Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-01, 13:45
Medlem
Stridshingstens avatar
Tror konflikten mellan Sverigedemokraterna och Alternativ för Sverige kommer göra att Afs bli vad SD var för några år sedan och demoniseras på liknande vis, samtidigt som SD kommer bli mer socialt accepterade och slutar vara lika stigmatiserade som de är av PK-eliten idag.

Kommer nog bli lite som hur Neokonservativa eller Cruzcons behandlas av vänstern i Trumps USA. Visst, de är inte speciellt älskade, men de skulle göra allt för att byta ut Trump mot dem och de gullar helt klart med dem mer. Den amerikanska vänstern skulle aldrig ha klappat och gosat med Glenn Beck eller National Review som de gör idag för bara 3-4 år sedan.
Citera
2018-04-01, 14:27
Bannlyst
Det är väldigt många blattar som röstar SD. Flera av deras procent är tack vare utlänningar.

Nu kommer AfS och kallar sig för återvandringspartiet. Grattis era mongon, SDare som påstår sig rösta AfS kommer ändå lägga sin röst på SD och ni förlorade alla eventuella procent av dom utlänningar vi har som sköter sig.

Skärp er
Citera
2018-04-01, 14:49
Medlem
crippledmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
nej det är inte alls standard. i sak ligger det till såhär: endast en bråkdel av alla häktade har fulla restriktioner, de flesta har tillgång till brev, tv, andras sällskap under dagen, radio samt klocka. dessutom så är en häktescell betydligt större än 4 kvadratmeter men det vet ju inte du.

På de flesta häkten finns en gemensamhetsavdelning (alltså där du kan umgås med andra), en sådan avdelning har i snitt 10 platser. Häktet jag var på hade 70 isoleringsceller och vad jag vet om andra häkten är det ungefär standard. När du blir häktad vid första häktningsförhandling får majoriteten restriktioner. https://www.bra.se/nytt-fran-bra/arkiv/press/2017-01-25-manga-haktade-i-sverige-halls-isolerade.html. Två tredjedelar har restriktioner, men då syftar man på alla som är häktade. För de flesta så släppts restriktioner efter ett tag men NÄR du blir häktad är det mer eller mindre standard med restriktioner. Den vanligaste anledningen till häktesbeslut är att man misstänker att man kan påverka utredningen, och det är därför man ger restriktioner. När du har det så får du skicka brev, men alla brev ska gå via åklagaren som ska läsa igenom dem. I praktiken är det svårt att verkligen få iväg breven då åklagare inte prioriterar att läsa brev.

Angående kvm så hade du rätt, ett misstag från min sida. Däremot så finns det inga fastslagna standardmått, i fängelser är 8 kvm det vanligaste.
Citera
2018-04-01, 14:50
Medlem
Fot.Notens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Det skumma, hala, sliriga i att förneka sitt eget folk är både äckligt principlöst och dålig politik. Ett tryggt bejakande av svensk identitet på lika villkor stöter egentligen ingen, medan inget prutande någonsin kommer beveka ovännerna.

Gillar dig !
Citera
2018-04-01, 14:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Skitnödigheten kring svenskhet är inte minst SD:s fel. "Finns etniska svenskar, Jimmie Åkesson?" "Eh - är det skillnad på svensk och judisk etnisk identitet, Göran Rosenberg? Vad är det du antyder, egentligen?"

Hur många invandrare som inte hatar svenskar, skulle ha ett problem med tanken att svenskhet och svenskar finns och faktiskt äger företräde i Sverige? Och hur många av svenskhatarna skulle våga verbalisera sina tankar i debatten?

Det skumma, hala, sliriga i att förneka sitt eget folk är både äckligt principlöst och dålig politik. Ett tryggt bejakande av svensk identitet på lika villkor stöter egentligen ingen, medan inget prutande någonsin kommer beveka ovännerna.
Exakt. Varje prutande leder enbart till att ljusets fiender flyttar fram sina positioner & angriper dig från ett mer offensivt läge nästa gång.
Citera
2018-04-01, 15:14
Medlem
crippledmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
Finns inga internationella fängelselagar eller standarder. Jämför gärna ett fängelse i Honduras med ett i Sverige.

Varför tror du det? https://en.wikipedia.org/wiki/European_Prison_Rules
https://www.unodc.org/documents/justice-and-prison-reform/GA-RESOLUTION/E_ebook.pdf

Det finns lagar, sen att de inte följs är en annan femma.

Sen kan du ju exempelvis jämföra Honduras sjukvård med Sveriges. Säger du "Sverige borde ha lika dålig sjukvård som Honduras" då också?

Det är inte enbart så att exempelvis Thailändska fängelser är dåliga bara för de vill att de ska vara det. Det är en ekonomisk fråga först och främst. Jag kan garantera dig att det finns gott om vanliga Thailändare som sitter och klagar på att deras fångar har det så bra, "de får ju mat, vatten och nånstans att sova! Det får inte alla andra".

Iden om att vilja rehabilitera fångar är en universell tanke, man förstår helt enkelt att det är det mest lönsamma i längden. Möjligheten att kunna göra detta skiftar mycket just pg.a det ekonomiska läget.

Jag har själv träffat fångar som suttit i Polen, Serbien, England, USA, Spanien osv. Du anar inte hur många av dessa som på fullaste allvar tyckt att Sverige är värre, detta pg.a den överdrivna säkerheten gentemot fångar som begränsar ens valfriheter enormt. Frihet handlar om möjligheten att själv kunna fatta beslut. Jag hade alla dar i veckan bytt bort en TV mot möjligheten att få ha mina egna kläder och röra mig mer fritt. Talar du exempelvis Polska och hamnar på Kumla så får du enbart ringa till anhöriga om det finns en plit som kan Polska. Du måste ringa i ett rum när pliten sitter med och lyssnar och vi talar då om ett samtal på kanske fem minuter som kostar dig en rejäl slant sett till hur mycket du har. Finns det ingen Polsk plit så får du inte ringa. Jag som Svensk blev beviljad att ringa ett tio minuters övervakat samtal till min Mamma en gång var tredje månad. Detta eftersom hon inte hade en fast hemtelefon. Jag hade hellre käkat soppa sju dar i veckan om det betydde att jag fick ha riktig kontakt med mina anhöriga.

Läst boken El chapo om Svensken som satt i Bolivia? Han kunde ta emot besök en gång i veckan, hans fru fick sova med han i hans cell, han kunde ringa vem fan han ville gratis, han fick ta emot vilken mat som helst, fick ha på sig vad han ville, kunde mer eller mindre lämna cellen när han ville osv. I slutet av boken får han möjlighet att avtjäna sluttiden i Sverige, vilket han tackar nej till eftersom han fått det bättre i Bolivia.

Allt är relativt. "Det spelar ingen roll om väggar är av guld eller betong när de ändå fyller samma funktion, att beröva dig din frihet".
Citera
2018-04-01, 16:19
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
Det är väldigt många blattar som röstar SD. Flera av deras procent är tack vare utlänningar.

Nu kommer AfS och kallar sig för återvandringspartiet. Grattis era mongon, SDare som påstår sig rösta AfS kommer ändå lägga sin röst på SD och ni förlorade alla eventuella procent av dom utlänningar vi har som sköter sig.

Skärp er

Vad mumlar du om? Du har ett summa-spel som känns extremt ologiskt och man får känslan av att du inte tycker att vissa skall starta ett parti där dom ser att det finns ett politiskt hål. Varför skulle dom inte göra det för. Eller skall alla fråga dig först?
Citera
2018-04-01, 16:47
Medlem
Kurt1s avatar
"Kommer SD fortsätta bete sig som ett PK-parti visavi AfS?"

Alltså inget parti utesluter först personer som de senare börjar samarbeta med. Det finns inte.
Citera
2018-04-01, 18:07
Medlem
Varangians avatar
Det är högst osannolikt att Afs får 4+% i riksdagsvalet 2018.

Men om, emot alla odds, det blir fallet så tror jag att SD säker kan samarbeta med dem så länge de inte är icke-demokratiska och/eller antisemitiska.
Citera
2018-04-01, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crippledmf
https://www.unodc.org/documents/justice-and-prison-reform/GA-RESOLUTION/E_ebook.pdf

Sen kan du ju exempelvis jämföra Honduras sjukvård med Sveriges. Säger du "Sverige borde ha lika dålig sjukvård som Honduras" då också?

Det är inte enbart så att exempelvis Thailändska fängelser är dåliga bara för de vill att de ska vara det. Det är en ekonomisk fråga först och främst. Jag kan garantera dig att det finns gott om vanliga Thailändare som sitter och klagar på att deras fångar har det så bra, "de får ju mat, vatten och nånstans att sova! Det får inte alla andra".

Iden om att vilja rehabilitera fångar är en universell tanke, man förstår helt enkelt att det är det mest lönsamma i längden. Möjligheten att kunna göra detta skiftar mycket just pg.a det ekonomiska läget.

Jag har själv träffat fångar som suttit i Polen, Serbien, England, USA, Spanien osv. Du anar inte hur många av dessa som på fullaste allvar tyckt att Sverige är värre, detta pg.a den överdrivna säkerheten gentemot fångar som begränsar ens valfriheter enormt. Frihet handlar om möjligheten att själv kunna fatta beslut. Jag hade alla dar i veckan bytt bort en TV mot möjligheten att få ha mina egna kläder och röra mig mer fritt. Talar du exempelvis Polska och hamnar på Kumla så får du enbart ringa till anhöriga om det finns en plit som kan Polska. Du måste ringa i ett rum när pliten sitter med och lyssnar och vi talar då om ett samtal på kanske fem minuter som kostar dig en rejäl slant sett till hur mycket du har. Finns det ingen Polsk plit så får du inte ringa. Jag som Svensk blev beviljad att ringa ett tio minuters övervakat samtal till min Mamma en gång var tredje månad. Detta eftersom hon inte hade en fast hemtelefon. Jag hade hellre käkat soppa sju dar i veckan om det betydde att jag fick ha riktig kontakt med mina anhöriga.

Läst boken El chapo om Svensken som satt i Bolivia? Han kunde ta emot besök en gång i veckan, hans fru fick sova med han i hans cell, han kunde ringa vem fan han ville gratis, han fick ta emot vilken mat som helst, fick ha på sig vad han ville, kunde mer eller mindre lämna cellen när han ville osv. I slutet av boken får han möjlighet att avtjäna sluttiden i Sverige, vilket han tackar nej till eftersom han fått det bättre i Bolivia.

Allt är relativt. "Det spelar ingen roll om väggar är av guld eller betong när de ändå fyller samma funktion, att beröva dig din frihet".

1. Vi är överenns om att det inte finns några internationella regler kring fängelsestandard.
2. En massa babbel.
Citera
2018-04-01, 18:09
Bannlyst
Röstar inte men jag hoppas att AFS kan ta så mycket röster ifrån SD som möjligt.
Citera
2018-04-01, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crippledmf

Ditt engagemang grundar sig alltså i att du själv är eller har varit kriminell och vill ha det så bekvämt och ombonat som möjligt när rättvisan väl hinner ikapp dig. Det daltas alldeles för mycket med sådana som dig, och det är glädjande att AfS har en politik som vill göra något åt det. Din partsinlaga är inte så intressant här i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in