Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-27, 15:41
Medlem
kalkryggars avatar
Det bådar goda tider för Afs detta. Fortsätter det så här så kommer dom nog redan i första valet. Men det är ganska dåligt kampanjande från dom sen dom startade. Jag har inte hört ett ord sen första pressen från dom.

När dom väl kommer in i Riksdagen så dröjer det nog inte länge förrän Sd vänder kappan på tvärs och öppnar den fullt för Afs skulle jag tro? Antingen det eller så måste Åkesson avgå och ta ledningen med sig. Den där trötta Mattias eller jomsröv kan aldrig bli partiledare för Sd. Då finns nog risken att dom åker ut vid näst-nästa val. Ingen gillar ju dom.

Men vem skulle infiltrera Afs och vad skulle det ge? Möjligtvis att någon från NMR skulle försöka som Öberg gjorde när han fick sin kommunplats.

Citat:
Ursprungligen postat av Helstekttomat
Bakom AFS står ett antal kapitalister med kopplingar till Ryssland. Snacket om att AFS vill värna om Sverige och svenska intressen är nonsens. Tror ni på fullaste allvar att ett gäng "välklädda" unga människor jobbar gratis?

Följ pengarna och ni kommer att häpna.

Vilka pengar och hur följer vi dom? Tack.

Eller har du så svårt att hitta något fel med dom så du måste dra till med lögner?
Citera
2018-03-27, 15:45
Bannlyst
Citat:
"Delegationen mot segregation" - en av många fullständigt meningslösa myndigheter som ska läggas ned direkt.

Alternativ för Sverige är det enda parti som vill dränera det politiska och byråkratiska träsket. Slut på vänsterns lekstuga, dags för kompetenslyft. Lägg ned meningslösa myndigheter, återinför tjänstemannaansvaret, låt alla myndighetschefer söka om sina jobb i en öppen process.

Vi är det enda parti som vågar ställa grupp mot grupp när resuserna inte är oändliga. Svenskarna kommer ALLTID kunna lita på att Alternativ för Sverige står på deras sida!

https://twitter.com/gustavkassel

Citat:
I en intervju i samband med dagens presskonferens från Alternativ för Sverige avslöjade partiledare Gustav Kasselstrand att man under valrörelsen ska ha ”massiv aktivitet” och ”torgmöten varje dag”.
https://www.svegot.se/2018/03/27/gustav-kasselstrand-vi-ska-halla-torgmoten-varje-dag/

Det här känns som en frisk vårbris att läsa.
Citera
2018-03-27, 15:45
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jag har skrivit flera gånger och tänker inte upprepa det igen att jag beskrev en typ av person som dessa lyfte fram på sin Stockholmslista med personer med mycket höga inkomster, med vissa arbeten, med enormt dyra lägenheter i innerstan. Du kan gå tillbaka till denna lista och artiklar runt den så lär du finna exempel.

Man är extremt borgerligt lagda själva. Så är det.

En enkel fråga: Omger sig AfS med adliga personer så som du påstod innan? Ja eller nej räcker.
Citera
2018-03-27, 15:47
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
En enkel fråga: Omger sig AfS med adliga personer så som du påstod innan? Ja eller nej räcker.

Förstår du inte svenska? Du har fått svaret på det flera gånger.

I samband med att man lade fram sin lista i Stockholm, ja den typen av högborgerliga, det är en typ av person jag avser sen om man är högborgerlig eller vad man vill kalla det är sak samma för min del. Man är borgerligt lagda själva och det lär synas i partiets politik, ja. Framtiden lär visa vilka förslag man lägger i skattepolitik och fördelningspolitik och liknande.
Senast redigerad av 8711 2018-03-27 kl. 15:50.
Citera
2018-03-27, 15:48
Citat:
Högborgerliga åtminstone plus att man själva är kraftigt borgerligt lagda, kolla personerna själv. Kolla politiken i dessa frågor som det här partiet lägger fram. Gynnar det hela svenska folket? Eller är man Stockholmsfixerade med en förkärlek för personer jag beskrivit, det är frågan. Man såg tydligt vilka man lyfte fram vad för typ av personer man såg upp till.

Varför försöker du göra detta till något problematiskt? På vilket vis är det negativt att partiet består av kvalitet?
Citera
2018-03-27, 15:48
Bannlyst
Citat:
Du kan se tillbaka på tiden när man lade fram sin lista i Stockholm och vilka man då lanserade och vilka inkomster dessa har, var dom bor osv. Man hade en uppenbar inställning att dessa hade en hög position i samhället som man beundrade. Varsågod.

Ja, det är ju särskilt konstigt om man är som Kasselstrand själv, från Valdemarsvik.

Vän av ordning undrar vad det där har med AfS att göra? SDU och SD är ett gammalt kapitel, detta är ett nytt.
Citera
2018-03-27, 15:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Kan man se Sd:s riksdagslista till det kommande valet? Så man kan spekulera i vilka som kanske också går över.
Jag tror att du hittar en lista tidigare i tråden, på dom som sitter nu men inte är nominerade i årets val.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
https://twitter.com/gustavkassel

https://www.svegot.se/2018/03/27/gustav-kasselstrand-vi-ska-halla-torgmoten-varje-dag/

Det här känns som en frisk vårbris att läsa.
Kasselstrand pratade iochförsig om Almedalen när han sa det där om torgmöten varje dag. Han sa att de bokat på Donners plats, främst.
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Varför försöker du göra detta till något problematiskt? Hur kan det inte vara positivt att partiet består av kvalitet?

Så mycket rika personer i Stockholms innerstad är kvalitet? Det gör Sverige bättre för hela landet och för alla typer av personer med olika förutsättningar och med olika inkomster med mera. Tyck det du, jag tycker det inte.
Citera
2018-03-27, 15:54
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Så mycket rika personer i Stockholms innerstad är kvalitet? Det gör Sverige bättre för hela landet och för alla typer av personer med olika förutsättningar och med olika inkomster med mera. Tyck det du, jag tycker det inte.

Du vet väl att dina idoler i ledningen också tjänar bigga pengar?
Citera
2018-03-27, 15:55
Citat:

Ja det är kvalitet. Ja makten bör utgå ifrån Stockholm. Ja jag är höger.
Citera
2018-03-27, 15:57
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tror att du hittar en lista tidigare i tråden, på dom som sitter nu men inte är nominerade i årets val.
Ok tack, ungefär när postades det, för det är ju trots allt 340 sidor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in