Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-04, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
Så har jag också uppfattat det men är osäker på gällande Stockholm.

De var från början enbart registrerade för lokalval i Stockholm, men ändrade det till samtliga val för runt 5 månader sedan. De kan alltså ställa upp i alla de val de behagar. Men gäller ju att ha folk.

Stockholm bör de väl ställa upp i hoppas jag. Vore nästan en prestigeförlust att inte göra det.
Citera
2018-04-04, 15:32
Medlem
Rivarols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men AfS ställer väl bara upp i riksdagsvalet efter vad jag har fattat?
Osäker men inlägg 4857 säger
Citat:
De var från början enbart registrerade för lokalval i Stockholm, men ändrade det till samtliga val för runt 5 månader sedan. De kan alltså ställa upp i alla de val de behagar. Men gäller ju att ha folk.
Citera
2018-04-04, 15:46
Medlem
Alfheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern

Stockholm bör de väl ställa upp i hoppas jag. Vore nästan en prestigeförlust att inte göra det.

AfS registrerade sig först på lokal nivå i Stockholm, av den enkla anledning att detta bara kräver 50 underskrifter, vilket är snabbt fixat.

Enligt Kasselstrands podd "Den kokta grodan" kommer partiet dock inte att ställa upp i kommunalvalet i år, däremot eventuellt i framtiden.

Skulle tro att det inte i första hand beror på brist på kandidater, utan snarare att det kräver en hel del tid och pengar att satsa både på kommunal- och riksdagsvalet. Det är också tveksamt om AfS överhuvudtaget har någon kommunpolitik, och i så fall om denna skiljer sig på något avgörande sätt från SD:s.
Citera
2018-04-04, 16:09
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Väldigt smart att splittra rösterna när SD fortfarande är i opposition. Ni vill verkligen kväva alla chanser det här landet har eller hur?

Läs gärna de senaste 50, eller till och med 100, sidorna så kommer du att se ett gäng vettiga debattörer som menar på att en röst på SD snarare är vad som kväver dessa chanser. Låt SD fortsätta plocka röster av missnöjda sjuklövare som bara är sådär lagom irriterade över den "icke-fungerande integrationen" medan AfS suger åt sig SD:s missnöjda kärna, lite borgare och folk som annars skulle legat på soffan under valet.

Vi behöver ett parti som vågar såga media och sparka in alla dessa bollar i öppet mål som Jimmie&co misslyckas med. Vi behöver folk som inte är rädda för att berätta sanningen och inte behöver vrida och vända på vartenda ord för att inte trampa någon på tårna eller för att passa in i etablissemanget. Rösta du på SD, ni behövs också Personligen förstår jag inte hur det möjligtvis kan vara sämre med ytterligare ett nationalistiskt parti (ja, det är en diskussionsfråga huruvida SD verkligen är det) i riksdagen, det i takt med att partier som MP, KD och ev. L åker ut.

Om du fortfarande har svårt att se det så kan du ju tänka att AfS normaliserar SD och kanske ger folk den där lilla pushen som krävs för att ta steget och våga rösta på just SD, nu när det finns ett "värre" alternativ. Något annat som tål att tänkas på är att SD faktiskt ökade i samma YouGov-undersökning som AfS nästan nådde 2% i, även om en enda OU inte säger så mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De måste nå ut också, de som lyssnar på Motgift och läser denna tråd är bara max 100 000, de flesta svenskar vet inget om AfS. Med 1200 medlemmar så får de vara rätt aktiva om de skall synas på gator och torg i hela Sverige.

Och vi 100 000 sprider ordet vidare. Bara i min närhet har jag fått med mig ett helt gäng som kommer att rösta på AfS. Jag tycker personligen att spridningen har gått ganska fort den första månaden. Säker på att du inte ska ta steget och bli #1201? Du är ju väldigt aktiv i denna tråd för att vara så negativt inställd till partiet.
Citera
2018-04-04, 16:14
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noggerx
Varför skulle man vilja rösta på ett part där massa personer som har blivit uteslutna ur SD sånna som rasister som har gjort massa dåliga grejer. Dom som styr partiet eller är i ledningen.

Vilka rasister är det som har gjort vilka dåliga grejer? Nämn gärna några så ska jag ge dig några bra anledningar.
Citera
2018-04-04, 16:35
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StupidMonkey
Jag vill ha ett parti som inte likt SD kompromissar med 7k, SD är passé.

Ironiskt nog vore AfS i riksdagen precis vad SD behöver för de gör SD i jämförelse mer acceptabla och rumsrena. AfS blir det nya hatobjektet i media och utfryst av alla andra partier och självklart även av SD som då lättare kan alliera sig.
Citera
2018-04-04, 16:46
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Oerhört intelligent skrivet

Kompromissar man inte med något 7-klöver parti så får man 0% av sin egen politik genomförd. Nu säger jag inte att SD gör/planerar det på rätt sätt i sina framtida förhandlingar, men att stå utanför och vråla och vägra samtala är fullkomligt idiotiskt. Personer som klarar av att tänka någorlunda rationellt och logiskt inser detta.
Citera
2018-04-04, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rivarol
I lokalval kan det definitivt finnas poäng med AFS. Har för mig att missnöjespartiet gått bra lokalt i Skåne.

Att Kasselstrand på riksnivå har rätt i sin bedömning att det krävs en repatriering av 100 000 tals människor för att återskapa folkhemmet räcker dock inte. Situationen är som alla vet att Sverige i dagsläget inte ens förmår att deportera alla kriminella och illegaler som en svensk majoritet är ense om att kasta ut. Att börja chartra plan för att repatriera alla dom 100 000 tals som befinner sig här på bedrägliga grunder skulle lamslå svensk normal flygtrafik i decennier.

Landstingsvalet är inte mycket att bekymra sig över.

Vem har sagt att de alla ska tvångsdeporteras. Det handlar om att vi svenskar ska skapa en sammahållen politik som gör att de flesta väljer att flytta hem till nära och kära igen.

Under ca 30 års tid har Sverige för en politik som fungerat som en magnet för utlänningar. Nu handar det om att föra motsatt politik. Men den måste också föras ansvarsfullt så att vi inte hamnar i kaos.
Sakta men säkert under tillämpande av god svensk social ingenjörskonst.

Det nya miljonprogrammet kommer att rädda Sverige.
Citera
2018-04-04, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Oerhört intelligent skrivet

Kompromissar man inte med något 7-klöver parti så får man 0% av sin egen politik genomförd. Nu säger jag inte att SD gör/planerar det på rätt sätt i sina framtida förhandlingar, men att stå utanför och vråla och vägra samtala är fullkomligt idiotiskt. Personer som klarar av att tänka någorlunda rationellt och logiskt inser detta.

Hur långt ska det kompromissas då!? Ska vi fortsätta på samma destruktiva bana som inletts då eller? SD är redan nu för mjäkiga, fatta vad folk lider i detta skeva land! Jag kan skriva radikala grejer som jag när det kommer ner till det kanske inte är helt för att genomföra men jag har varit utsatt större delen av mitt liv och det finns ingen hjälp att få i detta land längre om det inte är fysiskt livshotande. Då har jag fått hjälp från akuten.

Men jag tänker inte bara på mig själv, jag har en jävla respekt för våra äldre och ser för helvete från första parkett hur blatteriet utnyttjar och söndrar dessa människor. Det var en väldigt gammal dam som stod utanför vårdcentralen i snö ös, skulle tippa på att hon var 80-85 år med käpp. Hon var desperat nästan för helvete! Skulle ta 3 timmar innan hennes färdtjänst dök upp! Och blattarna höll på och apa sig runt henne...

Hon kom så snällt fram till mig genom aperiet och frågade om jag inte kunde ge henne skjuts hem, jag frågade inte ens hur långt det var utan om hon kunde vägen.

Vilket fall, på vägen så frågar hon mig om jag är svensk samt "är du islam?".. Nä sa jag, jag är kristen, kom med mig och pekade på korset som dinglade under backspegeln.

När till och med en så gammal dam fattar vad fan det handlar om, ja då är det illa!

Menar du att SD som mest verkar kåta på att få makten kommer förändra läget snabbt? Jag tror inte, det behövs radikala åtgärder för att värja det stundande haveriet om det ens går!

Så ja, jag överväger starkt att slänga min sista röst på NMR detta valet sedan skiter jag i det här, jag drar till min släkting utomlands om inga förändringar börjar ske.

Det var ju PK-fittornas kompromisser som tog oss dit vi är nu, så ja, jag är ointelligent och du är vadå, 13? Mupp.
Senast redigerad av StupidMonkey 2018-04-04 kl. 17:05.
Citera
2018-04-04, 17:13
Medlem
Citat:

Och du tror inte att de har tvingats kompromissa för att få fler röster? Politiker ljuger hela tiden. SD måste låtsas vara kompis med såssarna för att få röster. Om de blir regering så kommer de överge sina 7-klöverlöften.
Citera
2018-04-04, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Och du tror inte att de har tvingats kompromissa för att få fler röster? Politiker ljuger hela tiden. SD måste låtsas vara kompis med såssarna för att få röster. Om de blir regering så kommer de överge sina 7-klöverlöften.

Jahaaaa ... Då blir det perfekt för mig att rösta NMR. Ni är ju för fan lika dumma i huvudet som PK-fittorna. Vem fan vill lyssna till lögner? Häng dom högt i lyktstolparna ffs. Om ni bara ska slänga käft med mig kan ni lika gärna börja hoppa på stolar och bord och skrika sieg heil.

Jag vill höra sanningen! Trodde jag folk också ville och inte massa jävla floskler och kompromisser, jösses, suck.
Citera
2018-04-04, 17:21
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Ironiskt nog vore AfS i riksdagen precis vad SD behöver för de gör SD i jämförelse mer acceptabla och rumsrena. AfS blir det nya hatobjektet i media och utfryst av alla andra partier och självklart även av SD som då lättare kan alliera sig.
Exakt min tanke, AfS får SD att framstå som "rumsrena" trots den smala åsiktskorridoren.

Men tyvärr, det har MSM insett och av det skälet så är de försiktigt neutrala när de skriver om AfS så att SD fortsätter att framstå som ett gäng busar på ytterligehtskanten.
Jag tror även att MSM föredrar att SD förlorar röster till AfS, allt för att SD väljarbas skall minska och att det skall framstå som om det råder missnöje inom SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in