Citat:
Ursprungligen postat av
Tumidanda
Jag hoppas det men tror inte det.
Vadå ska inte kunna? De gör som de som styr media vill och de som styr vill inte ha AfS i riksdagen.
Enligt vem då egentligen? Det här är ju bara nåt flum som man har hört men har det någonsin varit så? Tvärtom så har ju media länge varit en del av makten och format samhället och politiken. Medias uppgift är sedan många decennier tillbaka, eller kanske sedan alltid, de facto att skydda och stödja de som sitter vid makten, vilket inkluderar media själva.
Enligt rikets grundlag. Som inte är "något flum". Jag har argument som jag gärna anför till de som stöder medias förhållningssätt, och i den gruppen inkluderar jag mediernas ägare och de som styr media. Att förhålla sig som du gör till den här frågan underblåser både folkets maktlöshet och maktens självsvåldighet. Jag utkräver ansvar från de ansvariga.
Det räcker inte att påtala att media gör något fel. En man ska även kunna visa upp något som är bättre. Det finns många som tycker om att klaga men väldigt få som kan visa vägen.
Du tror för övrigt inte att AFS kommer att få vara med lite grann i Almedalsrapporteringen och i någon intervju, eller i duell med exempelvis F! under valspurten. Jag håller för troligt att vi kommer att få vara med i sådana sammanhang.