Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-16, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Fast kan inte Afs använda just det för att urskuldra sig själva? Till skillnad från SD har ju Afs inget "Nazistiskt" förflutet som hänger som en black om foten. Det öppnar även för med internationella samarbeten som med t.ex. UKIP, DF, Fremskrittspartiet, Sannfinländarna, AFD, Fidez, Alt-Right, samt även vissa Trumpister i USA, som annars dragit sig för att samarbeta med SD just pga. "Nazihistoriken".
Det är en bidragande orsak till att jag kommer att rösta på AfS.
Man är ett nationalistisk parti, utan nazi-snack som SD får dras med (hur osant det än må vara). Ett blankt blad. Så det enda andra partier behöver förhålla sig till, är att dom är ett nationalistiskt parti.

Den dagen AfS ev skulle tappa bollen och även dom hamnar i det sällskapet (Om man infiltreras av, eller påbörjar samarbete med, folk som "har judar på loftet" år 2018).. Då blir det sofflocket istället för min del..
Citera
2018-03-16, 20:15
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Är lite förvånad att AfS behandlas så väl av media.
Mycket mediatid och vad jag har hört i TV och Radio har de mediekanalerna inte kritiserat deras ståndpunkter eller skapat drev mot företrädarna.
Är det medvetet för att de vill att dom ska ta röster från SD eller är det något annat?
Lite mysko är det iaf.

Jag kan tycka att det är rätt rimligt och logiskt, med tanke på att AfS inte har börjat göra bort sig än. De har (hittills) inga järnrör i bagaget, inga fylltrattar i rullstol som slarvar bort sina grejer och skyller på ytlänningar, inga svärmödrar som cashar in riksdagsarvode utan motprestationer, ingen Kent som gör bort sig, ingen Pavel Gamov som rockar loss i Ryssland etc etc. Men om AfS tänker säga hej och välkommen till allt gammalt SD-slödder som helt plötsligt kommer på att de vill byta parti (av den enda anledningen att de inte har hamnat på de nomineringslistor de drömde om) är det nog bara en tidsfråga innan smekmånaden med media tar slut.
Citera
2018-03-16, 20:30
Medlem
Citat:
Mycket mediatid och vad jag har hört i TV och Radio har de mediekanalerna inte kritiserat deras ståndpunkter eller skapat drev mot företrädarna.
Är det medvetet för att de vill att dom ska ta röster från SD eller är det något annat?
Lite mysko är det iaf.

I gårdagens TV4 Nyheterna kallades AfS för "extremparti" utan att tittarna fick reda på vad som är extremt med partiet. Så vissa inom pk-media, i detta fall TV4, har redan börjat att smutskasta AfS drygt en vecka efter att de lanserades.
Citera
2018-03-16, 20:32
Medlem
SD har gått från mobbade till mobbare.

https://www.svegot.se/2018/03/15/sd-skjuter-sig-inte-i-foten-utan-rakt-i-hjartat/?mc_cid=a9e5f076ba&mc_eid=1c86adea3a
Citera
2018-03-16, 20:37
Medlem
M Nordströms avatar
Om Hanif Bali utkastad från (M) tror ni att han kan gå till AFS?

https://www.dn.se/nyheter/politik/m-bali-har-agerat-ytterst-omdomeslost-sapo-inkopplat/
Citera
2018-03-16, 20:46
Medlem
Citat:
Lite mysko är det iaf.
De kanske lärt sig av sina misstag. Att hetsa och komma med påhopp mot alternativhögern gynnar dem enbart. Trump hade aldrig blivit president om det inte vore för medias massiva hets. Trots detta kommer nog påhoppen komma då enskilda hornalister inte kommer kunna hejda sig i sin iver att verka goda.
Citera
2018-03-16, 20:55
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström

https://www.dn.se/nyheter/politik/m-bali-har-agerat-ytterst-omdomeslost-sapo-inkopplat/

Varför skulle han gå dit snarare än till SD, där han säkert skulle kunna knipa en riksdagsplats och få stanna kvar vid köttgrytorna?
Citera
2018-03-16, 21:02
Medlem
Citat:

Han passar nog bättre i MED.
Citera
2018-03-16, 21:06
Medlem
Bergatroll1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Med ideologiskt baserade partier kan man inte ha full interndemokrati för då kan partiet mycket lätt bli kapat, som det konservativa C blev kapat av nyliberaler, och MP av islamister.

Man kan också bli handlingsförlamat av för många interna fraktioner som aldrig kommer överens. Som S som vill hejda asylinvandringen men fortsätter att ta emot en massa asylinvandrare, anhöriginvandrare och knappt utvisar någon som fått avslag pga av att de asylliberala och islamistiska (Tro och hopp) fraktionerna stoppar allt.

''Konservativa C''.
Citera
2018-03-16, 21:07
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Varför skulle han gå dit snarare än till SD, där han säkert skulle kunna knipa en riksdagsplats och få stanna kvar vid köttgrytorna?

Visst hans chans där är ju naturligtvis större i och med att SD är ett stort parti men av vad jag förstått så är väl han inte direkt ett fan av SD eller?
Citera
2018-03-16, 21:14
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Visst hans chans där är ju naturligtvis större i och med att SD är ett stort parti men av vad jag förstått så är väl han inte direkt ett fan av SD eller?

Vad han egentligen tycker innerst inne kan han ju inte gärna gå ut med, så länge han är tvungen att representera ett annat parti med en officiell linje. Samtidigt har han ju sagt att M och SD har närmat sig "varandra". (Vilken part som stod för närmandet sa han inget om.)
Men om han skulle bli utkickad ur M tror jag att Mattias Karlsson kommer att knacka på dörren med värvarblocket i näven ganska snabbt. Inte minst för att SD kan behöva en rappkäftad alibi-blatte.

Värderingsmässigt står HB säkert närmare Medborgerlig Samling, men han ska ju försörja sig också.
Citera
2018-03-16, 21:22
Medlem
Citat:

Jag tycker att AfS bör ha som intern princip att inte knyta till sig icke-vita företrädare. Det bör vara ett parti för etniska svenskar som tillvaratar våra intressen. Vad är annars poängen? Sedan är inte Bali så radikal som en del vill göra gällande. Han kanske skulle skriva under på asylstopp och viss repatriering, men har knappast något problem med multietniska sammanhang och skulle säkert gärna se legal arbetskraftsinvandring från u-länder, i stil med hur det ser ut i Kanada till exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in