Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-02, 13:31
Medlem
Jaktillers avatar
SD är i dag tyvärr bara ett sätt att försörja sig för en genomkorrumperad partitopp. Efter att ha sett deras presskonferens med pajasen Fransson i spetsen så är det klart att det inte blir SD i alla fall. SD är inget nationalistiskt parti längre vilket de
själva inte ens hymlar om.
Citera
2018-03-02, 13:34
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Eller så kan SD behålla sina dårar och AfS bli ett parti för dom vettiga.

Bggg, lol. Ja, det är MYCKET troligt
Typ som när vissa IQ-befriade trodde att Svenskarnas parti skulle komma in i riskdagen mha SD:s "draghjälp".

Nu är det AfS istället. Bggg, ja miljontals svenskar tycker att SD blev för mesiga, rumsrena och rent av GLOBALISTERNA!!!!!!111111 AHahahahahaah give a break
Citera
2018-03-02, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Det är mycket viktigt att sådana partier finns. Alla IQ-befriade dårar kan engagera sig där så att SD slipper förklara varför en dåre skrev si och så på twitter.

Win-win.

Visst, blir det ca 10k dårar färre som röstar på SD, men det kan nog SD leva med.
Haha. Du fattar väll att de flesta vettiga personer som lever i verkligheten kommer gå över till AFS. SD kommer bli ett parti som består av en massa liberala muslimer och små borgliga människor som tycker att lagom mycket feminism och invandring är "berikande" och att det är okej att svenskar blir minoritet bara om mellanöstern populationen har "liberala värderingar".
Citera
2018-03-02, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Bggg, lol. Ja, det är MYCKET troligt
Typ som när vissa IQ-befriade trodde att Svenskarnas parti skulle komma in i riskdagen mha SD:s "draghjälp".

Nu är det AfS istället. Bggg, ja miljontals svenskar tycker att SD blev för mesiga, rumsrena och rent av GLOBALISTERNA!!!!!!111111 AHahahahahaah give a break
Det är en stor skilnad på AFS och Svenskarnas parti.
Citera
2018-03-02, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Det är en stor skilnad på AFS och Svenskarnas parti.
OM AfS ska bli ett systerparti till AfD så blir de ju vad SD var, och borde vara kanske, innan flörten med S och M började, och definitivt efter Åkesson genomklappning.
Citera
2018-03-02, 13:46
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Haha. Du fattar väll att de flesta vettiga personer som lever i verkligheten kommer gå över till AFS. SD kommer bli ett parti som består av en massa liberala muslimer och små borgliga människor som tycker att lagom mycket feminism och invandring är "berikande" och att det är okej att svenskar blir minoritet bara om mellanöstern populationen har "liberala värderingar".

Ja. Jag skrev ju

Visst, blir det ca 10k dårar färre som röstar på SD, men det kan nog SD leva med.

Ok. Kanske blir 20k. Max
Citera
2018-03-02, 13:52
Medlem
Nej, jag fortsätter proteströsta på SD där det märks.
Citera
2018-03-02, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Nej, jag fortsätter proteströsta på SD där det märks.
..eller inte. Man tycker ju uppenbarligen att de danska socialdemokraterna är alltför radikala..
Citera
2018-03-02, 14:15
Medlem
Alfheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Är det fler här som resonerar som jag? Om så, varför, och ska du i så fall rösta samma i alla tre valen?

Huruvida jag kommer att rösta på AfS vet jag förstås inte definitivt förrän jag har läst dess partiprogram. Men om man får tro vad som antytts hittills lär det bli AfS i riksdagsvalet. Framför allt för att partiet kan sätta press på de övriga i migrationspolitiken.

Vad gäller kommuner och landsting, så har det hittills bara framkommit att AfS ställer upp i Stockholms stad. Så för den stora majoriteten, mig själv inräknat, återstår bara SD i kommunal- och landstingsvalet.
Citera
2018-03-02, 14:20
Medlem
Kattenxs avatar
Skulle vara intressant att veta hur AFS, MED och NMR resonerar kring att det är ganska trångt i deras hörn(som ett radikalare alternativ till SD, som ett borgerligare alternativ till SD, som ett superradikalt alternativ till SD). Om man tittar på partier till vänster om VPK på 70-80talet(under den stora vänstervågen) hade de väldigt svårt att konkurrera med VPK på riksdagsplanet. Visst tog SKP och KPML(r) en del mandat på lokalnivå men hade mycket litet stöd i riksdagsvalen. Hur skall dessa partier mobilisera väljare och ta väljare från SD?
Senast redigerad av Kattenx 2018-03-02 kl. 14:21. Anledning: lite stavfel och annat.
Citera
2018-03-02, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfheim
Huruvida jag kommer att rösta på AfS vet jag förstås inte definitivt förrän jag har läst dess partiprogram. Men om man får tro vad som antytts hittills lär det bli AfS i riksdagsvalet. Framför allt för att partiet kan sätta press på de övriga i migrationspolitiken.

Vad gäller kommuner och landsting, så har det hittills bara framkommit att AfS ställer upp i Stockholms stad. Så för den stora majoriteten, mig själv inräknat, återstår bara SD i kommunal- och landstingsvalet.
Själv bor jag i Stockholm, och om de inte presenterar stolpskott blir det åtminstone AfS i kommunalvalet. En dark horse, det erkänner jag. Men en intressant sådan.
Citera
2018-03-02, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Skulle vara intressant att veta hur AFS, MED och NMR resonerar kring att det är ganska trångt i deras hörn(som ett radikalare alternativ till SD, som ett borgerligare alternativ till SD, som ett superradikalt alternativ till SD). Om man tittar på partier till vänster om VPK på 70-80talet(under den stora vänstervågen) hade de väldigt svårt att konkurrera med VPK på riksdagsplanet. Visst tog SKP och KPML(r) en del mandat på lokalnivå men hade mycket litet stöd i riksdagsvalen. Hur skall dessa partier mobilisera väljare och ta väljare från SD?
Det intressanta med relationen mellan SD och AfS är ju att de förmodligen hatar varandra hett och uppriktigt. Men för väljarna uppfattas de politiska skillnaderna skillnaderna förmodligen som hårfina. Så det som kommer att avgöra är snarare hur man presenterar sin politik. Skulle båda hamna i riksdagen eller kommunalhuset, skulle de förstås vara tvingade att samarbeta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in