Citat:
Ursprungligen postat av
okok1
Har du missat att de fick nästan 2% i undersökning? Metro skrev om det. 2 partiledare från SD har gått över. Många medier skrev om det. Och det kommer förmodligen komma över fler.
Vad ska de göra tycker du? Någon form av kampanj lär nog komma till sommaren? När mer pengar inkommit? Almedalen kanske?
Nej, det har jag inte missat. Följer mitt parti slaviskt.
- 2% är med största sannolikhet de som redan väntade på andra och bättre alternativ än SD. Redan frälsta. Som oss.
AFS har inte nämnvärt gjort något för att få dessa 2%.
- Jag nämnde artikeln i Metro.
Mycket bra mediautrymme...men sedan...inget.
- Avhopp från SD ser jag inte som något positivt. Det riskerar att framstå AFS som ett parti för exakt det...avhoppare. Personer som inte fick vara med i leken.
Så vad skall de göra? Ett uttalande som chockar och retar upp gammelmedia så att de attackerar AFS. Det kostar inget.
De får gratis mediautrymme av det.
Trumps uttalande:
- ”Vi kommer bygga en mur och låta Mexiko betala för det.”
-” Vi kommer stoppa invandringen och skicka tillbaka alla miljoner illegala invandare.”
- ”Illegala mexikaner är mördare och våldtåktsmän...men några antar jag är ok”
Detta var 3 uttalanden som Trump gjorde för att han visste exakt vad konsekvenserna av hans uttalande skulle bli.
Massiva rubriker varenda dag i 1 år.
Titta på den nya Netflix-dokumentären om Trump.
Redan 4 år innan valet kontaktade Trumps jurister det amerikanska patentverket och patenterad slogan; ”Build that Wall”.
Trump inspirerades tidigt, redan för 20 år sedan av sin vän Jesse Venturas osannolika kandidatur som guvernör över Minnesota, som han vann.
Jesse behandlade media som skit, som fienden.
Vet folk vad som skiljer AFS från SD?
Det bör dem gå utmed starkt. Mycket starkare.
Attackera media mycket mer. Svenskar hatar journalister.
Men mest av allt trycka mycket, mycket hårdare på deras återvandringsprogram.
” Vi skall skicka hem så många invandare vi kan. Vi kommer börja med de som kommit efter år 2000.”
De skall ut! De är våldtäktsmän, kriminella och några, några antar jag är ok”!!