Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-30, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Kan tyvärr inte ställa upp på punkten om återinförd värnplikt, det är varken ekonomiskt eller etiskt att ha den typen av totalt slaveri https://mises.org/library/conscription-and-other-draconian-taxes

AfS påstår att vi skulle bli mindre säkra av att gå med i NATO men jag delar inte den slutsatsen, hade Ryssland attackerat Ukraina om de varit med i NATO?

Även en nordisk försvarsallians skulle bli otillräcklig, man måste nästan ingå i en kärnvapenallians idag för att vara säker.

Att sänka riksdagens löner är inte heller så smart, det är bättre att höja lönen och möjligtvis minska antalet. Är inte kostnaden för 1677 landstingsledamöter ett större problem?

Värnplikt: Testa ifrån en annan vinkel: Man utbildar riktiga män vilket skapar ett starkt hem och ett starkt samhälle..ekonomin kommer blomstra, men man måste börja med en investering.

NATO: Du har fel på allt, NATO är ett utdött koncept, tanken var att man skulle skydda sig ifrån kommunisterna, men de finns inte längre. Sovjet dog 91.

Kärnvapen: Vi kan skaffa våra egna, kan skithålet Nordkorea göra det så kan vi.

En till sak angående NATO, det är rent självmord att ge upp sin suveränitet till något sånt stort och byråkratiskt som NATO, Skulle vi få problem inrikes så kan NATO skicka in trupper utan att vi kan göra ett skit åt saken.

Den största risken och det mest negativa med NATO är att Sverige kan dras in i krig där vi inte har några intressen eller affärer att göra. Vill du skicka dina söner och döttrar att dö för NATO? Ljug inte, självklart vill du inte.
Citera
2018-05-31, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Har en frågade angående Sveriges självständighet inom energi. Mitt personliga drömscenario är ett Sverige där vi har ett nätverk av modern fossilfri energiproduktion, (främst modern kärnkraft) men också vattenkraft etc där möjlighet finns.

Därtill också en flotta med moderna elbilar, allt för att minska vår import av fossila energikällor så som olja, just olja importeras till stor del ifrån skurknationer. Där vanliga svenskar billigt kan röra sig inom landet med ett lågt elpris som möjliggörs med modern kärnkraft.

Är det en vision som AfS delar, har läst att ni står för en självständighet inom energi, men om jag inte misstar mig så utlämnade ni just olja/drivmedel?

Du nämnde också bankväldet, kan du utveckla AfS syn på det?

Inom biobränsle området finns det en hel del som gör att vi kan bli av med oljeberoendet på sikt, vilket av både miljömässiga skäl men också totalförsvarsskäl vore önskvärt. Även för den svenska ekonomin, kan vi utvinna mer tallolja och annat som går att skapa biobränslen parallellt med utvecklingen av kraftigare batterier i bilarna så kan vi skapa fordonsflottor som blir av med oljeberoendet.

Parallellt med detta så ska vi absolut gynna kärnkraften som med den nya generationen kan utvinna mer av uranet än dagens. Är inte expert på ämnet, men har pratat med de som är det. Vindkraftsutbyggnaden som kommit till genom lobbyism är något som ska avvecklas. Forskning på energiområdet ska dock fortgå och nya energikällor utöver kärnkraft är såklart önskvärt på lång sikt.

Bankväldet är en del av globalisternas verktyg, vanligt folk överbelånas med pengar som inte finns, bankerna skapar krediter ur tomma luften genom att låna pengar av varandra (enkelt förklarat). Även om statsskulden är relativt låg har vi en enorm privatlåneskuldssättning. Bankerna tar noll risker med sin lånecirkus, medan vanligt folk kommer kastas över ruinens brant om räntorna sticker. Denna lekstuga är vidrig, det är subversiv verksamhet och syftet är såklart att gynna den globalistiska 1%-nomenklaturan som ska profitera på vanligt hederligt hårt arbetande människor. Bankväldet och EU är tätt sammanknutna, se i Italien hur presidenten utsåg en IMF-associerad premiärminister där - antagligen efter påtryckningar uppifrån. Bankväldet tillhör den inre kärnan av globalisterna, de gör sådant som du och jag skulle kastas in i fängelse om vi sysslade med.
Citera
2018-05-31, 00:05
Medlem
-Mystics avatar

Tack för två bra svar, AfS delar alltså min syn på båda ämnena till nästintill 100%. Förutom att jag inte alls är lika positivt inställd till biobränslen, en batterimotor är bra mycket mer effektiv.
Citera
2018-05-31, 00:17
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Exakt. Integration.

Nej, integration är när olika etniska grupper lever tillsammans, men behåller sina identiteter. SD:s mål är assimilering, alltså att alla som bor i Sverige fullt ut ska ta till sig svenska seder och bruk och bli etniska svenskar (öppen svenskhet).

AfS tycks förespråka samma sak för de invandrare som även med deras politik skulle bli kvar i Sverige. Alltså assimilering, inte integration.
Citera
2018-05-31, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, integration är när olika etniska grupper lever tillsammans, men behåller sina identiteter. SD:s mål är assimilering, alltså att alla som bor i Sverige fullt ut ska ta till sig svenska seder och bruk och bli etniska svenskar (öppen svenskhet).

AfS tycks förespråka samma sak för de invandrare som även med deras politik skulle bli kvar i Sverige. Alltså assimilering, inte integration.
Öppen svenskhet aka globalism. Det är helt i linje med Kalergiplanen och EUs superstat

Sorry jag hade inget mer att tillägga, ville bara påpeka det. Jag hatar när partier och partiledare leker med ord hela tiden. Det blir en massa onödigt tänk "Vad menar dom egentligen?" osv
Citera
2018-05-31, 00:21
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Jag förstår inte hur många gånger denna fråga ska behöva ältas på detta forum. Jag försöker att svara om min inställning. Igen.

1. Det finns etniska svenskar, blodsmässigt alltså - svar JA. Sen är begreppet etnicitet de facto vidare än enbart det biologiska (om vi ska vara extremt akademiska). Orkar dock inte ta den evighetsdiskussionen, utan vi utgår ifrån det som är allmänt vedertaget för vad som är etnicitet - det vill säga blodsmässigt. Är det önskvärt att det bor en överväldigande majoritet etniska svenskar i Sverige? Ja, därför enbart en överväldigande majoritet av etniska svenskar VET VI med 100% säkerhet kommer föra det svenska kulturella och sociala arvet vidare. Finns det en nedärvd essens eller folksjäl? Ja, det tror jag.

2. Det finns en svensk kulturell och social gemenskap, alltså en gemenskap som andra folkslag kan bli en del av. Kan alla bli en del av detta? Svar nej, absolut NEJ - öppen svenskhet är ett intellektuellt haveri enligt min mening. Det finns på en graderad skala olika grupper som i extremt liten utsträckning kan bli en del av denna gemenskap. På basis av tusen olika anledningar. Medan det i andra änden finns grupper som väldigt lätt kan bli en del av denna gemenskap eller som redan i princip är det (våra nordiska brödrafolk). Sedan finns det som på alla normalfördelningskurvor grupper som i varierande utsträckning kan eller inte kan bli en del av denna gemenskap.

3. De som menar att det bara är det biologiska/blodsmässiga som spelar in förstår jag mig inte på, jag känner mer gemenskap med vårt finska brödrafolk (som tillhör folkgruppen ugrier) än tyskar som rent etniskt står oss närmare. Jag personligen känner snarare väldigt liten gemenskap med tyskar. Vår folksjäl är sammanflätad med finnarnas folksjäl, eftersom vi länge delat en ödesgemenskap med dem. Ett konkret exempel, jag skulle aldrig anmäla mig som frivillig för att slåss för tyskarnas frihet - men skulle omgående anmäla mig som frivillig om Finland, Norge eller Danmark blir angripet (förutsatt att Sverige fegar ur igen i en situation likt Vinterkriget/Fortsättningskriget och angreppet mot Danmark/Norge).

Finns det etniska svenskar som lämnar den svenska kulturella gemenskapen? Ja. Slutar de vara etniska svenskar då? Nej. Kan en etnisk svensk helt och hållet lämna sitt kulturella och social arv bakom sig? Nej. Kan då en svensk ändå anses lämnat den svenska kulturella gemenskapen? Ja.

Slut, fler frågor?

Kan vi prata återvandring, Swexit, upprustning av försvaret, återupprättande av en fungerande välfärd, bankväldet, dränera träsket eller något annat på detta forum? Eller är det bara etnicitet/kultur som ska diskuteras i all evinnerlighet? Jag tycker väljarinteraktion är viktigt, men det börjar bli tjatigt att behöva svara på denna fråga om och om igen.

Bra svarat! Lägg inte för mycket tid på diskussioner på fb jeff. En del här försöker bara snärja en i tjafs för att slösa bort ens tid. Gör som jag och lägg kraften på valrörelsen istället.
Citera
2018-05-31, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Svaret var alltså - ja? Du tänker låta dig dras in i evinnerliga definitioner på ett sätt som ingen annan ingrupps representanter är dumma nog att göra.

Det duger inte. Det du och AfS bör göra är att anamma samma framgångsrika metodik som andra identitetspolitiska ombudsmän gör och aldrig acceptera premissen att deras folk/etnicitet/nation kan avkrävas avgränsningar eller definitioner som inte ligger i gruppens intressen.

Fatta vad det är jag säger: Du ska INTE ägna dig åt dessa långa haranger om svensk specificitet, utan hela tiden falla tillbaka på det bästa politikersvaret att svenskar existerar på egna villkor och med alla folks UNIVERSELLA självklarhet.

Alla insinuanta frågor om svenskhet är kuggfrågor. Du ska istället skarpt ställa utfrågaren till svars om varför just svenskheten ifrågasätts, medan andra identiteter tas för oproblematiskt givna.

Det här behöver ni snacka ihop er om.

Ger AfS otydliga signaler? När har vi i intervjuer gett otydliga signaler. Gustav har varit ÖVERTYDLIG och enkelt förklarat att det finns etniska svenskar och en svensk kulturell gemenskap. Får jag en fråga om det finns svenskar av en idiotisk journalist kommer jag fråga personen ifråga om det finns kineser.

Nu gav jag ett längre svar eftersom att vi är på ett forum där utrymme finns för det och det krävs ett omfattande svar eftersom att åsiktshaverister kommer tolka svaret annars.

Vad är det vi behöver snacka ihop oss om? Tror du på fullt allvar att identitetsfrågan är det som kommer avgöra valet? Folk vill veta hur vi ska stoppa våldtäkterna, hur snabbt återvandringen kan verkställas och i vilken omfattning, hur vi ska rädda sjukvården från kollaps, hur vi vill återupprusta försvaret, hur vi ska lämna EU med mera. Självklarheter, vilket detta är för de absolut flesta svenskarna, är en icke-fråga som kommer nämnas i förbifarten - eftersom det inte är något att diskutera.

Hur ska vi rädda vårt land och folkets framtid om vi ska hamna i diskussioner om frågor som är totalt ointressanta för den stora massan svenskar eftersom det även för många inbitna vänstermänniskor är klart som vatten hur det faktiskt förhåller sig.
Citera
2018-05-31, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Tack för två bra svar, AfS delar alltså min syn på båda ämnena till nästintill 100%. Förutom att jag inte alls är lika positivt inställd till biobränslen, en batterimotor är bra mycket mer effektiv.

AfS har ingen politik om biobränslen eller bilbatterimotorer är bästa eller sämsta alternativet, det där kommer marknaden i stort styra.

Däremot finns det uppenbara faror med att helt göra sig beroende av bilbatterimotorer ur ett totalförsvarsperspektiv. Det är relativt lätt att påverka samhällets elförsörjning av en angripare (därmed möjligheter att ladda upp fordon). Bränslereserver är svårare att påverka och kan fysiskt importeras. Min åsikt är att ett samhälle ska kunna fungera under maximal påfrestning.
Citera
2018-05-31, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Bra svarat! Lägg inte för mycket tid på diskussioner på fb jeff. En del här försöker bara snärja en i tjafs för att slösa bort ens tid. Gör som jag och lägg kraften på valrörelsen istället.

Absolut, det har jag noterat!

Däremot är det alltid kul att avrunda arbetsdagen med lite väljarinteraktion. Den bästa delen av det politiska värvet.
Citera
2018-05-31, 00:32
Bannlyst
Jag lägger min röst på AFS, jag står inte ut med det här längre. Antingen AFS eller slutet för Sverige som jag ser det. De kommande par åren kommer vara kritiska med att avgöra Sveriges väg in i framtiden.

Så länge jag vet om att jag gjorde det rätta för Sverige och mina förfäder som gav mig rätten att bo och leva här så är jag nöjd, oavsett vad resultatet blev. Jag kämpade emot.
Citera
2018-05-31, 00:38
Medlem
-Mystics avatar
Citat:

Däremot finns det uppenbara faror med att helt göra sig beroende av bilbatterimotorer ur ett totalförsvarsperspektiv. Det är relativt lätt att påverka samhällets elförsörjning av en angripare (därmed möjligheter att ladda upp fordon). Bränslereserver är svårare att påverka och kan fysiskt importeras. Min åsikt är att ett samhälle ska kunna fungera under maximal påfrestning.

All right, jag tänker mest ur vanligt folks perspektiv, när det gäller totalförsvar så räcker det väl med att utveckla kärnvapen (i samband med en generell upprustning av försvaret)? Att sabotera ett lands elförsörjning är en krigshandling, vilket skulle undvikas med kärnvapen.

Givetvis så ska milliliter och andra viktiga institutioner ha flera energisystem att stå på.
Senast redigerad av -Mystic 2018-05-31 kl. 00:42.
Citera
2018-05-31, 01:00
Medlem
Citat:
Ger AfS otydliga signaler? När har vi i intervjuer gett otydliga signaler. Gustav har varit ÖVERTYDLIG och enkelt förklarat att det finns etniska svenskar och en svensk kulturell gemenskap. Får jag en fråga om det finns svenskar av en idiotisk journalist kommer jag fråga personen ifråga om det finns kineser.

Nu gav jag ett längre svar eftersom att vi är på ett forum där utrymme finns för det och det krävs ett omfattande svar eftersom att åsiktshaverister kommer tolka svaret annars.

Vad är det vi behöver snacka ihop oss om? Tror du på fullt allvar att identitetsfrågan är det som kommer avgöra valet? Folk vill veta hur vi ska stoppa våldtäkterna, hur snabbt återvandringen kan verkställas och i vilken omfattning, hur vi ska rädda sjukvården från kollaps, hur vi vill återupprusta försvaret, hur vi ska lämna EU med mera. Självklarheter, vilket detta är för de absolut flesta svenskarna, är en icke-fråga som kommer nämnas i förbifarten - eftersom det inte är något att diskutera.

Hur ska vi rädda vårt land och folkets framtid om vi ska hamna i diskussioner om frågor som är totalt ointressanta för den stora massan svenskar eftersom det även för många inbitna vänstermänniskor är klart som vatten hur det faktiskt förhåller sig.

Varje fråga om svensk idenititet är ett tillfälle att stärka den identiteten och göra sig till dess politiska ombudsmän. Hur? Inte genom att utförligt beskriva i ord en gemenskap som i praktiken är intuitiv. Det kommer nästan alltid att ta bort mer än det tillför. Orden kommer dissekeras, vridas och vändas och antingen ses som täckande för mycket eller för litet.

Däremot kommer det ALLTID vara god taktik att försvara denna intuitiva gemenskap mot angrepp utifrån. "Det är väl klart det finns etniska svenskar? På vilka grunder menar du att just vår etnicitet inte skulle finnas?" är att vända på bevisbördan och göra situationen besvärlig för den som ställer kuggfrågor om svenskhet.

Om du följt mitt utbyte med Regulus så hade du märkt att hans problematiserande av svensk etnicitet hela tiden bemöttes med ett ifrågasättande av hans dubbla måttstockar, inte hjälplösa försök att överbevisa honom i sak. Jag bryr mig inte om Herodotos, utan om varför Regulus måste veta vad "etniska svenskar" betyder för AfS, men inte behöver ha några kriterier på "judar" för att tala i deras sak. Jag spelar inte hans spel, utan tvingar honom att spela mitt:

Regulus vill ha en splittrande diskussion om vem som är vilken sorts svensk, medan jag vill ha en enande diskussion om varför han, media, vänster, höger och ibland delar av SD har ett sådant hatiskt förhållande till just denna ifrågasatta grupp. Min grupp, vår grupp.

Återigen - när har du sett någon annan identitetspolitisk företrädare definiera sin egen grupp?Istället tar de gruppen för given och talar i dess sak. Om gruppen ifrågasätts, angrips IFRÅGASÄTTANDET - inga försök till svar ges. Enligt Regulus definitioner finns t ex rimligen inga "judar" i Sverige - vilket dessa själva skiter högaktningsfullt i. Binds de samman av blodsband, religiositet, kultur, språk? Allt och inget, beroende på vad som passar för stunden.
Senast redigerad av oyto 2018-05-31 kl. 01:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in