Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-29, 07:43
Medlem
Rikskanslerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tycker bara så synd om alla som tror att "AfS stormar mot riksdagen", det är så fantastiskt att någon kan tro det baserat på användare i en tråd på Flashback, några dussin anhängare på ett torgmöte eller likes på Facebook.

Jag kan meddela att F! har 137000 likes på Facebook men ändå aldrig varit i närheten att komma in i riksdagen. AfS har drygt 20000.

Denna tråd spammas ner av 5-10 AfS-anhängare (eller skulle jag säga: SD-hatare), det är allt. Trådar om exempelvis NMR har minst lika många aktiva anhängare. De kommer inte heller in i riksdagen.

Skillnaden mellan AfS och SD är främst att AfS har en luddig syn på etnicitet (vissa vill kasta ut alla icke-etniska nordbor, vissa tvekar på den punkten). Samt att AfS verkar ha en ekonomiskt mycket liberal inställning, med sänkt skatt/platt skatt och minskad välfärd. Var och en tar hand om sig själv typ.

Det är mer synd om de som är så besatta av och rädda för AfS att de mer eller mindre bor i tråden och konstant ältar hur litet och obetydligt partiet är.

Jag kan meddela att F! har existerat i tretton år och varit medias gullegrisar sedan dag ett, varför deras like-skörd på facebook inte är särskilt imponerande. AfS lanserades för lite över två månader sedan och har formligen exploderat på sociala medier.

Givetvis är facebook-aktivitet ingen exakt indikator på någonting, men det kombinerat med uppslutningen/responsen på torgmöten ger ändå vid handen att det finns ett relativt stort intresse för AfS i landet. Man får inte glömma att det för många sympatisörer och potentiella sympatisörer fortfarande innebär ett socialt stigma att öppet visa intresse för AfS politik (även om detta håller på att förändras i snabb takt), vilket innebär att det för varje öppen sympatisör säkerligen finns flera dolda.

Sen är det så otroligt tjatigt att läsa ditt copy/pastade halmgubbeinlägg om AfS gång efter gång i tråden. AfS syn på svenskhet och platt skatt har redan dragits mångfaldiga gånger, så vad är poängen med att tjata om det? Är du en bot?
Citera
2018-05-29, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
AfS skall ta sig till riksdagen via gatuslagsmål och att skicka hem stackars barn så att de måste ut och fly igen!

Det låter som ett skämt. På MSM-redaktionerna är det roflmao som gäller nu.

Jag vet inte vem Dulny är. Men det är alltså inte en medlem i AfS?

AfS skiter i vad MSM-redaktionerna tycker.

Du vet eller förstår nästan ingenting verkar det som, så jag undrar vad du gör i tråden.
Citera
2018-05-29, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Vad gäller AfS politik, så vill de ju skicka hem många av dem som kommit till Sverige de sista åren, men inte alla. I deras program står det:

Även den frivilliga återvandringen är viktig för oss. De personer som redan har svenskt medborgarskap men som längtar efter att återförenas med sitt hemland ska kunna få generös ersättning för att avsäga sig sitt svenska medborgarskap och återvända till sitt hemland.

samt:

Personer som saknar medborgarskap kommer att utvisas om Återvandringsverket finner att de ljugit eller mutat sig till uppehållstillstånd, levt på bidrag en ansenlig del av sin vistelse, inte lärt sig svenska eller varit kriminella.

https://alternativforsverige.se/atervandring/

Även om AfS hypotetiskt skulle lyckas genomföra den politiken kommer det att finnas många invandrare som inte uppfyller kriterierna för utvisning eller går med på frivillig återvandring, och alltså kommer att stanna i Sverige.

Frågan är då hur AfS tänkt sig att dessa invandrare ska hanteras. Det finns två alternativ: antingen integreras de i det svenska samhället men som etniska minoriteter, eller också assimilieras de till de etniska svenskarna. Alltså det som SD kallar för öppen svenskhet.

Det skulle vara intressant att höra hur AfS tänkt kring detta. Vill de ha ett multietniskt Sverige eller öppen svenskhet?

Man måste börja någonstans. När man fått lite grepp om situationen så får man naturligtvis börja jobba sig bakåt och granska folk som har kommit innan 2000. Med morot och piska får man sen få alla som inte ska vara här att lämna landet.

AfS vill naturligtvis varken ha öppen svenskhet eller ett multietniskt Sverige. Mycket begränsade mängder främlingar kommer att få finnas i landet, som jag skrivit tidigare, men alla nationalisters mål är ju ett svenskt Sverige, ett etniskt homogent Sverige. Annars fyller ju AfS ingen vettig funktion alls. SD finns ju redan.
Citera
2018-05-29, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudas.veritas
Ser du svenska Valloner, sekulära Judar, Skåningar etc som integrerade eller assimilerade? Tror att det är en vettig nivå att lägga sig på för de som väljer och har möjlighet att stanna.

Är Peter Wolodarski, Jerzy Sarnecki, Göran Rosenberg, Ingrid Lomfors, Maciej Zaremba och mediaklanen Bonnier integrerade eller assimilerade?

Är deras närvaro i Sverige bra för svenskarna?
Citera
2018-05-29, 08:30
Medlem
Citat:
Jag tycker bara så synd om alla som tror att "AfS stormar mot riksdagen", det är så fantastiskt att någon kan tro det baserat på användare i en tråd på Flashback, några dussin anhängare på ett torgmöte eller likes på Facebook.

Jag kan meddela att F! har 137000 likes på Facebook men ändå aldrig varit i närheten att komma in i riksdagen. AfS har drygt 20000.

Denna tråd spammas ner av 5-10 AfS-anhängare (eller skulle jag säga: SD-hatare), det är allt. Trådar om exempelvis NMR har minst lika många aktiva anhängare. De kommer inte heller in i riksdagen.

Skillnaden mellan AfS och SD är främst att AfS har en luddig syn på etnicitet (vissa vill kasta ut alla icke-etniska nordbor, vissa tvekar på den punkten). Samt att AfS verkar ha en ekonomiskt mycket liberal inställning, med sänkt skatt/platt skatt och minskad välfärd. Var och en tar hand om sig själv typ.

Du har inte förstått att Afs kan ta massor av Sd anhängare. Fi är galna feminister och har ett mindre parti V att rekrytera från. Afs började mycket senare men går fram mycket starkare.
Afs 14 mandat, Fi noll mandat, Mp noll mandat, Kd noll mandat, L noll mandat.
Citera
2018-05-29, 08:45
Medlem
Citat:

Du är medveten om att Fi inför valet 2014 köpte ca. 100 000 likes från en click farm i Turkiet. Då en gilla-markering ej kan tas bort så innebär det att majoriteten av deras följare är män från Turkiet...

Det säger nog allt man behöver veta om den svenska feministiska rörelsen.

Vad gäller AfS storm mot riksdagen så är det ju påtagligt att det är nära. AfS är på allas läppar och bara en sån sak att de nästan har lika många google-sökningar som SD har sedan lanseringen vittnar om att många SD kommer konverteras (Källa: https://trends.google.se/trends/explore?date=today%203-m&geo=SE&q=Sverigedemokraterna,alternativ%20f%C3%B 6r%20sverige).

Men AfS är större än så och lockar med sin politik människor från alla spektrum som vill se ett Swexit och ett dränerat träsk i riksdagen.

Jag är 100% säker på att AfS kommer in i riksdagen redan i höst!
Citera
2018-05-29, 08:45
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Om nu Alternativ för Sverige är så litet och obetydligt så förstår jag inte varför det är så extremt viktigt för dig att hänga i den här tråden varje dag. Dras du till ämnen som du är ointresserad av eller vad i helvete är det frågan om? Du är tamejfan värre än rödingarna när det gäller att att hetsa mot AfS. Rödingarna verkar dock ha en större kunskap om partiet än vad du har med tanke på att du inte ens vet vem Jeff Ahl är.
Senast redigerad av MrSkargard 2018-05-29 kl. 08:51.
Citera
2018-05-29, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Du har inte förstått att Afs kan ta massor av Sd anhängare. Fi är galna feminister och har ett mindre parti V att rekrytera från. Afs började mycket senare men går fram mycket starkare.
Afs 14 mandat, Fi noll mandat, Mp noll mandat, Kd noll mandat, L noll mandat.

Man kommer ju ihåg när Fi bildades.
SVT gjorde en propagandaserie i flera avsnitt som de sedan sände primetime.
Bland den mest graverande propaganda som vänstervridna SVT ägnat sig åt.
Lite skillnad mot den exponering som AfS får minsann.
Citera
2018-05-29, 09:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Man kommer ju ihåg när Fi bildades.
SVT gjorde en propagandaserie i flera avsnitt som de sedan sände primetime.
Bland den mest graverande propaganda som vänstervridna SVT ägnat sig åt.
Lite skillnad mot den exponering som AfS får minsann.
AfS kommer nog att i det närmaste tigas ihjäl. Fram till om opinionsundersökningar börjar visa över 2%
I så fall kommer brunstämplingen att ta fart på riktigt.

Så det enda sättet för AfS att i dagsläget få stor medietäckning & gratisreklam är att göra någon finurligt provocerande kampanj så att tokvänstern börjar kravalla & vandalisera.

En intressant utvikning är att konstatera hur SVT & resten av regimmedia helt har släppt FI.
Trots att #metoo kunde ha varit FIs motsvarighet till säldöden så fick dom ingen som helst medietäckning. Någon/några har uppenbarligen beslutat att dra tillbaka stödet till FI, förmodligen för att inte ytterligare splittra vänstern.
Citera
2018-05-29, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nu är ju definitionen av assimilering att man upptas i en etnisk grupp, så vad du säger är egentligen att du inte tror på assimilering, och att vi därför kommer att få ett multietniskt samhälle även med AfS politik.

På den punkten tror jag dock att du drar en förhastad slutsats. Assimilering tar tid, ibland flera generationer, men att det sker finns det otaliga exempel på. Polen har på grund av sitt geografiska läge under seklerna assimilerat betydligt fler människor med andra etniciteter än Sverige. Att Polen har en stark nationell identitet beror just på att assimileringen fungerat. Alla talar polska och har anammat polska seder och bruk.

Det vore fortfarande intressant att veta om AfS kommer att verka för en snabb assimiliering av de invandrare som blir kvar i Sverige även med deras politik.

Om du menar att "upptas i en etnisk grupp" betyder att man blir etniciteten av den grupp som man upptas av är du nog väldigt ensam om att ha den åsikten. Låt oss säga Kodjo Akolor, som man kan anse är assimilerad, du tycker alltså att människan är etnisk svensk? Då har du en diametralt annorlunda definition av etnicitet som ingen av oss är intresserade av eftersom vi argumenterar utifrån andra utgångspunkter.

Jag sa aldrig att assimilering inte kan fungera, det jag sa är att det inte finns några bevis på lyckad assimilering av stora grupper främmande folkslag. Självklart kan Sverige assimilera större grupper finnar, polacker, spanjorer, ukrainare och även små grupper afrikaner och araber, men det finns inget som tyder på att stora grupper araber och afrikaner kan assimileras i ett europeiskt land. Kolla bara på alla länder i Europa med stor demografisk variation, alla har exakt samma knivskarpa segregation som Sverige. Varje enskilt område där utomeuropeiska invandrare blir över en viss procentandel så flyttar de vita ut, trots att politiker allokerat massvis med energi och resurser för att motarbeta just den utvecklingen. Det är en stark indikation på att orsakerna bakom mönstret är naturliga och omöjliga att rå åt.
Senast redigerad av Ghana 2018-05-29 kl. 09:58.
Citera
2018-05-29, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Om du menar att "upptas i en etnisk grupp" betyder att man blir etniciteten av den grupp som man upptas av är du nog väldigt ensam om att ha den åsikten. Låt oss säga Kodjo Akolor, som man kan anse är assimilerad, du tycker alltså att människan är etnisk svensk? Då har du en diametralt annorlunda definition av etnicitet som ingen av oss är intresserade av eftersom vi argumenterar utifrån andra utgångspunkter.

Jag sa aldrig att assimilering inte kan fungera, det jag sa är att det inte finns några bevis på lyckad assimilering av stora grupper främmande folkslag. Självklart kan Sverige assimilera större grupper finnar, polacker, spanjorer, ukrainare och även små grupper afrikaner och araber, men det finns inget som tyder på att stora grupper araber och afrikaner kan assimileras i ett europeiskt land. Kolla bara på alla länder i Europa med stor demografisk variation, alla har exakt samma knivskarpa segregation som Sverige. Varje enskilt område där utomeuropeiska invandrare blir över en viss procentandel så flyttar de vita ut, trots att politiker allokerat massvis med energi och resurser för att motarbeta just den utvecklingen. Det är en stark indikation på att orsakerna bakom mönstret är naturliga och omöjliga att rå åt.

Kodjo är född i Sverige, svensk medborgare och socialt och kulturellt att betrakta som svensk. En riktigt skön kille om du frågar mig. Men han är inte etnisk svensk.
Citera
2018-05-29, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
http://www.vxonews.se/nyheter/inga-rasister-pa-vara-gator/

Några sossar tycker att det var hemskt att Alternativ för Sverige kom till Växjö.

Se där! Några (s)-kommunalpolitiker vaknar till liv. Snart blir väl AfS omskrivna även i Expressen och Aftonbladet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in