Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-12, 16:52
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jag hoppas det men tror inte det.

Vadå ska inte kunna? De gör som de som styr media vill och de som styr vill inte ha AfS i riksdagen.

Enligt vem då egentligen? Det här är ju bara nåt flum som man har hört men har det någonsin varit så? Tvärtom så har ju media länge varit en del av makten och format samhället och politiken. Medias uppgift är sedan många decennier tillbaka, eller kanske sedan alltid, de facto att skydda och stödja de som sitter vid makten, vilket inkluderar media själva.
Enligt rikets grundlag. Som inte är "något flum". Jag har argument som jag gärna anför till de som stöder medias förhållningssätt, och i den gruppen inkluderar jag mediernas ägare och de som styr media. Att förhålla sig som du gör till den här frågan underblåser både folkets maktlöshet och maktens självsvåldighet. Jag utkräver ansvar från de ansvariga.

Det räcker inte att påtala att media gör något fel. En man ska även kunna visa upp något som är bättre. Det finns många som tycker om att klaga men väldigt få som kan visa vägen.

Du tror för övrigt inte att AFS kommer att få vara med lite grann i Almedalsrapporteringen och i någon intervju, eller i duell med exempelvis F! under valspurten. Jag håller för troligt att vi kommer att få vara med i sådana sammanhang.
Citera
2018-05-12, 21:27
Medlem
Insyn5s avatar
Dom har en bra bit över 12 tusen likes på facebook i skrivandes stund.

Va la typ igår eller förrgår de nådde 10?
Citera
2018-05-12, 21:41
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Dom har en bra bit över 12 tusen likes på facebook i skrivandes stund.

Va la typ igår eller förrgår de nådde 10?
Låter skumt. Köper dom likes? Skulle inte förvåna mig. Kasslern är en ljusskygg typ som inte drar sig för sådana ohederliga taktiker.
Citera
2018-05-12, 21:56
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
Låter skumt. Köper dom likes? Skulle inte förvåna mig. Kasslern är en ljusskygg typ som inte drar sig för sådana ohederliga taktiker.

Det får stå för dig. Det är uppenbart att Gustav är en karismatiska och kompetent partiledare.

Med numera flera poddar, intervjuer och artiklar i Fria tider, Nya tider, Nyadagbladet osv.

Det är tydligt AFS har nått ut i mediebruset och folk gillar vad de ser.
Citera
2018-05-12, 21:57
Medlem
praeles avatar
Citat:
De uppmärksammade när de nådde 10.000 och uppmanade fler att gilla sidan.
Citera
2018-05-12, 22:02
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Det får stå för dig. Det är uppenbart att Gustav är en karismatiska och kompetent partiledare.

Med numera flera poddar, intervjuer och artiklar i Fria tider, Nya tider, Nyadagbladet osv.

Det är tydligt AFS har nått ut i mediebruset och folk gillar vad de ser.
Jag såg på twitter att Kasslern blev utmanad/inbjuden till IRM podden. Gustav ville ha med sin sidekick han den där okarismatiska snubben som gör imitationer.
Citera
2018-05-12, 22:03
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele
De uppmärksammade när de nådde 10.000 och uppmanade fler att gilla sidan.
Hur fick dom tiotusen likes? Det är frågan. Hmmmmmm. Luktar köpelikes lång väg.
Citera
2018-05-12, 22:05
Medlem
praeles avatar
Citat:
Hur fick dom tiotusen likes? Det är frågan. Hmmmmmm. Luktar köpelikes lång väg.
Vad är det som är konstigt med det?
Citera
2018-05-12, 22:06
Medlem
Snart 2 000 000 kr insamlade!

Någon som vet något specifikt som pengarna kommer att användas till? Vad är det mest effektiva sättet att sätta sprätt på dem?
Citera
2018-05-12, 22:07
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Vad är det som är konstigt med det?
JA det säger väl sig skälv. Tiotusen som gillar ett obskyrt parti för sparkade losers som inte ens platsar i byfånepartiet Svärjedämokraterna. Dra den om rödluvan också.
Citera
2018-05-12, 22:08
Medlem
Citat:

Jag har ett svagt minne av att Gustav och Erik tog upp FIs köpta likes i "Grodan", men jag kan minnas fel. I vilket fall, mycket osannolikt att AfS skulle köpa likes.
Citera
2018-05-12, 22:10
Medlem
praeles avatar
Citat:
JA det säger väl sig skälv. Tiotusen som gillar ett obskyrt parti för sparkade losers som inte ens platsar i byfånepartiet Svärjedämokraterna. Dra den om rödluvan också.
De är för bra för SD och det är just därför de blev kickade. De hotade Svärjevännerna Åkesson och Karlssons makt i partiet.

Det är inte konstigt att svenskar gillar Afs, att ni judar inte gör det är en annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in