Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-08, 09:39
Medlem
Alfheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Hur ser deras politik ut i små byar? Typ uppe i norr där borde väll en ganska stor andel potientiella väljare finnas. Tycker de borde skicka ut en rad av deras politiker upp till byar och starta upp kontor. Många byar håller ju på att långsamt dö ut. Om de kan komma med bra lösningar och arbeta för deras överlevnad kommer de säkert kunna få ett antal röster tycker jag

AfS har i nuläget inte resurser för något annat än riksdagsvalet. De ställer ju inte ens upp i kommunalvalet i Stockholm, varför de knappast heller har resurser att starta upp kontor i den norrländska glesbygden.

Däremot är partiet kritiskt till att politiken är utformad ur ett statsperspektiv på bekostnad av landsbygden. På hemsidan förespråkas ett "Sverigeperspektiv istället för stadsboperspektiv" på politiken:

Citat:
Hela Sverige ska leva

I dagens debatt lyfts ofta landsbygden fram som ett särintresse eller som något exotiskt som stadsbor besöker några gånger per år. Stadsperspektivet dominerar nästan uteslutande när det gäller frågor om infrastruktur, stadsplanering eller skattesystemet.

Alternativ för Sverige vill att hela Sverige ska leva. Vi menar att klyftan mellan stad och land är destruktiv för Sverige. En livskraftig landsbygd är absolut nödvändig för vår självförsörjning, men även för många svenskars vilja att bo nära naturen. Vi ser att olika lösningar är befogade på olika platser, och att exempelvis differentierade skatter och bidrag kan vara motiverade. Exempelvis ser behovet av bilen helt annorlunda ut i storstaden och landsbygden, varför vi menar att det är rimligt med åtgärder för att minska bilismen i våra urbaniserade områden där kollektivtrafik är ett alternativ, medan det samtidigt kan vara befogat med subventioner för bilism på platser där kollektivtrafik inte är ett realistiskt alternativ, exempelvis med sänkt bensinskatt.
https://alternativforsverige.se/miljo-och-energi/
Citera
2018-04-08, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loqu
AfS borde ha lite enkla informationsblad i pdf som man kan skriva ut och sätta upp eller dela ut. Jag hittar inga sådana. Inför valet 2010 skrev själv ihop något och delade ut hundratals i brevlådor för att försöka hjälpa SD.

Hoppas det kommer snart därför att det är delarna (medlemmar och sympatisörer) som bär upp och bygger ett parti. Se bara på hur SD medlemmar och sympatisörer spred flygblad så att detta parti växte och växte.
Citera
2018-04-08, 11:12
Medlem
Hoppas att SD får runt 26% och AFS 5% så kan dom bilda allians. Men eftersom jag inte tror på mjäkiga åtgärder längre så faller nog min röst ändå på NMR. Dom är åtminstone inga fittor och kör sitt race oavsett om någon HTBQ transa börjar gorma "rasist, rasist!".
Citera
2018-04-08, 15:49
Medlem
Den massinvandringskritiska debattören Jan Milld, som i många år har engagerat sig för en Sverigevänlig politik, stöder Alternativ för Sverige.

https://janmilld.wordpress.com/2018/04/08/mitt-stod-till-alternativ-for-sverige/
Citera
2018-04-08, 16:04
Medlem
”Snart smäller det igen”, twittrar AfS. Förmodligen en sista riksdagsman som hoppar över innan valsedeln ska spikas.

https://mobile.twitter.com/AfS_riks/status/982981573560725505
Citera
2018-04-08, 16:28
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
”Snart smäller det igen”, twittrar AfS. Förmodligen en sista riksdagsman som hoppar över innan valsedeln ska spikas.

https://mobile.twitter.com/AfS_riks/status/982981573560725505

Om det är en riksdagsman så gissar jag på någon av följande:

Mikael Jansson
En mer eller mindre okänd riksdagsledamot
Kent Ekeroth

Den sistnämnde är naturligtvis inte särskilt trolig.
Senast redigerad av MrSkargard 2018-04-08 kl. 16:32.
Citera
2018-04-08, 16:40
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Mikael Jansson
Kent Ekeroth

Kanske David Lång?
Citera
2018-04-08, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Mikael Jansson
Kent Ekeroth

Jag tror de flesta skiter i om det blir fler avhopp. Det enda riktigt positiva hade varit om de fått nys om någon opinionsmätning som kommer att visa att de klarar spärren.

Det är inte helt omöjligt. Om någon OU presenteras imorgon och AfS har 4 procent så har tidningen gjort en intervju med Kasselstrand idag.

Osannolikt förstås, men det hade varit en god nyhet.
Senast redigerad av Friherr 2018-04-08 kl. 16:44.
Citera
2018-04-08, 16:42
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag tror de flesta skiter i om det blir fler avhopp. Det enda riktigt positiva hade varit om de fått nys om någon opinionsmätning som kommer att visa att de klarar spärren.

Det beror på vem den eventuella avhopparen är.
Citera
2018-04-08, 16:44
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Kanske David Lång?

Han fick en plats på Sverigedemokraternas riksdagslista så det känns tveksamt.
Citera
2018-04-08, 16:50
Medlem
TheAlamos avatar
Trollparti. Eller kan någon övertyga mig om annat? Ute efter hämnd för att de blev utsparkade och ska sno röster från ett parti som är Sveriges enda hopp. Jag tycker själv SD är helt klart för PK och för svensk-töntiga, men man får väl vara normalsmart och rösta på det enda partiet som har en rimlig chans att få något gjort. Det är som att rösta Fi och där det enda de lyckas med är att övertyga folk om hur vidriga människor dessa feminister är.
Citera
2018-04-08, 17:10
Medlem
TheChains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Trollparti. Eller kan någon övertyga mig om annat? Ute efter hämnd för att de blev utsparkade och ska sno röster från ett parti som är Sveriges enda hopp. Jag tycker själv SD är helt klart för PK och för svensk-töntiga, men man får väl vara normalsmart och rösta på det enda partiet som har en rimlig chans att få något gjort. Det är som att rösta Fi och där det enda de lyckas med är att övertyga folk om hur vidriga människor dessa feminister är.

Fast se på andra länder där du har två partier i parlament som är invandringskritiska. Detta är inte negativt på något vis. Men samma argument användes i de länderna mot det mindre partiet före det kom in.

Om något kommer det ändra debatten och kunna omforma den politiska mittfåran.

SD har bestämt sig för att praktiskt taget bara anpassa sig efter status quo, men det behövs nån som driver på för att även förändra status quo. Annars är det helt hopplöst oavsett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in