Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-04, 09:56
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Tycker de måste börja synas ute på stan. Typ göra en ”aktion” av något slag. Säg släpp ut 3000 blå gula helium ballonger mitt på sergelstorg och andra delar av landet.

Definivt! Som jag skrivit tidigare, något som får publicitet.

Men om du menar aktioner likt NU anser jag det inte är ”värdigt” ett blivande riksdagsparti.
Inget ont mot NU, tvärtom. Låt dem sköta sina aktioner och politikerna sköta sitt.

Men absolut något som ger publicitet.

Kasselstrand nämnde i podden Den korkat grodan att AFS skall trappa upp retoriken och publicitet nu framöver.
De har självklart en strategi för det här...kan inte tänka mig något annat.

Råare retorik och någon form av aktion som ger publicitet inom kort vill jag se.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-04-04 kl. 10:09.
Citera
2018-04-04, 10:33
Medlem
Baertlings avatar
Enligt Bumblewing.com som bl a mäter genomslag på twitter är Jeff Ahl på plats sex av alla svenska rikspolitiker. Strax bakom Jonas Sjöstedt på plats fem, men före ihärdiga twittrare som Johan Forssell (M), Staffan Danielsson (C) och Jan Björklund (L). Bra jobbat!
Citera
2018-04-04, 11:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Enligt Bumblewing.com som bl a mäter genomslag på twitter är Jeff Ahl på plats sex av alla svenska rikspolitiker. Strax bakom Jonas Sjöstedt på plats fem, men före ihärdiga twittrare som Johan Forssell (M), Staffan Danielsson (C) och Jan Björklund (L). Bra jobbat!

Twitter är väldigt litet, FB och Youtube är viktigare.
Citera
2018-04-04, 11:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Dels så skulle det betyda att msm gör gemensam sak med SD. De senare har ju trots allt valt den mycket märkliga vägen att angripa Afs med rasistnazistvapnet. Och msm förstår nog att det blir svårt att hos Afs hitta de grumliga nassekopplingar som omger SD under dess första tid, inklusive vid idoljimmies inträde i partiet.

Vad får dig att tro det? Har du insyn i reserchgruppen?
Citera
2018-04-04, 11:18
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Twitter är väldigt litet, FB och Youtube är viktigare.

Twitter är väldigt stort bland opinionsbildare, samhällsdebattörer och mediafolk...Hanif Bali hade väl t ex 80K följare, och det är inte att förakta.
Citera
2018-04-04, 11:44
Medlem
Rivarols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Vad tycker ni, ska man lägga sin röst på AFS istället för SD eller en kombination i kommunalval, landstingsval, europa så SD och AFS kan samarbeta för en sund politik. Jag vill gärna att AFS kommer in i Riksdagen vilket är nog mycket troligt men, ville bara upplysa att AFS finns

Intervju med Gustav Kasselstrand vid lansering av Alternativ för Sverige 5 mars 2018

https://www.youtube.com/watch?v=r6cdig6xTJA

Ni får hitta på diskussions ämnen själv

https://alternativforsverige.se/

https://www.youtube.com/watch?v=qDcN8rP70V8
I lokalval kan det definitivt finnas poäng med AFS. Har för mig att missnöjespartiet gått bra lokalt i Skåne.

Att Kasselstrand på riksnivå har rätt i sin bedömning att det krävs en repatriering av 100 000 tals människor för att återskapa folkhemmet räcker dock inte. Situationen är som alla vet att Sverige i dagsläget inte ens förmår att deportera alla kriminella och illegaler som en svensk majoritet är ense om att kasta ut. Att börja chartra plan för att repatriera alla dom 100 000 tals som befinner sig här på bedrägliga grunder skulle lamslå svensk normal flygtrafik i decennier.

Landstingsvalet är inte mycket att bekymra sig över.
Citera
2018-04-04, 11:54
Medlem
Abnormals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Sen vill jag mena, utan att på något sätt styrka eller underbygga det hela, att något hänt med msm under senaste 12 månaderna eller så. Man verkar acceptera sakernas tilstånd inom politiken och snarast söka nyheter. Sådana nyheter som läsarna efterfrågar, om den vanvördiga framställningen kan tillåtas. T.ex. granskar man de interna problemen i SD lokalt (se Dalarna för bra exempel) utan att hemfalla till det historiska beteendet att vara både media, åklagare och domare. Det betyder att Afs tillför något i den politiska pjäs som utspelas inför våra ögon. Jag skulle nästan vilja påstå att media kommer vilja ha denna dramaturgi. Kanske kan också Afs betraktas som att tillföra en slags borgerlig dimension inom den nationalistiska reaktion som SD:s tillväxt måste beskrivas som. Exit ung, arg, outbildad landsbygdsson. Enter arg, välutbildad stockholmare.
Ja, se bara på artikeln av Göran Eriksson länkad ovan. Redan i rubriken vill han ju praktiskt taget fösa ihop klossarna Bannon och AfS för att det skulle ge en stunds verklig spänning, lite Trumpsk (och i förlängningen amerikansk) stjärnglans. Få tårna att pirra av fascistskräck. Precis som i Skuggornas armé!

Jag får intrycket av att media har ledsnat på att veva mot det provinsiella cp-barnet Sverigedemokraterna, som egentligen aldrig gjort annat än att peka ut det allra mest uppenbara. Man kanske till och med ser på de tiotusen pilarna i Jimmie Åkessons rygg och känner – särskilt som inflyttad landsortsbo – ett styng av ånger?

Hursomhelst håller dessa trötta krakar inte längre måttet i en Trumpvärld där galenskaperna avlöser varandra, där kartorna ritas om efter varje nytt valresultat, där vi har en ambulerande Blofeld i form av Bannon – de flerfaldiga kragarnas herre, "the great manipulator". Inrikes är man på jakt efter tyngre skurkar med idéer och visioner (för varför skulle duktigaste modernaste Sverige misslyckas på den biten?), några som skänker en skvätt existensberättigande innan golvet av diverse skäl helt och hållet rasar samman inne på de renommerade redaktionerna.
Citera
2018-04-04, 11:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivarol
I lokalval kan det definitivt finnas poäng med AFS.
Men AfS ställer väl bara upp i riksdagsvalet efter vad jag har fattat?
Citera
2018-04-04, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Ny artikel (reklam) för AFS i SVD idag:

https://www.svd.se/partiet-som-bannon-egentligen-borde-ragga-pa

Öven om han har rätt i att AfS är det rätta partiet för Bannon att ragga på, då de är nya, uppstickare och specifikt har sagt sig vilja ha finansiärer samt amerikanskt stöd, hoppas jag att man inte lierar sig med honom. Han har mer bagage än Kent. Det skulle jaga dem medialt under många år.
Citera
2018-04-04, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Tycker de måste börja synas ute på stan. Typ göra en ”aktion” av något slag. Säg släpp ut 3000 blå gula helium ballonger mitt på sergelstorg och andra delar av landet.

Verkligen. Hoppades på att torgmöten skulle ske även innan och efter Almedalen. De kanske kunde be folk att agera volontärer vid sådana evenemang och säkert få lite fart på frivilliga aktivister genom spons. Jag skulle utan tvekan kunna tänka mig att gratisaktivista för dem om de var intresserade av sådant.

Mejlade dem för några veckor sedan och frågade om flygblad och annat material, men det fanns då inget konkret material framtaget då.
Citera
2018-04-04, 13:27
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungbyxlos
Nu när Åkesson öppet deklarerar att han EGENTLIGEN nästan är sosse så behövs afs för att oppositionella alliansväljare ska han någonstans att ta vägen. Man får även tänka på att det sannolikt blir nyval inom ganska kort tid och då har ju afs gratis röstsedlar utlagda i vallokalerna. Och då kommer de garanterat in i riksdagen.

Därför är INGEN röst på afs bortkastad. Tänk bara hur man röstade på SD när det var ett promilleparti.
På grund av denna ihärdighet växte partiet hela tiden. Det tog SD 10 - 20 år att uppnå den styrka som
afs har nu.

Precis!

Och tänk hur snabbt AfS kan växa nu när folk är vakna för vad som faktiskt försiggår.

Låt oss få in AfS i riksdagen 2018!! Det enda partiet som mig veterligen inte har infiltrerats av sionister.
Citera
2018-04-04, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men AfS ställer väl bara upp i riksdagsvalet efter vad jag har fattat?

Så har jag också uppfattat det men är osäker på gällande Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in