Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-27, 15:34
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Nej, jag beskriver en typ av personer man har en förkärlek till som sagt. Man lyfte fram personer som är högborgerliga, med mycket goda inkomster, man skröt om detta vitt och brett angående sin lista i Stockholm. Man är kraftigt borgerligt lagda och avser föra en politik som är sådan. Man ser uppenbarligen upp till den typen av personer, åtminstone för ett par år sedan. Men dom blir ju äldre dom också, så dom kanske har mognat och ändrat sig. Vem vet.

Du skrev såhär:

Citat:
Hur ska man genomföra detta, tror man på 50% eller tänker man samarbeta med moderaterna för att sänka skatterna och genomföra politiken för dessa högborgerliga och adliga personer man omger sig med?

Berätta vilka dessa adliga personer är eller medge att du ljög.
Citera
2018-03-27, 15:34
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Du slirar betänkligt på sanningen och från att ha varit en massa adliga personer så är de nu 'högborgerliga'? Vidare, att förslaget till styrelse för SD Stockholm Stad är stockholmsfixerade; skulle det vara något dåligt menar du?

Vad gäller AfS så bor väl Jeff Ahl i Norrland och Eddie Ek i Skåne. Olle Felten är Östgöte och Jessica Ohlsson är väl Sörmlänning(?). Otroligt Stockholmsfixerade...

Du kan se tillbaka på tiden när man lade fram sin lista i Stockholm och vilka man då lanserade och vilka inkomster dessa har, var dom bor osv. Man hade en uppenbar inställning att dessa hade en hög position i samhället som man beundrade. Varsågod.

Ja, det är ju särskilt konstigt om man är som Kasselstrand själv, från Valdemarsvik.
Citera
2018-03-27, 15:36
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Nej, jag beskriver en typ av personer man har en förkärlek till som sagt. Man lyfte fram personer som är högborgerliga, med mycket goda inkomster, man skröt om detta vitt och brett angående sin lista i Stockholm. Man är kraftigt borgerligt lagda och avser föra en politik som är sådan. Man ser uppenbarligen upp till den typen av personer, åtminstone för ett par år sedan. Men dom blir ju äldre dom också, så dom kanske har mognat och ändrat sig. Vem vet.

Adel har en specifik och lättkontrollerad betydelse. Du har inte nämnt en enda parson i adelskalendern och dennes koppling till afs.
Citera
2018-03-27, 15:36
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Du kan se tillbaka på tiden när man lade fram sin lista i Stockholm och vilka man då lanserade och vilka inkomster dessa har, var dom bor osv. Man hade en uppenbar inställning att dessa hade en hög position i samhället som man beundrade. Varsågod.

Ja, det är ju särskilt konstigt om man är som Kasselstrand själv, från Valdemarsvik.

Men vad fan är problemet med högavlönade människor?
Citera
2018-03-27, 15:37
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Nej, nu ljuger du igen. För det första har du ingen aning om vad jag kallar kupp eller inte. För det andra så lanserade man inte SDU-ledningen, enbart William Hahne. För det tredje så har du dragit det fullständigt ur röven att listan innehöll en rad namn som "Sverigedemokraterna inte alls ville ha med att göra". För det fjärde så hade det fortfarande inte varit en kupp. Och det vet du om, så varför behöver du ljuga?

Allt jag skrev stämmer. Man lanserade sig själva genom Hahne.
Jo, man hade med personer som Sverigedemokraterna blev mycket arga över var med och som man sa ifrån emot.
Jo, det var ett försök till en kupp mot partiledningens vilja, naturligtvis.
Citera
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Kan man se Sd:s riksdagslista till det kommande valet? Så man kan spekulera i vilka som kanske också går över.
Citera
Medlem
Citat:

Så konstigt är det inte, om man till skillnad från vänstermänniskor som dig själv faktiskt kan se kompetens och inte bara vägrar ha med personer att göra för att de är "högborgerliga och adliga". Sluta med ditt klassförakt, det är oklädsamt och bidrar ej till diskussionen.
Citera
2018-03-27, 15:39
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du skrev såhär:

Berätta vilka dessa adliga personer är eller medge att du ljög.

Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Adel har en specifik och lättkontrollerad betydelse. Du har inte nämnt en enda parson i adelskalendern och dennes koppling till afs.

Jag har skrivit flera gånger och tänker inte upprepa det igen att jag beskrev en typ av person som dessa lyfte fram på sin Stockholmslista med personer med mycket höga inkomster, med vissa arbeten, med enormt dyra lägenheter i innerstan. Du kan gå tillbaka till denna lista och artiklar runt den så lär du finna exempel.

Man är extremt borgerligt lagda själva. Så är det.
Citera
2018-03-27, 15:39
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Allt jag skrev stämmer. Man lanserade sig själva genom Hahne.
Jo, man hade med personer som Sverigedemokraterna blev mycket arga över var med och som man sa ifrån emot.
Jo, det var ett försök till en kupp mot partiledningens vilja, naturligtvis.

Kupp mot partiledningens vilja? Är du medveten om att distrikten är sina egna föreningar med sin egna föreningsdemokrati? Är du helt från vettet? Sekterist, javisst.

Vilka namn och källa till att de "sa ifrån emot", tack.
Citera
2018-03-27, 15:40
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Hohoho... Du har noll insyn, märker jag.

Så här kan man beskriva det:

En majoritet människor tror att SD utesluter medlemmar hej vilt i sin iver att göra partiet rumsrent. Idioträdslan är alltså så stor, att kniven får gå relativt urskiljningslöst. Några stupade i de vettigas led får man ta, för den goda högre sakens skull, så att säga. Den här bilden är mycket lätt att ta till sig. Den inlemmas enkelt med historien och msm:s efterblivna analyser.

Men den är falsk. I själva verket är det idioterna som vunnit den interna striden i partiet. Patienterna har tagit över på mentalsjukhuset och styr verksamheten. De som utesluts gör det av konkurrensskäl. Bort med de driftiga, smarta, idealisterna. De som kan hota sjukkasseuppbärande distriktsordföranden och dylika grå figurer i kulisserna.

Att detta inte syns för allmogen och msm, beror på att de styrande mentalpatienterna är ljusskygga individer, med god förståelse för radiotystnad på facebook och dylika forum. Inga negerbolls- eller judeskämt där inte. Men de är likt förbannat mentalpatienter.

Jeff Ahl indikerar detta på presskonferensen, när han ger exempel på att Ekeroth plockas bort från riksdagslistan, medans straffade får bli kvar. Ja, själva valberednigens ordförande (riksorganisationen) är f.d. yrkeskriminell. Som sagt: dårarna och skurkarna gick segrande ur striden. Allmänheten har bara ännu inget förstått.
Media och etablissemanget har alltså haft rätt hela tiden, SD består av ett gäng osympatiska fårskallar. Hur vet vi att Afs är bättre? De består ju å sin sida till största del av avhoppade SD:are...
Citera
2018-03-27, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av general-one
Har hört från en källa att man har flera redan klara som ska gå över. En ska vara David Lång som idag sitter i riksdagen för SD, men det är en lansering man kommer vänta med.

Den hade gjort ont för SD och gett AfS rejäl skjuts. Hoppas du har rätt, även om jag är tveksam.
Senast redigerad av Svarta.Pantern 2018-03-27 kl. 15:45.
Citera
2018-03-27, 15:41
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Men vad fan är problemet med högavlönade människor?

Ja, om man är mycket borgerligt lagd och lyfter fram en stor andel sådana, då får man en viss politik. Hur gynnar det dig, mig och hela landet om ett parti lägger sig till med en kraftigt borgerlig slagsida? Jag tycker inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in