Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-06, 22:52
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Sen är det förvisso (självklart!) så att inga etniska svenskar berörs av återvandringsplanen. Men de som kan logik, vet att detta inte implicerar att alla som icke är etniska svenskar ska återvandras.

Så AfS förslår alltså ett återvandringsverk, med en återvandringsplan. Denna ska inte omfatta etniska svenskar. För att ha en viss rättssäkerhet i det hela, exakt hur definierar AfS "etniska svenskar" versus "icke etniska svenskar" här?

Det handlar ju om ganska allvarliga saker, så det måste vara exakt definierat och rättssäkert. EXAKT hur definieras "etniska svenskar" versus "icke etniska svenskar" här?
Citera
2018-07-06, 22:53
Medlem
Så fort SD gjort bort sej är en och samma person här inne och sprider desinformation
Citera
2018-07-06, 22:55
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nej. Det gör givetvis inte SD heller. SD är tuffare än AfS på denna punkt, det har citerats otaliga gånger här i tråden.

Trams. Och i din liberala hjärna går alltid tankarna runt i cirklar: SD är "tuffare" än AfS, men AfS är alldeles för hårda (repeat). Som en Escher-trappa...

AfS kommer att gå tillbaks (i första varvet till år 2000) och tvångsutvisa alla de som fuskat till sig uppehållstillstånd (man beräknar denna kategori till 275.000 i första varvet). SD är inte i närheten av att ha en sådan politik. SD pratar enbart om att muta asylfuskarna till att återvandra. Man har lika mesig och syltryggig inställning härvidlag som man har vis-a-vis Moderaterna ("Snälla, snälla, om vi står på huvudet för er - gör ni som vi vill då? Okej, om ni inte vill så kryper vi tillbaka här och håller tyst...").

Citat:
Denna kommentar är intressant. Låt oss anta detta:
a) En superambitiös etnisk svensk familj, som lever helt enligt svenska förhållanden, är helt assimilerad i samhället, bidrar till samhället och är helt självförsörjande.
b) En superambitiös neger-familj, som lever helt enligt svenska förhållanden, är helt assimilerad i samhället, bidrar till samhället och är helt självförsörjande.

Är det någon skillnad på dessa, enligt dig, i deras rätt att fortsätta att bo och verka i Sverige?

Den ena har med största sannolikhet fuskat till sig asyl, och borde i så fall (på ett eller annat sätt) drivas ur landet.
Citera
2018-07-06, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det verkar som att det är Chang Frick (Nyheter idag) som bestämmer huruvida AfS får vara med eller inte:

Enligt thaigubben Byggnet så finns det ingen judefråga och det är bättre att fokusera på islamisering.

Är det muslimer som äger och styr Nyheter Idag som medvetet väljer att dölja AfS resultat i oinionsundersökningar? Är Chang Frick och Ilan Sade muslimer? Är Bonniers och de som styr Google, Youtube och Facebook muslimer? Jobbar Expressens chefredaktör åt muslimska ägare? Hmm...
Citera
2018-07-06, 23:03
Medlem
Citat:
Inklusive rätten att gifta sig, och skaffa barn, med en thailändsk fru (om man så önskar). Alltså ingen raspolitik. Etnicitet och ras är inte synonymer. Och om du slutar att trolla med ord så förstår du precis vad jag har skrivit.

Det var alltså ingen överdrift när någon inkluderade dig i Byggnets tveksamma AfS-Thailand-klubb... Har du också en thaifru där hemma?

Även om AfS på längre sikt skulle vara okej med det du nämner så betyder inte det att politiken som sådan inte sker utifrån en etnisk grund. AfS anser att det finns etniska svenskar, ett etniskt svenskt folk och att detta folk har intressen som ska komma först i Sverige. Direkt korkat att påstå något annat. Apropå att trolla med ord så används etnicitet och ras i princip synonymt i de flesta samtal, så länge man inte – i stil med Regulus, och nu även du – vill underminera svenskheten.

Citat:
Jaha, har jag skrivit det? Tänk vad dumt då, att jag bettade på AfS när jag tydligen är så pessimistisk

Det blir ju slutsatsen i och med att AfS de facto bedriver det du kallar "raspolitik". Du behöver dock inte misströsta om din betting. Det är ju just en sådan politik svenskar vill ha.
Senast redigerad av Amriswil 2018-07-06 kl. 23:05.
Citera
2018-07-06, 23:05
Medlem
Citat:
Jag är en traditionell person, och trivs med att se mina likar runt omkring mig. Så jag skulle troligtvis inte uppskatta 100% om det var 5 miljoner kineser i Sverige imorgon. Detta är lika självklart som att jag värderar min egen mor högre än främlingar. Därför väljer jag SD, som implementerar en ansvarsfull invandringspolitik, ungefär som den som Sverige har haft åtminstone sedan vikingatiden. Alla är välkomna, så länge som man sköter sig totalt, arbetar superhårt för att assimileras och bli anpassad och jobbar stenhårt för att lära sig språk och kulturella koder.

Du inser att din inställning till detta kommer att leda till ditt folks undergång, med tiden? Spelar ingen roll om det är om hundra år, tusen år... det KOMMER att ske. Att hela tiden acceptera nya kommer att leda till att svenskarna i framtiden inte kommer att se ut och vara som du och jag. Du kanske inte har problem med en gradvis förändring (etnisk blandning)?

Jag hade respekterat dina åsikter betydligt mer om du hade varit "ok" med fem miljoner kineser, för det rimmar illa med hur du konstant hånar AfSare i tråden när du i själva verket vill samma sak innerst inne. Skillnaden mellan dem och du är att de är ärliga (mot sig själva) medan du inte är det. Jag förstår inte varför du försöker förlöjliga folk som vill gå ett steg längre? Är det inte exakt så som sjuklövern har behandlat er (SD) under all den här tiden? Känner ett rejält hyckleri, för nästa gång sjuklövern gör något "odemokratiskt" mot SD kommer du att vara den första att gnälla om "mobbning".

Konservatismen är tyvärr en förlorar-ideologi, och kommer alltid att förlora mot aggressiva ideologier (vänsterideologier). Jag säger inte att AfS är "lösningen" då jag har förlorat hoppet om en parlamentarisk lösning, men jag håller iaf inte på att snackar skit om partier som har hjärtat på rätt ställe för det.
Senast redigerad av IKN 2018-07-06 kl. 23:08.
Citera
2018-07-06, 23:07
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Jag lämnar dina fria fantasier om att AfS skulle vara tuffare mot asylfuskare än SD därhän, eftersom vi vet att det är helt falskt, bara att läsa på respektive partis hemsida och det har citerats otaliga gånger här.

MEN: Du undviker totalt min fråga. Du klarar inte av att svara på denna fråga:

a) En superambitiös etnisk svensk familj, som lever helt enligt svenska förhållanden, är helt assimilerad i samhället, bidrar till samhället och är helt självförsörjande.
b) En superambitiös neger-familj, som lever helt enligt svenska förhållanden, är helt assimilerad i samhället, bidrar till samhället och är helt självförsörjande.

Är det någon skillnad på dessa, enligt dig, i deras rätt att fortsätta att bo och verka i Sverige?

Du gömmer dig bakom att neger-familjen har fuskat sig till asyl. Men det var inte frågan. Det finns massor av negerfamiljer i Sverige som passar in på (b). Svara på frågan om du kan.....

Fint så. Då kommer du härefter inte att döma AfS politik efter vad som enbart stå på hemsidan?
Citera
2018-07-06, 23:08
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Så AfS förslår alltså ett återvandringsverk, med en återvandringsplan. Denna ska inte omfatta etniska svenskar. För att ha en viss rättssäkerhet i det hela, exakt hur definierar AfS "etniska svenskar" versus "icke etniska svenskar" här?

Det handlar ju om ganska allvarliga saker, så det måste vara exakt definierat och rättssäkert. EXAKT hur definieras "etniska svenskar" versus "icke etniska svenskar" här?

AfS använder sig inte av begreppet etniska svenskar. Du finner det inte i partiprogrammet och ingen ledande företrädare använder det begreppet. Samtidigt säger AfS uttryckligen att Sverige är svenskarnas land och att landet tillhör de som levt före oss, oss själva och kommande generationer.

Vad gäller politiken är den baserad på en rättssäker process där man granskar de som kommit hit sedan år 2000. Skälet är bl.a. att det finns anledning att anta att många uppgivit felaktiga skäl för asyl. Totalt för alla kategorier blir det en halv miljon, minst.

Du undrade vad som skiljer SD från AfS. Där har du en sak.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-07-06 kl. 23:11.
Citera
2018-07-06, 23:09
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Jag lämnar dina fria fantasier om att AfS skulle vara tuffare mot asylfuskare än SD därhän, eftersom vi vet att det är helt falskt, bara att läsa på respektive partis hemsida och det har citerats otaliga gånger här.

MEN: Du undviker totalt min fråga. Du klarar inte av att svara på denna fråga:

Du gömmer dig bakom att neger-familjen har fuskat sig till asyl. Men det var inte frågan. Det finns massor av negerfamiljer i Sverige som passar in på (b). Svara på frågan om du kan.....

Er diskussion är sanslöst tråkig och ointressant. Du initierar i vanlig ordning evighetsdiskussioner som idioter låter sig luras in i medan SmokeyNegroni uppträder som om han vore något slags talesman för AfS trots att så inte är fallet. Kan ni inte ta er diskussion via PM istället så att vi slipper läsa er skit?
Citera
2018-07-06, 23:09
Medlem
Expohunters avatar
Citat:

Hur kan man inte förstå det här?
Citera
2018-07-06, 23:12
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Hur kan man inte förstå det här?

Han försöker få igång en meningslös evighetsdiskussion och du är på väg rakt in i hans fälla.
Citera
2018-07-06, 23:13
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Du inser att din inställning till detta kommer att leda till ditt folks undergång, med tiden? Spelar ingen roll om det är om hundra år, tusen år... det KOMMER att ske.

Ja, jag håller med dig. Om personerna i Sverige år 3018 ser ut överväldigande såsom kineser ser ut idag (men fortfarande bibehåller våra svenska traditioner), då är jag OK med det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in