Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-08-21, 07:25
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarjevenn
Ja tidigast 2022? De skall ha en partiapparat för att kunna nå 4 %. Mål ett är att nå 1% så man automatiskt får sina valsedlar i vallokalerna, vägen dit är tung och "partiet" Afs har varken hemsida eller kontaktvägar. Börjar brinna i knutarna.

Sd har flertalet tokar och haverister, men ett parti(Afs) som tar emot och sätter personer som Maggi Haglund och Monica tedestam på nyckelposter överlever Max tre veckor.

De kan inte "få" ett riksdagsmandat om någon kliver över, denna person är vilde och alla pengar går till sd. Ni hoppas säkert på Monica men partiet kommer göra allt för att hon inte skall hamna som ordinarie.

Man kan få några profiler men vad spelar det för roll om ingen administration eller partiapparat finns? Klubb för inbördesbeundran...

Verkar inte finnas någon riktig satsning just nu. Men AFS har tiden för sig många är unga.
Citera
2017-08-23, 14:40
Medlem
Exakt vad kommer vara skillnaderna mellan SD och AfS? Bortsätt from AfS mer borgerliga politik.
Citera
2017-08-23, 18:15
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Verkar inte finnas någon riktig satsning just nu. Men AFS har tiden för sig många är unga.

Sverige har ju tyvärr inte tiden för sig.
Citera
2017-08-23, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrilladKyckling
Exakt vad kommer vara skillnaderna mellan SD och AfS? Bortsätt from AfS mer borgerliga politik.
AfS är för interndemokrati, till skillnad från SD. Denna interndemokrati går ut på att man förtalar personer på Flashback som understår sig att kandidera mot Führern och dennes underhuggare i diverse interna val.
Citera
2017-08-23, 22:33
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Sverige har ju tyvärr inte tiden för sig.

Bara för dig att ta tag i handtaget och börja jobba för en bättre framtid för våra barn.
Citera
2017-08-24, 11:42
Medlem
Extasiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moffat
AfS är för interndemokrati, till skillnad från SD. Denna interndemokrati går ut på att man förtalar personer på Flashback som understår sig att kandidera mot Führern och dennes underhuggare i diverse interna val.
Word!

Vad jag hör kommer AfS bli en väldigt toppstyrd organisation med få egentliga medlemmar. Psykopatduon är väl oroliga för att det blir svårare att manipulera vuxna människor än småungar från landet med kostym från Brothers och krökande i Stockholms innerstad. De kommer ju dra på sig alla möjliga som tror att just de är den speciellaste snöflingan i hela världen eftersom de lästa alla de konstigaste böckerna från tyskt 30-tal eller kan allt om "Vitalistisk konstruktivism" eller "Europeisk Post-Paleokonservatism".
Citera
2017-08-24, 21:20
Medlem
Alfheims avatar
Citat:

Med tanke på att Gustav i sin podcast förebrår andra för att sakna förslag på "en storskalig återvandringspolitik" så utgår jag ifrån att AfS kommer att fokusera på detta. Allt annat vore hyckleri.

Visserligen så har även SD frivillig återvandring på programmet, men ligger väldigt lågt i denna fråga, då den anses kontroversiell. Så här skulle AfS ha en viktig funktion att fylla.
Citera
2017-09-13, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Extasis
Word!

Vad jag hör kommer AfS bli en väldigt toppstyrd organisation med få egentliga medlemmar. Psykopatduon är väl oroliga för att det blir svårare att manipulera vuxna människor än småungar från landet med kostym från Brothers och krökande i Stockholms innerstad. De kommer ju dra på sig alla möjliga som tror att just de är den speciellaste snöflingan i hela världen eftersom de lästa alla de konstigaste böckerna från tyskt 30-tal eller kan allt om "Vitalistisk konstruktivism" eller "Europeisk Post-Paleokonservatism".

Varken du eller AFS kommer bidra till något. Bitterhet och offentliga påhopp mot Sveriges växande parti och dess rörelse dom senaste 4 åren. Alla fattar att man såklart inte hade blivit utesluten om man hållit käft och fokuserat på politik istället för intriger för personlig vinning. Visst kan man ha åsikter om det interna men håll det då internt. Den hjälper inte att få folk emot SD. Det hjälper att få vettigt folk in i SD så vitala problem automatiskt löser sig genom att kompetenta krafter får makt. Finns en anledning till att flera i AFS inte nått mer än en suppleant plats på sin höjd. Inga ifrån riksdagen, få ledamöter när SDU fortfarande var SDs ungdomsförbund säger något om hur väl man lyckats. Vissa har haft samma maktambitioner som vissa i partiet och tagit sig fram på vidriga sätt. Således bra att dom inte kan påverka i SD. Men det vore på sin plats med lite hyfs och kompetens istället för ett jäkla gnäll som inte kommer leda någonstans.
Citera
2017-10-30, 14:08
Medlem
Känns som att det börjar brinna i knutarna för att det ska bli något av detta eventuella parti fram till valet nästa år, om det nu är det man siktar på dvs. Eller tror ni att en lansering av partiet väldigt nära inpå valet istället skulle kunna få positiv effekt? Kanske kan man dra nytta av almedalsveckan för publicitet men nog tycker jag att det isåfall borde skett redan denna sommar.

/Incestuous
Citera
2017-10-30, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/uteslutna-sdu-politiker-startar-nytt-parti

Inte en dag för sent. Ska bli intressant att se vilken nationalistisk profil partiet väljer och hur hårt ut man kommer gå i debatterna.

Kan faktiskt bli intressant. Sverigedemokraterna noterar för närvarande sviktande opinionssiffror och en "nationell" konkurrent kan sannolikt locka till sig ytterligare en del besvikna SD-sympatisörer och således sänka SD ytterligare. Samtidigt har nykomlingen ytterst små chanser att själv komma in i kammaren nästa år.
Således - ett gott besked för den förkrossande majoritet av svenska väljare som ogillar SD.
Citera
2017-10-30, 18:01
Medlem
pandes avatar
Citat:

Om jag skulle spekulera skulle jag säga att där SD vill slå an en mer folklig ton kommer AfS utmåla sig mer som ett högutbildat elitparti ā William Hahne (https://www.youtube.com/watch?v=dYxuRu5TtTg). Många brukar ju ofta snegla mot Nederländerna för att hitta "framtidens politik" och där finns ju som bekant två partier som betecknas som "extremhöger": dels det gamla vanliga PVV lett av Geert Wilders, som i mångt och mycket liknar SD, och dels FvD (https://en.wikipedia.org/wiki/Forum_for_Democracy_(Netherlands)) som är det snabbast växande partiet i landet. Det skulle inte förvåna mig om AfS studerar partiet noggrant eftersom det faktiskt är ett bevis på att det inte är omöjligt att driva ett politiskt parti byggt på de värderingar som jag upplever att kärnan i AfS står för. Om det skulle ge någon avkastning att argumentera mot atonal musik i Sverige låter jag vara osagt, men det skulle inte förvåna mig om Kasselstrand tror det.
Citera
2017-10-30, 23:29
Medlem
Alfheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncestuousMoses
Känns som att det börjar brinna i knutarna för att det ska bli något av detta eventuella parti fram till valet nästa år, om det nu är det man siktar på dvs. Eller tror ni att en lansering av partiet väldigt nära inpå valet istället skulle kunna få positiv effekt? Kanske kan man dra nytta av almedalsveckan för publicitet men nog tycker jag att det isåfall borde skett redan denna sommar.

Jag har svårt att se de positiva effekterna av en sen lansering, men utgår ifrån att det dröjer på grund av Kasselstrands utlandsstudier. Ett parti som vill tas på allvar i riksdagsvalet kan knappast ha en ledare på distans i Helsingfors.

Genom att dra ut på tiden, låta SDU dö ut och hålla sig undan den politiska debatten så har ledningen troligtvis förlorat många av de SDU-are och sympatisörer som annars skulle kunnat fungera som parti- och kampanjarbetare. Nu får AfS förlita sig till alternativhögern och liknande nätaktivister.

Visserligen finns det partier med minimala partiorganisationer som gjort raketstarter - som Ny demokrati i Sverige och Macrons parti i Frankrike - men dessa har i gengäld haft en gedigen finansiering. Det återstår att se om AfS har lyckats skaffa någon liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in