Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-25, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det har inget intresse för Åkesson, det ger inte uppmärksamhet i gammelmedia utan bara redan frälsta inom SD och AfS kommer att se det (Björklund har ingen orsak att debattera mot partiledaren för Piratpartiet). Men kanske någon annan sverigedemokrat kunde göra det, Mattias Karlsson t.ex.

Varför vill han debattera mot SD, ser han SD som sin viktigaste motståndare i svensk politik? Om så är fallet bevisar han att han bara är en besviken sverigedemokrat som bara vill ta över SD inte skapa något nytt. Hade han velat ändra Sverige hade han rimligtvis velat debattera mot Löfven eller Kristersson.
Martin Kinnunen påstod på twitter att Åkesson debatterar med vilken partiledare och minister som helst. Troligtvis så var det S och M han vände sig till. Men Kasselstrand svarade på utmaningen.
Citera
2018-03-25, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Det här är väldigt bra av Kasselstrand. AFS pusha hårt för att få till en debatt med Åkesson. Om inte Åkesson tackar ja så blir han ju den nakne kejsaren. Inte så smickrande med andra ord. Hoppas gammelmedia nappar på detta. Då kan det bli stort.
Tror också det hade varit bra för Kasselstrand men för Åkesson är det nog allt att förlora på en sådan debatt.
Citera
2018-03-25, 18:12
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland

Varför vill han debattera mot SD?

Därför att Martin Kinnunen skrev på Twitter att hjälten Jimmie Åkesson minsann är beredd att debattera mot vilken partiledare som helst. Ett sådant köttben kan man inte avstå från att äta.

EDIT: 2:a.
Citera
2018-03-25, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SebbeXIV
AFS Skriver att ”Samtliga uppehållstillstånd som delats ut sedan år 2000 ska omprövas. Personer som saknar medborgarskap kommer att utvisas om Återvandringsverket finner att de ljugit eller mutat sig till uppehållstillstånd, levt på bidrag en ansenlig del av sin vistelse, inte lärt sig svenska eller varit kriminella.”.

Men om jag inte har fel så har väl i princip alla som fått uppehållstillstånd mellan ca 2000-2010 med största sannolikhet ett medborgarskap idag. Det räcker ju inte med att enbart ompröva uppehållstillstånd utan även medborgarskap måste omprövas.

Vad skulle AFS kunna göra för att ompröva medborgarskap som getts ut till invandrare och vad hade man kunnat ge för anledning för att börja upphäva medborgaskap? Som det ser ut idag skulle de ju inte ens kunna upphäva medborgarskap som getts ut till terrorister…
Jag håller med dig. Nästan alla med bakgrund ifrån tredje världen har medborgarskap idag. Det är inte längre år 2000. Jag skulle säga att man får omtesta alla som har bakgrund utanför norden eller länder som vi har gemensamt med som fått sitt sedan 1994. Idag är hälften av dem med bakgrund i tredje världen födda här och rätt så många har en svensk föreldrar. Medborgarskapet är inte heligt för man har delat ut det som man delar ut reklam. Ompröva/omtesta betyder ju inte att skicka ut alla men jag vill ha mindre än 40000 med bakgrund i tredje världen sedan så vill jag att etniska svenskar ska utgöra över minst 75% av befolkningen men att vi ska sikta på över 80%. Det finns också många europeiska invandrare som bör lämna. Tex många polacker som är kriminella och pratar skit om Sverige oxh säger att det är polskt sådana ska hem. Jag tycker denna artikel är läsvärdig http://www.friatider.se/rekordm-nga-fr-n-tredje-v-rlden-blev-svenska-medborgare
Citera
2018-03-25, 18:33
Medlem
Citat:
Det här är väldigt bra av Kasselstrand. AFS borde pusha hårt för att få till en debatt med Åkesson. Om inte Åkesson tackar ja så blir han ju den nakne kejsaren. Inte så smickrande med andra ord. Hoppas gammelmedia nappar på detta. Då kan det bli stort.

Finns ju ingen som helst anledning för Åkesson att debattera mot Kasselstrand. Skulle dom debattera vem som är hårdast och bäst, vackrast?

Åkesson skall inrikta sig på att debattera mot dom som säljer ut Sverige, typ Lööf, Lövin och möjligen Shejkarabi. Den sistnämnde är svår genom sin svada.

Novus undersökning var den 19 februari---18 mars och man såg ingen stor framgång för AFS eller övriga. 2,7% och en ökning med blott 0,4%.
Hur förklarar Ni detta?
Citera
2018-03-25, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Hur har Alternativ för Sverige tänkt att lösa distributionen av valsedlar till vallokalerna?

Det finns ca 5 800 vallokaler (enligt uppgift jag hittade).

https://www.val.se/for-partier/infor-valet-2018/valsedlar/bestalla-valsedlar.html

Verkar inte speciellt dyrt att beställa valsedlar. 1 miljon valsedlar går väl på 48 000 kr.

Dock återstår att distribuera detta till alla 5800 vallokaler. Men borde man inte kunna avlöna några personer som man litar på att ha det som jobb att se till att det distribueras? (typ åka runt med bil i regionen/staden och lämna in valsedlar till alla ställen).

Tror personligen det är viktigt att få ut valsedlar till alla lokaler. "Syns man inte så finns man inte".

Är väl bara att göra som man behövde göra för SD 2006, beställa hem från deras hemsida, vilket jag utgår från att man kommer kunna göra. Man slipper den upplevda pinsamheten i att rota efter rätt parti medan kommunist-tanter tittar på (viktigt för den ängsliga medelklassen) för man har redan lapparna i fickan när man går dit.
Citera
2018-03-25, 18:42
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Finns ju ingen som helst anledning för Åkesson att debattera mot Kasselstrand. Skulle dom debattera vem som är hårdast och bäst, vackrast?

Det kanske inte finns någon anledning för Åkesson.

Men då ska minsann inte heller partiföreträdare i den innersta kretsen skylta på twitter med att ”kungen” och ”landsfadern” Jimmie Åkesson kan debattera mot vilken partiledare som helst när som helst.

Håller du inte med?
Citera
2018-03-25, 18:47
Medlem
KarlXII.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SebbeXIV
AFS Skriver att ”Samtliga uppehållstillstånd som delats ut sedan år 2000 ska omprövas. Personer som saknar medborgarskap kommer att utvisas om Återvandringsverket finner att de ljugit eller mutat sig till uppehållstillstånd, levt på bidrag en ansenlig del av sin vistelse, inte lärt sig svenska eller varit kriminella.”.

Men om jag inte har fel så har väl i princip alla som fått uppehållstillstånd mellan ca 2000-2010 med största sannolikhet ett medborgarskap idag. Det räcker ju inte med att enbart ompröva uppehållstillstånd utan även medborgarskap måste omprövas.

Vad skulle AFS kunna göra för att ompröva medborgarskap som getts ut till invandrare och vad hade man kunnat ge för anledning för att börja upphäva medborgaskap? Som det ser ut idag skulle de ju inte ens kunna upphäva medborgarskap som getts ut till terrorister…
Jag har också reagerat på det. Jag tolkar det som att alla som har hunnit få ett svenskt medborgarskap är välkomna att stanna i Sverige trots att dom har varit kriminella eller ljugit sig till ett uppehållstillstånd. För dom nämner ingenting om att dom vill ompröva medborgarskap. I såna fall så är det ju nästan ingen skillnad alls på SD och AFS invandringspolitik.
Senast redigerad av KarlXII. 2018-03-25 kl. 18:51.
Citera
2018-03-25, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Det går trögt med insamlingen av pengar. Verkar ha stannat på 1,2 miljoner?

Borde räcka till valsedlar och frivilliga gratis krafter delar ut dem.
Citera
2018-03-25, 19:56
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Det kanske inte finns någon anledning för Åkesson.

Men då ska minsann inte heller partiföreträdare i den innersta kretsen skylta på twitter med att ”kungen” och ”landsfadern” Jimmie Åkesson kan debattera mot vilken partiledare som helst när som helst.

Håller du inte med?

Martin Kinnunen, som är mest känd för att ha dömts för bokföringsbrott, har nu tackat nej genom att lägga upp en fantasilös mem. Det blir alltså ingen debatt som väntat.

Citat:
Ursprungligen postat av KarlXII.
Jag har också reagerat på det. Jag tolkar det som att alla som har hunnit få ett svenskt medborgarskap är välkomna att stanna i Sverige trots att dom har varit kriminella eller ljugit sig till ett uppehållstillstånd. För dom nämner ingenting om att dom vill ompröva medborgarskap. I såna fall så är det ju nästan ingen skillnad alls på SD och AFS invandringspolitik.

Du har inte läst deras politiska program tillräckligt noggrant. Under rubriken Ekonomi så kan man läsa det här:

Citat:
Alternativ för Sverige anser att medborgarskap under lång tid delats ut allt för vidlyftigt. De som fått sina medborgarskap genom att fara med osanning eller fuskat ska genast fråntas dessa.

Partiet vill dessutom begränsa välfärden för medborgare som inte anpassat sig till Sverige på ett tillräckligt bra sätt.
Citera
2018-03-25, 20:26
Medlem
KarlXII.s avatar
Tack! Det hade jag missat.
Citera
2018-03-25, 21:33
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eisenhorn-
Är väl bara att göra som man behövde göra för SD 2006, beställa hem från deras hemsida, vilket jag utgår från att man kommer kunna göra. Man slipper den upplevda pinsamheten i att rota efter rätt parti medan kommunist-tanter tittar på (viktigt för den ängsliga medelklassen) för man har redan lapparna i fickan när man går dit.

Grejen är ju att inte alla är hardcore fans av AfS som beställer hem valsedlar i god tid. Risken finns då att många väljer något annat parti väl inne i vallokalen om det enda sättet att rösta på AfS är att skriva partinamnet på ett blankt papper (och riskera att få den ogiltigförklarad).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in