Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-15, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Förvånansvärt starkt stöd för AfS i Samnytts kommentarsfält. Jag skulle uppskatta det till 50-50 eller rent av en övervikt för AfS. Jag hade räknat med 66-34 i SDs favör. Det kan gå snabbare än vi tror att kravla sig över spärren.

https://samnytt.se/kasselstrand-det-kan-komma-fler-avhopp-fran-sd-fram-till-valet/

Det är faktiskt övervikt för AfS. I princip ingen där tar heller SD:s agerande i försvar.
Citera
2018-03-15, 15:44
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Ett par extra procentenheter för SD lär ju inte heller stoppa undergången, dessutom så gillar jag verkligen inte partiledningen, deras politik i sig är relativt bra, men ledningen är urusel.

Nä, men tänk dig Afs med 4% och sedan ett SD på det. Jag skiter i om dom får 1 eller 2.5%, bara vid 4% spelar det roll här och nu.
Citera
2018-03-15, 15:45
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Eftersom det finns flera intressanta trappsteg även under 4 % så är ingen röst bortkastad. Vid 1 % får partiet valsedlar betalda vid kommande val, och vid 2,5 % blir det dessutom partistöd med miljonbelopp.

Ingen proteströst är bortkastad eftersom den åtminstone innebär att man inte röstar på de ansvariga. SD behöver inte fler röster för att visa på missnöjet mot etablissemangspartierna. Snarare behöver SD en signal att ta sig samman och bli mer aktivt och mindre korrupt.
Citera
2018-03-15, 15:55
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Hazarer bara? Trams! SD vill skicka ut alla som som fått PUT på felaktiga grunder, sympatiserar med terrorgrupper eller begår grövre brott även om det innebär att man upphäver medborgarskap. Ensamkommande som ljugit om sin ålder ska kontrolleras retroaktivt och avisas i förekommande fall. Detta är ingen små grupper. Det är en bra början.

Det är verkligen tragiskt att du inte förstår.

Tror du inte att det finns en orsak till att personer som lämnar SD just nu anser att SD har blivit en del av etablissemanget?

Blev inte det ganska så uppenbart redan vid sveket mot SDU? Det är dags att inse att SD inte är samma parti som dom var för 10 år sedan.
Citera
2018-03-15, 15:57
Medlem
MrSkargards avatar
Christoffer Dulny:

Citat:
DRAMA PÅ SD:s riksdagskansli!

Olle Felten vandrar runt på kansliet som en vanlig man, det fick han tydligen inte göra länge innan de böcklingmagade svärjevännerna ringde vaktstyrkan.

(OBS rykte)

Det kan mycket väl stämma om vi känner Sverigedemokraterna rätt.
Citera
2018-03-15, 15:59
Medlem
EndGames avatar
Intressant projekt!
Så här från sidlinjen var det väl ingen överraskning att de skulle bilda detta parti dock tänker jag följande

1. De har fått ett stöd bland framstående sverigevänner, I&C Motgift DFS för att nämna tre.
2. De har politisk erfarenhet och ett hyfsat brett kontaktnät vilket de givetvis kommer att använda för att vinstmaximera.
3. De är mediavänliga i det att de är rappa och roliga, de har inget att be om ursäkt för i och med att de kastades ut snarare än splittrade SD.

Negativt
1. NMR har tydligt tagit avstånd från dem, detta är i sig märkligt men så är NMR..ortodoxa och därtill NS
Jag tror personligen de kunde ha gjort det snyggare än att gå loss i en podd men samtidigt förstår jag att de faktiskt har försökt få med Kasselstrand vid ett antal tillfällen och han inte ens haft hedern att tacka nej utan bara ignorerat NMR/Nordfront

2. Jag tror faktiskt inte att de har den uthållighet som krävs, de kommer inte att få något stort stöd i årets val och de har de facto inte någon gatuaktivitet. Nu pratar jag inte om att hänga banderoller längs med E6an utan vanligt hederligt valarbete. De hade haft detta om de lyckats med sitt arbete inom SDU/SD men det skeppet har seglat.

3. Har de för avsikt att bygga en egen partirörelse eller bara kanalisera missnöjet som finns inom SD och vara en parlamentarisk dimension i den sverigevänliga rörelsen?

Många frågor, få svar.
Citera
2018-03-15, 16:07
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Det är verkligen tragiskt att du inte förstår.

Tror du inte att det finns en orsak till att personer som lämnar SD just nu anser att SD har blivit en del av etablissemanget?

Blev inte det ganska så uppenbart redan vid sveket mot SDU? Det är dags att inse att SD inte är samma parti som dom var för 10 år sedan.
Noterar att du lämnade ämnet om vilka man vill avvisa. Personer som lämnar SD är oftast de som blir uteslutna för att de har faiblesse att låta grodor hoppa ur munnen eller andra upprepade klavertramp. Upprördheten kring uteslutningen av SDU har aldrig träffat mig. För mig var det ett valpigt ungdomsförbund som inte begrep att deras samröre med t.ex. Nordisk Ungdom inte är något SD som parti kunde ställa sig bakom.
Citera
2018-03-15, 16:14
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Noterar att du lämnade ämnet om vilka man vill avvisa. Personer som lämnar SD är oftast de som blir uteslutna för att de har faiblesse att låta grodor hoppa ur munnen eller andra upprepade klavertramp. Upprördheten kring uteslutningen av SDU har aldrig träffat mig. För mig var det ett valpigt ungdomsförbund som inte begrep att deras samröre med t.ex. Nordisk Ungdom inte är något SD som parti kunde ställa sig bakom.

Nu börjar du bli tröttsam med dina 'grodor', snackpåsar och haverister. Än så länge har du inte visat ett enda sådant exempel hos AfS, än mindre att det skulle vara vanligt förekommande, utan fabulerar som den värste rättshaverist.

Den som för övrigt hade mest med Nordisk Ungdom att göra var en viss Henrik Vinge, men det visste du förstås redan?
Citera
2018-03-15, 16:22
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:

1. Antingen exemplifierar du vilka "grodor" som hoppat ur vilka Afs-företrädares munnar, eller så erkänner du att du ljuger.
2. Visa när SDU har haft samröre med Nordisk Ungdom, eller erkänn att du ljuger.
Citera
2018-03-15, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Så uppenbart är det nog inte. Jag har för mig att det handlade om rätt grundläggande meningsskiljaktigheter och att man motarbetade SD:s ledning öppet på ett provocerande sätt.

Men framför allt är det nog rätt osmart av Afs att nu inte tydligt visa att man är ett demokratiskt parti och tar avstånd från totalitära ideologier och rasism. Väldigt få väljare vill ha det nämligen.

Har Jimmie tagit avstånd från att seriemörda? Har Löfven tagit avstånd från pedofili? Har Kristersson tagit avstånd från att jorden är platt? Varför i hela friden ska Kasselstrand ta avstånd från rasism?

Får han en direkt fråga så får han väl be intervjuaren definiera rasism först så han vet vad han ska ta avstånd ifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Tyvärr kan en splittring på detta vis vara vänsterns stora dröm. Genom att bygga upp och rasa, dela upp och dessutom ge media guldet utav att kunna köra massa vinklar av detta är tyvärr lite sorgligt. Jag gillar dock AFS. Det var såhär Ny Demokrati också rasade. Man började bråka internt och det blev omöjligt att hålla ihop. Tillslut föll allt.

AFS och SD är officiellt fiender. Vem ska dessa partier då samarbeta med?

Kasselstrand utmålar inte SD till sina fiender, tvärtom. SDs ledning sluggar hej vilt omkring. Rallarsving "rasist", rallarsving "nazist", rallarsving "jag förbjuder SD:are att gå på tillställningen"... Enligt kommentatorsfälten förefaller många SD:are rätt besvikna på SD-ledningen.

Lyssna nu här SD-ledningen. Är ni inte köpta av etablissemanget eller sionismen så ta ni ett Pow wow och sätt er sedan och fundera igenom er strategi och taktik närmaste 6-36 månaderna. Att ni kör med exakt samma taktik mot AfS som 7K kört mot er kommer stå er dyrt. Om inte ledningen förmår växla upp och ta ansvar kanske ledningen bör bytas ut, för det ni gör nu kommer medföra att SD imploderar.n Garanterat!

Har ni Sveriges bästa framför er så föreställ er scenariot att SD har 25% och AfS har 10% om 6 månader. Vilken käftsmäll på PK-Sverige. Låt de andra 65% köra Sverige i botten ytterligare 2 år och sedan har ni kanske egen majoritet efter extra valet 2020. Ni får inte en fiende in i riksdagen utan en frände!

Släng stridsyxan på havets botten. Träffas, försonas, skapa en plattform där ni tillsammans verkar ifrån, öppet eller slutet. Det handlar inte om er själva utan om Sverige.

Lyft fram det som binder er samman och strunta i det som skiljer er åt. Får SD frågan om AfS mer radikala politik så kan man bara svara att det är det fina med demokrati, allas åsikter får representeras och finns det stöd för den politiken så får de röster. M behöver aldrig ställas till svars för C politik och S aldrig för V politik.

Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Hur finner du ett samband mellan att någon som röstat SVP tidigare röstar NMR nu och partiet AFS?

Bra demokrati om alla kan få ett parti enigt sin egen trosriktning och inte som det korrekta etablissemanget vill ha det, alliansen eller de rödgröna!

Sd har nu etablerat sig bland de som blir förbannade för att någon inte röstar på dom. Det är gammalt ruttet sosse tänkande. Alla har rätt till sitt fria val och ska givetvis utnyttja det som de själva vill.

De gör sig själva en otjänst om de inte omedelbart ändrar det beteendet. Majoriteten av kommentarerna är tydligen väldigt kritiska mot SD-ledningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Enaktare

Felten: Vilka idioter ni är. Nu drar jag.

SD: Va? Vad nu då? Nej, vad... DU ÄR UTESLUTEN – HÖR DU DET, JÄVLA RASIST!

Lite så uppfattas det.

Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Funderar på att stöd/protest rösta på AfS. Tror ni dom kan ta sig in redan i höst eller är det en slängd röst?

Rösta på AfS för guds skull. Får de bara 5000 röster så spelar din röst någon annanstans ingen roll ändå, men AfS behöver alla röster de kan få i just det här läget. Det kommer INTE bli lättare eller lämpligare i nästa val. Det är nu det gäller.

Citat:
Ursprungligen postat av yojada
Kasselstrand var tydlig på AfS lansering att han inte är en motståndare till SD.

Det är inte AfS som kallar SD:are "haverister, rasister, extremister" etc.

Precis. Det är rätt ensidig pajkastning, precis som det var i mars 2015.
Citera
2018-03-15, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Ingen proteströst är bortkastad eftersom den åtminstone innebär att man inte röstar på de ansvariga. SD behöver inte fler röster för att visa på missnöjet mot etablissemangspartierna. Snarare behöver SD en signal att ta sig samman och bli mer aktivt och mindre korrupt.

Stämmer.Vi som röstade på SD innan riksdagsvalet 2010 uppfattade inte detta som bortkastade röster.
Problemet är hur SD har utvecklats.Det har varit direkt plågsamt att se den liberalisering av partiet som pågått en längre tid och som exploderade på Järvafältet.
Det behövs numera ett parti som håller rent på kanten.Det gör inte SD längre,då de mest verkar vara nöjda med att sitta med vid köttgrytorna.
Jag kommer att rösta på Alternativ för Sverige förutsatt att ingen radikal uppskärpning sker hos det mätta SD.
Hur många procent AfS kan tänkas uppnå är av mindre betydelse.Det viktigaste är att man röstar på en politik som man tror blir bäst för nationen.
Dessutom har jag mycket större förtroende för Kasselstrand än den helt uttjänade Jimmie Åkesson.
Man kräks lite varje gång han skrapar med foten inför de som gjort massinvandringen möjlig,och skrapar på foten gör Jimmie hela tiden..nuförtiden.
Citera
2018-03-15, 16:36
Citat:
Ursprungligen postat av -Valhall
Vi behöver bra vänner som det går att lita på där ute i världen, och dessutom så bör Sverige stödja den enda seriösa demokratiska kraften som finns i mellersta östern, nämligen Israel, som bara har en massa diktaturer runt sina lands gränser.

Hahaha :-) Vänner som det går att lita på? Vad har de någonsin gjort för oss?

Neutralitet i Israel/Palestinafrågan kan nog vara klokt dock. Finns ingen anledning att utmana Israel och judarna. De får sköta sitt, så sköter vi vårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in