Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-15, 23:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oktoberfest
Jobbskatteavdragen införde Reinfeldt.
Problemet är att för varje minskad skattekrona ökade kostnaderna för invandring med tre pga Cirkusnegern.
Citera
2018-03-15, 23:17
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Det är bra form på GK på Twitter nu. Jag tror att det här är helt rätt väg framåt. Döm ut SD (eller i vart fall partiledningen) som de veka cucks de är, påtala för MSM-journalister att de är lata idioter. Klart Trump-inspirerat. Nu fattas bara epiteten. Lågenergi-Jimmie får se upp...
Fluortanten vet hur en slipsten skall dras. Jag tar tillbaka allt jag sagt om Kasselstrand som en slipad politiker, han är snart nere i NMR klass.
Citera
2018-03-15, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Och du tror att en massa ostyrbara bråkstakar är lämpliga att bygga ett nytt parti? Det här börjar kännas som "bokstavssplittringarna" inom vänstern på 70-talet. Och det vet vi ju hur det gick med det...

Jo det vet vi ju... dom tog över varenda maktinstitution i samhället och fick hela svenska folket från frikyrkliga samfund till konservativa högerpartier att anamma en marxistisk världsbild som värdegrund...
Citera
2018-03-15, 23:19
Medlem
Raglefants avatar
Som redan påpekats: ett parti som är långt mycket mesigare än danska sossar kan inte vara Sveriges framtidshopp. Ett "omfattande återvandringsprogram", som Kasselstrand uttryckte det, är exakt vad det här landet behöver.

Förutom det defaitistiska "de kommer inte att komma in i riksdagen utan bara sno 3% av rösterna från SD till ingen nytta" har jag svårt att se hur någon ska kunna argumentera för att SD är det bättre alternativet. Ja, förutom det fåtal som faktiskt tror på tramset om "öppen svenskhet" och "invandring på EU:s genomsnittsnivå" på riktigt alltså, och hur många kan de vara? Bokstavligen alla jag känner som röstar på SD vill ha återvandring, inte bara minskat blatteinflöde.

AfS kommer in i riksdagen. Förmodligen redan i årets val. Och de behövs, för repatriering MÅSTE upp på agendan snarast möjligt.

Och för övrigt, vad skulle det göra för skillnad om SD tappar fyra procent av rösterna, ifall vi får ett worst-case scenario och AfS missar riksdagen med en hårsmån? Jag menar, vad är det -- femton mandat? Som ändå inte spelar någon som helst roll så länge de övriga partierna vägrar att låta SD få något som helst inflytande över invandringspolitiken, oavsett om de har 20 eller 24 procent av väljarna bakom sig, samtidigt som SD:s alla partimiljoner inte omsatts i något av värde.

Vad är det vi riskerar, liksom? Ingenting som jag ser det. AfS är en win-win.

Det jag kommer att vara mycket vaksam på är tecken till att AfS börjar liberaliseras och gå samma väg som SD. Gör inte det för helvete. Vi behöver radikalism, jävlaranamma och hög energi. De som har förstört vårt land, i synnerhet systemmedierna, är vidriga människor, och minsta tecken på att AfS börjar slicka dem i röven kommer att göra mig redigt förbannad.

Tills det händer kommer jag att betrakta dem som den absolut sista chansen att återta vårt land med minimal blodspillan. Snarare än via etnisk rensning och massgravar, som det sannolikt kommer att sluta med ifall vi inte får till stånd ett omfattande återvandringsprogram inom de närmaste 10-20 åren.
Citera
2018-03-15, 23:24
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Dom saknar mediaträning och kunskap i hur man marknadför sig i offentligheten. Som socialdemokrat ser jag direkt bristerna i mediakunskap och retorik hos det här alternativa gänget. Däremot är deras åsikter ganska populära bland vanligt folk.

Utveckla gärna! Hur menar du?

Instämmer. De syns inte. Visst det har ”bara” gått två veckor sedan lanseringen men varje dag är enormt viktig nu.
Citera
2018-03-15, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Jo det gör det. Så jag fattar varken hur SD eller AfS tänkte att detta ska genomföras.. Eller så tänker man att man har makten i två mandatperioder och på så vis kan rösta igenom en grundlagsändring.

SD skulle kolla närmare vet jag på om man kunde kringgå denna grundlagen på något sätt. Har inte hört senare hur det gick med den saken.

Har man fått medborgarskap så har staten samma skyldigheter inför en som alla andra medborgare. Att frångå principen om opartiskhet på det här sättet rimmar illa med västerländsk tradition och är ärligt talat jävligt farligt. Låter som 100% populism.

Utvisning av brottslingar med dubbla medborgarskap / de som ännu inte fått medborgarskap är dock en no brainer. Om risk för tortyr/dödsstraff i hemlandet kan brottslingen få välja mellan att sitta kvar i finkan här tills de eventuellt vill åka hem (de kan leva livet ut i finkan for all I care, på sveriges gator ska de i alla fall inte få spatsera.

Återvändningsbidrag kan eventuellt också vara en god idé så länge man kan förena det med en kultur där de invandrare vi haft som faktiskt vill bli en del av sverige och som har något att bidra med känner att de är välkomna. Skulle inte direkt klaga om de konservativa muslimerna flyttar tillbaka till mellanöstern...
Citera
2018-03-15, 23:33
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Någon nämnde den tidigare partiledaren Mikael Jansson, som petats från riksdagslistan. Han var öppet kritisk mot uteslutningen av Kasselstrand och Hahne tidigare. Jag tror att det finns en ganska god chans att han hoppar över till AfS.

Hade ju varit en rätt bra "värvning" om man säger så han har en stor bas av äldre väljare bakom sig, sedan att se hur SD närmast förlorat hela deras fördel alltså alternativmedia som man absolut inte skall underskatta är rätt spännande att se. Sedan skall man inte underskatta "valarbetarna" på internet som nu verkar gå över till AfS och det ser man ju redan nu både här ochpå andra plattformar för det är nästan det som betyder mest idag och det är ju bara att titta vad det betydde för valet i USA.
Citera
2018-03-15, 23:41
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Ja men dom måste ju komma in i riksdagen nu, ju längre man väntar desto närmare undergången.

Chansen är ju större att de kommer in om du röstar på dem än om du inte gör det!

"De kommer bara få xx röster". Okej, men det SD (inte) kan uträtta med 22% av rösterna kommer de (inte heller) att uträtta med 26% av rösterna, eller vad man nu tror att AfS kan tänkas få.

SD är uppenbarligen livrädda för Kasselstrand&co vilket de har anledning att vara då de har förlorat varje gång de försökt vinna mot dem den hederliga vägen. Jag förstår ärligt talat inte vad som skulle vara bortkastat med att rösta på AfS. Om någonting är det ju en bortkastad röst att rösta på SD!

Ytterligare ett parti som värnar om nationens bästa (väljer att inkludera SD då många medlemmar garanterat fortfarande gör det) kan väl knappast skada. I bästa fall kommer de in och SD blir ett snällt och vänligt "vi har väl lite problem med integrationen"-parti som de som inte vågat erkänna vad de faktiskt tycker kan rösta på. I värsta fall kommer de inte in men det får ändå märkbar effekt, vilket det uppenbarligen redan har fått, i form av att andra partier (inte minst SD) får en blåslampa under sig.
Citera
2018-03-15, 23:41
Medlem
FlashyBears avatar
Jag tycker att AfS är jävla pajasar, men måste erkänna att det var jävla snyggt med presskonferens-skandalen. De fick mycket uppmärksamhet som alltid är bra för nystartade partier
Citera
2018-03-15, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jag tycker att AfS är jävla pajasar, men måste erkänna att det var jävla snyggt med presskonferens-skandalen. De fick mycket uppmärksamhet som alltid är bra för nystartade partier
Man kan tycka vad man vill om dom och SD. Men AFS har en kompetent partiledning och de har inte SD.
Citera
2018-03-16, 00:08
Medlem
vanarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Seriemörda? Allvarligt... den jämförelsen haltar väl ändå en smula. Eftersom Afs, som jag skrev i ett tidgare svar, positionerar sig till höger om SD, kommer väljare och folk i allmänhet, fråga sig om de är "nazister", "extremhöger" etc. Faktiskt gör jag det också, deras partiprogram ger inga riktigt tydliga svar, hur de ser på demokrati och att dela in folk efter etnicitet.

I politikens värld gäller det att vara tydlig. Det lär Afs få erfara om de växer i opinonen... då går det inte att smussla med dessa frågor.
Trams! Ska de deklarera hur de ser på demokrati? De ställer upp i riksdagsvalet! Det verkar också som du vill att de ska göra en värdegrundsdeklaration i enlighet med rådande vänsternarrativ. Fortsätt du med dina fotriktiga skor och värna allas rätt till svensk välfärd (för vi har ju råd ) så kan vi andra göra vuxna val...

Nu till en annan fråga: Jag förutsätter att Kasselstrand och AfS får lika mycket och god PR av Sveriges Radio och Sveriges Television som Gudrun Schyman fått de senaste 5-6 åren i enlighet med public service neutralitet. (Hör ni det era j*vla vänstermuppar på SR och SVT!?)
Citera
2018-03-16, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Funderar på att stöd/protest rösta på AfS. Tror ni dom kan ta sig in redan i höst eller är det en slängd röst?

Absolut ingen slängd röst, det där sa folk om ungerska Jobbik 2006 också när de bara fick drygt 2% och inte lyckades ta sig in i parlamentet. Åtta år senare hade de över 20% och vart Ungern står idag på schackbrädet mellan nationalister och globalister behöver ingen fundera närmare över.
Senast redigerad av nils.flygel 2018-03-16 kl. 00:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in