Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-27, 16:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
Hoppas du förstår att de övriga politikerna i gemen är extremt lågutbildade? Kolla lite på nuvarande Regering t.ex.
Ja fy fan. Det är inte som i t.ex. Tyskland där var & varannan politiker är disputerad.
Citera
2018-03-27, 16:10
Medlem
8711s avatar
Citat:
Var har du fått det ifrån?

Kolla politiken som lagts fram och lägg till den borgerliga slagsida man hänfaller åt, så är min bedömning att man är ett skattesänkarparti som gärna inriktar sig mot en överklass i Stockholm åtminstone. Det är möjligt att man avser agera annorlunda i landet som helhet. Men politiken med skattepolitiken och vad det medför är ju kraftigt borgerligt.
Citera
2018-03-27, 16:11
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Hoppas du förstår att de övriga politikerna i gemen är extremt lågutbildade? Kolla lite på nuvarande Regering t.ex.
Jo, jag förstår det. Men det skulle ju inte bli bättre att dessa vilsna själar skulle göra entré i maktens korridorer. Och utbildning är inte allt, det finns massor med misslyckade och inkompetenta akademiker där ute. Särskilt de som söker sig till politiken, verkar det som.
Citera
2018-03-27, 16:11
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
När sanningen kommer fram om Afs, att de är ett extremt högerparti för överklassen, lett av ett gäng avhoppade SDU:are som knappt fyllt 30 (erfarenhet hallå...) som vill ha platt skatt, montera ned stora delar av statsförvaltningen (vad ska alla dessa arbetslösa göra?), lämna EU, och massutvisa invandrare som varit här i decennier, tror jag inte att stödet kommer bli särskilt stort. Motståndarna kommer göra slarvsylta av dessa (allt för) unga och vilsna utopister.

Folk kommer att rösta på AfS för att de vill ha förändring åt det hållet. Inte för att de vill ha hela paketet. Men det kommer att vara, till viss del, andra väljarsegment som väljer AfS. Jag är t ex tveksam till EU, och vill omförhandla, men inte gå ur.

Det finns liksom hur mycket högerfolk som helst som vill ge vänster-etablissemanget en så kraftfull käftsmäll som möjligt från höger. Detta missnöje tror jag kommer att ge AfS biljett in i riksdagen.
Citera
2018-03-27, 16:12
Medlem
-Mystics avatar
Snacket om platt skatt etc så ja det kanske är problematiskt om du inte har den ekonomiska synen. Dock så återstår faktumet att den största ekonmiska utmaningen är alla migranter och folk som inte integreras. De som AFS vill utvisa, deras mål för platt skatt är inget man kan införa direkt.

När de har löst problemen med migrationen så kan man rösta på ett annat parti om man inte delar AFS ekonomiska syn.
Citera
2018-03-27, 16:12
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Så mycket rika personer i Stockholms innerstad är kvalitet? Det gör Sverige bättre för hela landet och för alla typer av personer med olika förutsättningar och med olika inkomster med mera. Tyck det du, jag tycker det inte.

Du tycker alltså att hela landet ska vara representerade i SD Stockholms Stads styrelse, och att ett Stockholmsbaserat och ett Stockholmscentrerat förslag är helt fel väg att gå? Är inte det här exakt den argumentationen som använts för att Sverige ska bli mångetniskt och mångkulturellt? Jo, det är det.
Citera
2018-03-27, 16:13
Bannlyst
Citat:
Kolla politiken som lagts fram och lägg till den borgerliga slagsida man hänfaller åt, så är min bedömning att man är ett skattesänkarparti som gärna inriktar sig mot en överklass i Stockholm åtminstone. Det är möjligt att man avser agera annorlunda i landet som helhet. Men politiken med skattepolitiken och vad det medför är ju kraftigt borgerligt.

Ärligt talat så är vi nog flera här som inte håller med den bedömningen. Så framöver var god att meddela att det är dina teorier och inte faktisk politik som de lagt fram. Så slipper vi hörsägen.

Inte ofta jag håller med Albinsson, men här har han en vettig grej att säga:

Citat:
OECD-ländernas skattetryck är i genomsnitt 34% av BNP. I Sverige är det 44% av BNP. Är det en omöjlighet att åtminstone tänka sig en halvering av det gapet under nästa mandatperiod? Då hamnar vi på samma nivå som Nederländerna. Det är inte något u-land

https://twitter.com/mattiasreporter/status/978634597436141568
Citera
2018-03-27, 16:14
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Du tycker alltså att hela landet ska vara representerade i SD Stockholms Stads styrelse, och att ett Stockholmsbaserat och ett Stockholmscentrerat förslag är helt fel väg att gå? Är inte det här exakt den argumentationen som använts för att Sverige ska bli mångetniskt och mångkulturellt? Jo, det är det.

Det var så man agerade i Stockholm, man kanske har andra planer för landet i sin helhet. Vi får se, Men skattepolitiken exempelvis som lagts fram är ju kraftigt borgerlig. Man har en förkärlek för dessa frågor och personer som vill ha det så.
Citera
2018-03-27, 16:15
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Folk kommer att rösta på AfS för att de vill ha förändring åt det hållet. Inte för att de vill ha hela paketet. Men det kommer att vara, till viss del, andra väljarsegment som väljer AfS. Jag är t ex tveksam till EU, och vill omförhandla, men inte gå ur.

Det finns liksom hur mycket högerfolk som helst som vill ge vänster-etablissemanget en så kraftfull käftsmäll som möjligt från höger. Detta missnöje tror jag kommer att ge AfS biljett in i riksdagen.
Det är för mycket som talar emot Afs, för att man ska kunna föra ett "paketresonemang". När det kommer fram, vilket det kommer göra om de blir en verklig kandidat till Riksdagen, kommer inte folk rösta på dem.
Citera
2018-03-27, 16:16
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ärligt talat så är vi nog flera här som inte håller med den bedömningen. Så framöver var god att meddela att det är dina teorier och inte faktisk politik som de lagt fram. Så slipper vi hörsägen.

Inte ofta jag håller med Albinsson, men här har han en vettig grej att säga:

Läs på om deras skattepolitik, platt skatt och deras historia i Stockholm så ser du ju själv.
Citera
2018-03-27, 16:17
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det är för mycket som talar emot Afs, för att man ska kunna föra ett "paketresonemang". När det kommer fram, vilket det kommer göra om de blir en verklig kandidat till Riksdagen, kommer inte folk rösta på dem.

Två procent efter två veckor. Hur tänkte du nu? Eller du bara hoppas? MP sitter i riksdagen, du kan ju börja med att titta på vad de dårarna vill genomföra.
Citera
2018-03-27, 16:18
Bannlyst
Citat:
Läs på om deras skattepolitik, platt skatt och deras historia i Stockholm så ser du ju själv.

Säger absolut ingenting om att slakta välfärden. Kan du verkligen någonting om ekonomisk politik och nationalekonomi, eller är du mest bekväm vid dagens sossestat där vi föder upp vuxna bebisar som tycker att staten ska ta hand om oss livet igenom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in