Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-17, 21:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Har väl också att göra med att Janouch är MED och att hatet mot henne spiller över även på partiet. Nu gillar jag inte Janouch, men avskyr vänsterpacket desto mer.

Mathias Wåg hetsade mot Kasselstrands tidningsval (Nya tider) häromdagen.
Mathias Wåg får definitivt räknas in i den pålitliga skaran av "anti-rådgivare".
När vanliga rådgivare ibland kan ha fel så kan man alltid lita på att anti-rådgivaren har fel, 100% av tiden.
Citera
2018-04-17, 22:21
Medlem
Tror ni på sikt att AFS vill kasta ut 2 miljoner? Varför tar inte AFS upp andra gen invandrare? Och hur många procent vill de att etniska svenskar ska utgöra av sverige befolkning 70%? 80? 87%? Vet de ens hur dålig situationen är? Några hundratusen kannse får oss lite över 70% av befolkningen.
Citera
2018-04-17, 22:34
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Tror ni på sikt att AFS vill kasta ut 2 miljoner? Varför tar inte AFS upp andra gen invandrare? Och hur många procent vill de att etniska svenskar ska utgöra av sverige befolkning 70%? 80? 87%? Vet de ens hur dålig situationen är? Några hundratusen kannse får oss lite över 70% av befolkningen.
Egentligen är ju minimum EN miljon invandrare som måste härifrån. Tyvärr är det svenska Sverige borta. Ska man kasta ut människor som bott här och haft medborgarskap i flera decennier? Kommer aldrig hända tyvärr. Sverige är kört.
Citera
2018-04-17, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Egentligen är ju minimum EN miljon invandrare som måste härifrån. Tyvärr är det svenska Sverige borta. Ska man kasta ut människor som bott här och haft medborgarskap i flera decennier? Kommer aldrig hända tyvärr. Sverige är kört.

Kan folk sluta vara så negativa. Om man minimerar de anledningar icke-svenskar har att bo här, och maximerar deras anledningar att flytta (hem eller till annat mer lockande land) så kommer det lösa sig. Minska pull, öka push. Det kommer ta tid och kraft, men det är fullt möjligt.

Det kommer självklart krävas att en del folk "kastas" ut också, men majoriteten kan fås att flytta frivilligt. De bor ju knappast här för att de älskar vårt väder och delar vår kultur och värderingar.
Citera
2018-04-17, 22:40
Medlem
Citat:
Tyvärr ser det ut som du har rätt. De vill bara kasta ut de som inte bidrar .Arma arma Sverige.
Citera
2018-04-17, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eisenhorn-
Kan folk sluta vara så negativa. Om man minimerar de anledningar icke-svenskar har att bo här, och maximerar deras anledningar att flytta (hem eller till annat mer lockande land) så kommer det lösa sig. Minska pull, öka push. Det kommer ta tid och kraft, men det är fullt möjligt.

Det kommer självklart krävas att en del folk "kastas" ut också, men majoriteten kan fås att flytta frivilligt. De bor ju knappast här för att de älskar vårt väder och delar vår kultur och värderingar.
Minsr 1,1 miljon borde flytta ut själva och 1,5 borde återvända till sitt hemland. Och Sverige borde minst bli 87% svenskt om de ska laga sig. Hoppas att du har rätt.
Citera
2018-04-17, 22:46
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Tyvärr ser det ut som du har rätt. De vill bara kasta ut de som inte bidrar .Arma arma Sverige.

Din posthistorik gör gällande att du är SDare så du bryr dig inte om återvandring utom i troll syfte.
Citera
2018-04-17, 22:59
Medlem
Citat:
Verkar vara svårt att förstå.. INGET är förlorat permanent. Visst, vi har haft 30 år av piss men man kan vända detta på lika många år eller mindre.
Steg ett är att stänga bidragskranen till icke svenska medborgare. Barnbidrag för ickesvenskar för max ett barn osv. Då kommer dom att dra självmant. Tro mig.. Ett kallt Sverige är inte vad dessa människor drömt om hemma i MÖ/NA.

Därför måste AfS vara väldigt tydliga med att man sätter svenskar till svensk välfärd främst, och följande platser bakom. Illegala och bankomatflyktingar skall ges minimalt med svenskt välfärd. Signalpolitik ftw.
Citera
2018-04-17, 22:59
Medlem
Alfheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Jag undrar varför vänstern på twitter lägger mest energi på att brunsmeta MED och verkar ignorera AfS. Men tittar man här på flashback så AfS tråden betydligt mer aktiv än MED tråden. Ser vänstern MED som ett större hot än AfS?

På sätt och vis, ja. Om MED skulle få genomslag i borgerligheten med sin inställning till SD-samarbete, så skulle ju vänsterregeringen falla. Därför ligger det i vänsterns intresse att smeta brunfärg på MED för att ängsliga borgare ska förbli trogna mot den så kallade alliansen i stället för att ansluta sig till MED.

AfS utgör inte något motsvarande hot just mot vänstern. Och någon brunsmetning skulle i vilket fall som helst inte hjälpa, eftersom den typiske AfS-sympatisören ändå inte bryr sig.
Citera
2018-04-17, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Din posthistorik gör gällande att du är SDare så du bryr dig inte om återvandring utom i troll syfte.
Det var då. Om du tittar på vad jag skrivit sedan så ser du att jag har kritiserat SD och blivit radikalare. Många här har säkert varit SDare innan AFS bildats. Du beter dig exakt som "sverigevänerna" som inte tål bra kritik mot deras parti. För inte alls länge sedan blev jag kallad troll av en sådan. Jag har ingen lojalitet till något parti alls och jag är beredd att lämna AFS på samma sätt som jag lämnade SD om de inte tar upp politik jag anser är viktig.
Citera
2018-04-17, 23:29
Medlem
Självdeportering (frivillig återvandring, självrepatriering) kommer att vara den största delen i den återvandringsrörelse som måste ske. Total utestängning från välfärdssystemen för ett maximalt antal icke-västliga utomeuropéer kommer att få saker att hända. AfS borde trycka på detta. Man kan i och för sig göra en grov skiss över hur utkastningsdelen av återvandringen ska ske, men man bör inte gå logistikautisterna till mötes och försöka redogöra för det i detalj (de avkrävs själva inte några svar om hur det mångetniska, mångkulturella Sverige egentligen är tänkt att fungera). Om detta kommer till stånd är det främst en organisk process.
Citera
2018-04-17, 23:35
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Ja, jag ser ju gärna att kriminella försvinner ur landet men jag vill ju också se att dom verkligen avtjänar sitt straff. Att se en mördare kastas ut och sen går fri i ett annat land för att dom skiter i svenska domar skulle väga väldigt tungt för mig iallafall.

Skulle det lindra något om vi samtidigt bestraffar de svenskar som bär ansvar för att ha tagit hit mördarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in