i andra avseenden.

Om Sverige hade bedrivit en sund migrationspolitik under andra halvan av 1900-talet och förblivit ett så gott som helt etniskt och kulturellt homogent Sverige och varit ett sunt och normalt nordeuropeiskt samhälle i övrigt, så hade det inte varit något problem om det hade funnits en liten handfull starkt främmande människor från t.ex. Asien, och i enstaka fall kanske t.o.m. från Afrika, som bodde här och kanske höll på med nåt särskilt hantverk eller annan icke-kriminell och icke-samhällsnedbrytande verksamhet. De hade ju inte varit svenskar vare sig i svenskarnas eller sina egna ögon, men det hade inte spelat någon roll. Vissa främlingar och särskilt deras blandade barn eller barnbarn hade ibland kunnat assimileras in i svenskheten. Så var det också förr, även i vissa fall på 1800-talet och 1700-talet. Sånt förekom faktiskt, även om det var väldigt ovanligt. Bruna zigenare assimilerades in i det svenska folket i viss mängd redan för flera hundra år sedan. Det förekom enstaka fall där t.o.m. indianer eller negrer assimilerades in i det svenska folket (se på Fredrik Reinfeldt!). Detta är ju givetvis inget man bör eftersträva, men i enstaka och udda fall så var det inget nämnvärt problem (I Reinfeldts fall så gick det ju dock inte så bra).

Allt det jag beskriver ovan är ju dock överspelat i och med att vi i Sverige idag har åtminstone ett par miljoner människor som aldrig borde ha släppts in i vare sig Sverige eller Europa. Det sunda förnuft, den normalitet och den relativa "öppenhet" som tidigare rådde fungerade när det rörde sig om mycket små och beränsade mängder invandring av främmande folkgrupper. Nu har tyvärr tåget redan gått, för flera decennier sedan. Detta innebär att man måste tänka annorlunda för att kunna lösa problemen och rädda det svenska folket, Sverige, Europa och Västvärlden från undergång.

Det som räknas nu och framöver är svaret på frågor som "Vad är bäst för svenskarna?" och "Vad är bäst för Europa och de europeiska folken?". Allt annat är av helt underordnad betydelse och alla främlingar som befinner sig här, i VÅRA länder, ska nog inte gnälla för mycket om att just de och deras grupp är så snälla och borde få stanna. En del kommer att få stanna. En del är välkomna. Andra bör kastas ut med huvudet före. Att exakt definiera och avgränsa vilka som kommer bli tvungna att åka hem och inte går dock inte att svara på just nu. Det är bara så det är.
Citera
2018-05-26, 11:44
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Fortsätt gärna ordbajsa om hur dåligt språket är i AFS program. Sitt gärna och låtsas att du kan läsa det istället för att ge en saklig kommentar till innehållet. Det är ju säkert angeläget för dig i alla fall.

Jag har inte kritiserat språket i AfS partiprogram utan sagt att de borde vara tydligare med vad de menar. Jag ställde en saklig fråga om innehållet: menar de integration eller assimilering när de talar om integration?
Citera
2018-05-26, 11:47
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Jo det är precis det vi är. Alla folk utanför Afrika utvandrade från Afrikas Horn för mindre än 100 000 är sedan. Vi står därför närmare somalierna genetiskt än folk från det subsahariska Afrika.

Människans och schimpansens DNA sekvens är identisk till cirka 98.5 procent. Men det gör oss inte till en Schimpans. Likadant är det med Somaliern. Det är faktiskt inte så svårt att se skillnad på en Svensk och en Somalier, eller för den delen en Italienare. Arvsmassan har förändrats ganska mycket på dessa 100 000 tusen år.

Men för all del lev du i tron om alla människors lika värde, att kärleken är oövervinnlig, möt hatet med godhet. Glömde jag skriva att alla människor är lika värda? Även om de våldfört sig på ditt barn, glöm inte det.

Citat:
Vi börjar nu istället med att titta på hur forskningsläget ser ut för den populationsgenetiska historien för våra egna folk, europeerna. De senaste årens forskning inom forntida DNA har visat att de europeiska folken huvudsakligen härstammar från tre forntida ursprungspopulationer som sinsemellan skilde sig åt ganska mycket. Dessa tre ursprungspopulationer var dels de tidiga jägare-samlarfolken, dels de första jordbrukarna från mellanöstern samt slutgiltligen de beridna boskapsskötare österifrån som oftast går under beteckningen “indoeuropéer”.

Citat:
De ursprungliga jägar-samlarfolken härstammade sannolikt från människor som kommit österifrån för 10.000-tals år sedan när kontinenten först befolkades med moderna människor. Dessa ersatte gradvis de Neandertalare som bebott Europa under 100.000-tals år.

https://www.altnorden.se/2018/05/17/en-kort-introduktion-till-de-europeiska-folkens-harstammning/

https://www.nature.com/articles/nature14507

http://eurogenes.blogspot.se/2017/05/european-blond-hair-may-have-originated.html?m=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in