Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-12, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Dom har en bra bit över 12 tusen likes på facebook i skrivandes stund.

Va la typ igår eller förrgår de nådde 10?
Det växer så det knakar.

Det var väl framförallt "Nej till böneutrop" och "Nej till tiggeri" som fick stor spridning.
Citera
2018-05-12, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
Jag såg på twitter att Kasslern blev utmanad/inbjuden till IRM podden. Gustav ville ha med sin sidekick han den där okarismatiska snubben som gör imitationer.

Eriks imitationer är guld. Jag gillar när han gör Ian! Även Trump är kul. Kanske något att köra på AfS torgmöten framöver? Det skulle säkert till och med du gilla!
Citera
2018-05-12, 22:20
Medlem
Alt-Kikes avatar
Jag hoppas Jeff Ahl njuter av sin tid i riksdagen. Det ser inte ut som att han kommer få stå i talarstolen och spy ut hat och hot nästa mandatperiod. Inte om man tänker på att AfS bara har råd att köpa tiotusen likes.
Citera
2018-05-12, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
Jag hoppas Jeff Ahl njuter av sin tid i riksdagen. Det ser inte ut som att han kommer få stå i talarstolen och spy ut hat och hot nästa mandatperiod. Inte om man tänker på att AfS bara har råd att köpa tiotusen likes.

Kul att du bekantat dig med Jeffs insatser i riksdagen sedan hans övergång till AfS. Det alla Sverigedemokrater borde fundera på är varför inte Jeff använts av SD på samma sätt under de första tre och ett halvt åren av mandatperioden.
Citera
2018-05-12, 22:27
Medlem
Mellbergans avatar
Har AfS tappat momentum lite? Tycker man inte hör så mycket från dem nu.förtiden Förhoppningsvis kan de för sin egen del ta mycket plats under almedalsveckan i alla fall, och från där få ytterligare medialt utrymme.
Citera
2018-05-12, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Har AfS tappat momentum lite? Tycker man inte hör så mycket från dem nu.förtiden Förhoppningsvis kan de för sin egen del ta mycket plats under almedalsveckan i alla fall, och från där få ytterligare medialt utrymme.

Knappast, AfS är på väg framåt. Se här bara:

Citat:
Sverigedemokraterna får 16,9% i denna mätning (+1,0). Partiet tar väljare från moderaterna, men tappar också till kategorin Annat parti.

Källa

Annat parti, det tror jag vi alla förstår vad det rör sig om. Say no more!

Väljarna rör sig från de destruktiva partierna till SD, och från SD till AfS.
Citera
2018-05-12, 23:26
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Kul att du bekantat dig med Jeffs insatser i riksdagen sedan hans övergång till AfS. Det alla Sverigedemokrater borde fundera på är varför inte Jeff använts av SD på samma sätt under de första tre och ett halvt åren av mandatperioden.

SD var länge det enda invandringskritiska partiet. De behövde knappt göra något alls. Alla invadringskritiker hade bara ett alternativ. Strategin var då att bli ett S och M light för att locka deras väljare. Man är idag därför ett helt annat parti.

Nu jagas man av en ytterst kompetent och potent konkurrent. Vad väljarna ska rösta på är inte längre givet. Nu finns två invadringskritiska partier. De spelar nu oberörda men innerst inne vet de att det är kört för dem. I takt med att fler och fler lär känna AfS förlorar man röster. SD har gjort sitt. Tid för nya krafter att driva på.
Citera
2018-05-12, 23:46
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Knappast, AfS är på väg framåt. Se här bara:

Källa

Annat parti, det tror jag vi alla förstår vad det rör sig om. Say no more!

Väljarna rör sig från de destruktiva partierna till SD, och från SD till AfS.

Även Moderaterna kommer tappa väljare till annat parti. Varför gå omvägen via SD? Just nu handlar AfS låga stöd (1,5%) enbart om att partiet är nytt och ännu känner de flesta inte till dem väl. Tiden råder bot på det. Vi får se om det hinner bli tillräckligt många till valet 2018 men känslan är att det är en skräll på gång.
Citera
2018-05-12, 23:52
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Även Moderaterna kommer tappa väljare till annat parti. Varför gå omvägen via SD? Just nu handlar AfS låga stöd (1,5%) enbart om att partiet är nytt och ännu känner de flesta inte till dem väl. Tiden råder bot på det. Vi får se om det hinner bli tillräckligt många till valet 2018 men känslan är att det är en skräll på gång.
Visst är det klasskillnad mellan Afs och SD, men SD har också en stor mängd frälsta sympatisörer som en gång vaknat upp ur PK-bubblan och hittat sin frälsare i Jimmie Åkesson. Jag tror de kommer hålla sig kvar vid SD bra länge ändå. Ungefär som okunniga sossar som röstar på dem för att "de alltid gjort det"
Citera
2018-05-13, 00:00
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Visst är det klasskillnad mellan Afs och SD, men SD har också en stor mängd frälsta sympatisörer som en gång vaknat upp ur PK-bubblan och hittat sin frälsare i Jimmie Åkesson. Jag tror de kommer hålla sig kvar vid SD bra länge ändå. Ungefär som okunniga sossar som röstar på dem för att "de alltid gjort det"
Bara en handfull nasistveteraner kan tänkas rösta på AfS.
Citera
2018-05-13, 00:27
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan

Den senaste tiden så har Gustav Kasselstrand intervjuats i tre olika podcasts/vloggar som samtliga har många följare. Dessutom så har en aktion som Alternativ för Sverige genomförde för bara några dagar sedan fått mycket uppmärksamhet i alternativa medier. Så nej, det är inte särskilt tyst.
Citera
2018-05-13, 00:59
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele

S och M har funnits i 100 år. SD fick majoriteten av väljarna 2014. De som tillkom då och sedan dess har knappast någon djup partilojalitet. De är egentligen M eller S-väljare som bara haft ett alternativ. Nu har de två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in