Citat:
Ursprungligen postat av
Mellbergan
Oerhört intelligent skrivet
Kompromissar man inte med något 7-klöver parti så får man 0% av sin egen politik genomförd. Nu säger jag inte att SD gör/planerar det på rätt sätt i sina framtida förhandlingar, men att stå utanför och vråla och vägra samtala är fullkomligt idiotiskt. Personer som klarar av att tänka någorlunda rationellt och logiskt inser detta.
Hur långt ska det kompromissas då!? Ska vi fortsätta på samma destruktiva bana som inletts då eller? SD är redan nu för mjäkiga, fatta vad folk lider i detta skeva land! Jag kan skriva radikala grejer som jag när det kommer ner till det kanske inte är helt för att genomföra men jag har varit utsatt större delen av mitt liv och det finns ingen hjälp att få i detta land längre om det inte är fysiskt livshotande. Då har jag fått hjälp från akuten.
Men jag tänker inte bara på mig själv, jag har en jävla respekt för våra äldre och ser för helvete från första parkett hur blatteriet utnyttjar och söndrar dessa människor. Det var en väldigt gammal dam som stod utanför vårdcentralen i snö ös, skulle tippa på att hon var 80-85 år med käpp. Hon var desperat nästan för helvete! Skulle ta 3 timmar innan hennes färdtjänst dök upp! Och blattarna höll på och apa sig runt henne...
Hon kom så snällt fram till mig genom aperiet och frågade om jag inte kunde ge henne skjuts hem, jag frågade inte ens hur långt det var utan om hon kunde vägen.
Vilket fall, på vägen så frågar hon mig om jag är svensk samt "är du islam?".. Nä sa jag, jag är kristen, kom med mig och pekade på korset som dinglade under backspegeln.
När till och med en så gammal dam fattar vad fan det handlar om, ja då är det illa!
Menar du att SD som mest verkar kåta på att få makten kommer förändra läget snabbt? Jag tror inte, det behövs radikala åtgärder för att värja det stundande haveriet om det ens går!
Så ja, jag överväger starkt att slänga min sista röst på NMR detta valet sedan skiter jag i det här, jag drar till min släkting utomlands om inga förändringar börjar ske.
Det var ju PK-fittornas kompromisser som tog oss dit vi är nu, så ja, jag är ointelligent och du är vadå, 13? Mupp.