Citat:
Ursprungligen postat av
Wetterberg
Personligen är jag oerhört intresserad av denna partibildning, men vilka frågor kan man driva utan att bli omöjliga för riksdagsinträde? Ha i åtanke att svenska folket är rejält hjärntvättade. Det gäller att hitta frågor där SD tappat eller flyttat fokus. Här är mina förslag:
- Återvandring för nyanlända.
- Återgå till traditionell skola och undervisning (värva ett antal pedagoger som förespråkar detta).
- Skär ner i den offentliga byråkratin rejält.
- Folkomröstning om EU (SD vill detta, men driver ej).
- Nej till överstatlighet á la FN, EU, Nato etc.
- Miljöpolitik/djurrätt.
Och inse att SD är socialdemokraterna under 1950- talet. Våga bli ett traditionellt, högerorienterat, nationalistiskt och socialkonservativt parti PÅ RIKTIGT.
Frågan är vilka väljare man vill slåss om. Jag tror att de grovt sett har två alternativ:
a) Positionera sig någonstans mellan Medborgerlig Samling och SD.
b) Positioner sig någonstans mellan NMR och SD.
Väljer man alternativ a) så kan man slåss om allmänborgerliga väljare som vill inskränka invandringen, men som räds SD på grund av att de inte är tillräckligt tydliga med att man tillhör det borgerliga blocket.
Väljer man b) så handlar det om att försöka dra till sig de som anser att SD har sålt ut sig. Om Ekeroth blir utesluten ur SD så kan man kanske värva honom som någon form av affischnamn.
Tror inte att dessa vägar går att kombinera, och oavsett vilket kommer de sannolikt inte får mer än några promille.