Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-09, 23:38
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Äntligen ett parti som är "gammelmoderat" i salig Gösta Bohmans anda. Till och med bättre i vissa avseenden. Jag har visserligen röstat SD de två senaste valen men det tar emot att rösta på ett i grunden socialdemokratiskt SD med den enda fördelen att det är socialkonservativt.

SD kommer aldrig på egen hand nå mer än kanske i bästa fall bortåt 30%. Det behövs ett spektra av partier då nationalism inte är detsamma som vänster/höger och för att få med de som tycker att SD visserligen har rätt i invandringsfrågan men är för höger eller vänster i andra frågor måste det till fler alternativ. Samma bredd som 7 klövern erbjuder i övriga frågor måste erbjudas i nationalkonservativ tappning.

Alternativ för Sverige kan ta gammelmoderaternas roll så kan SD vara gammelsossar, en bra början.
Om det betyder att SD 2018 tappar någon % får man se det som en investering i framtiden.

Når AfS 1 % betyder det valsedlar utlagda i nästa val, 2,5% betyder partistöd, 4% betyder riksdagsplatser och en omvälvande förskjutning i debatten. Når de inte 4% så lär inte heller SD stå på 46,5% iallafall.

Detta blir första gången jag lägger en röst som jag tycker är helt rätt även om det inte resulterar i riksdagsplatser. Det är så många rätt i partiprogrammet så det skulle kännas som ett svek att återigen taktikrösta på mellanmjölken i SD. Att vilja lägga ned SR och SVT är enkom det nog för att få min röst.
Ja, om det ska bli en ordentlig långsiktig förändring behövs det fler invandringskritiska partier än SD i riksdagen/regeringen.
Dessutom blir det svårare för SVT att rigga debattprogram, där det ibland är en SD:are mot rubbet.
Det kommer även underlätta i partiledarutfrågningar när det finns flera partier som är invandringskritiska. Det samma gäller i riksdagen när två (eller fler) invandringskritiska partier har möjlighet att begära replik.
Citera
2018-03-09, 23:57
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Ja, om det ska bli en ordentlig långsiktig förändring behövs det fler invandringskritiska partier än SD i riksdagen/regeringen.
Dessutom blir det svårare för SVT att rigga debattprogram, där det ibland är en SD:are mot rubbet.
Det kommer även underlätta i partiledarutfrågningar när det finns flera partier som är invandringskritiska. Det samma gäller i riksdagen när två (eller fler) invandringskritiska partier har möjlighet att begära replik.

Japp, det blir avsevärt mycket bättre. Tyvärr så framstår SD med Åkesson i spetsen nu som idioter då de motarbetar istället för att välkomna AfS. SD-röstare borde i stor omfattning taktikrösta på AfS för att öka höger/vänster spannet för oss "rasister". SD kan inte bredda sig både åt höger och vänster samtidigt. Om det ligger något i Åkessons snack om att han struntar i vilket parti som genomför SDs politik så borde han se till att manövrera in AfS i riksdagen genom att attrahera fler väljare på vänsterkanten och uppmana de SDare som då kritiserar från höger att gå till AfS.
Citera
2018-03-10, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Jag har inget mot afs. Alls. MEN, tidpunkten är illa vald.
Jag går på SD detta val för att inte de ska riskera tappa - mardrömmen - 3,9%....
Sen får vi se nästa val. Ja, om jag lever och har hälsan. Man vet aldrig...

Som flera redan skrivit, det spelar ingen roll om SD får 28 eller 24,1 %. Värdet av att rösta på AfS oavsett om de får 1, 2,5 eller 4% betyder mera.

Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Argumentet att 4% + eller - för SD inte gör någon större skillnad i realiteten håller jag med om. Däremot skulle det ha stort symboliskt värde om SD blev det största partiet.

Det betyder mera att svenskar röstar in ett parti i riksdagen som talar om att deportera invandrare sedan 2000 eller tom 1975.

AfS har väldigt många guldkorn i sitt partiprogram. De träffar många strängar på min lyra. Det känns nästan som om de läst mina inlägg under senaste 4 åren och skapat ett parti bara för mig. Inte riktigt, men nästan.

Citat:
Äntligen ett parti som är "gammelmoderat" i salig Gösta Bohmans anda. Till och med bättre i vissa avseenden. Jag har visserligen röstat SD de två senaste valen men det tar emot att rösta på ett i grunden socialdemokratiskt SD med den enda fördelen att det är socialkonservativt.

SD kommer aldrig på egen hand nå mer än kanske i bästa fall bortåt 30%. Det behövs ett spektra av partier då nationalism inte är detsamma som vänster/höger och för att få med de som tycker att SD visserligen har rätt i invandringsfrågan men är för höger eller vänster i andra frågor måste det till fler alternativ. Samma bredd som 7 klövern erbjuder i övriga frågor måste erbjudas i nationalkonservativ tappning.

Alternativ för Sverige kan ta gammelmoderaternas roll så kan SD vara gammelsossar, en bra början.
Om det betyder att SD 2018 tappar någon % får man se det som en investering i framtiden.

Når AfS 1 % betyder det valsedlar utlagda i nästa val, 2,5% betyder partistöd, 4% betyder riksdagsplatser och en omvälvande förskjutning i debatten. Når de inte 4% så lär inte heller SD stå på 46,5% iallafall.

Detta blir första gången jag lägger en röst som jag tycker är helt rätt även om det inte resulterar i riksdagsplatser. Det är så många rätt i partiprogrammet så det skulle kännas som ett svek att återigen taktikrösta på mellanmjölken i SD. Att vilja lägga ned SR och SVT är enkom det nog för att få min röst.

Jag delar din analys. Brasklappen är om de (eventuellt också?) är kontrollerad opposition. Minsta misstanke så går rösten till NMR.
Citera
2018-03-10, 01:26
Medlem
Vad säger afs om kungahuset? Jag hatar skiten viktigaste frågan för mig att det ska läggas ned
Citera
2018-03-10, 01:29
Medlem
Stureplansstekarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shobren99
Vad säger afs om kungahuset? Jag hatar skiten viktigaste frågan för mig att det ska läggas ned
Kasselstrand är löjligt rojalistisk. Att vara rojalist innebär dock inte nödvändigtvis att man är för dagens kung och kungahus även om jag nog tror att Kasselstrand är positivt inställd till dagens kung.

Är själv republikan men ser inte frågan som lika viktig som frågan om återvandring.
Citera
2018-03-10, 01:49
Medlem
Det är ren affärsverksamhet precis som alla andra partier, afs vill ha bidrag deras företrädare är rena affärsmän som vill tjäna cash dom skiter fullständigt i sverige
Citera
2018-03-10, 01:51
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Citat:
Det är ren affärsverksamhet precis som alla andra partier, afs vill ha bidrag deras företrädare är rena affärsmän som vill tjäna cash dom skiter fullständigt i sverige

Det viktigaste för dig är att monarkin avskaffas så det är nog du som skiter i Sverige. Det finns ju betydligt viktigare frågor att prioritera för den som verkligen bryr sig om det här landet.
Citera
2018-03-10, 03:16
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Jag gillar Kungen o det hoppas jag AfS gör också!
Citera
2018-03-10, 03:57
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Appanaget är en sådan piss i havet jämfört med invandringen. Det rör sig om typ 10 kr per svensk och år. Och även om man skulle lägga ner kungahuset så skulle man fortfarande behöva betala för att underhålla slotten. Och vilken skada gör kungen Sverige? Om det är någon som gör skada så är det dagens yrkespolitiker, dit AfS har riktat sin udd.

För mig blir monarkifrågan helt oviktig i jämförelse med den om invandringen.
Citera
2018-03-10, 07:11
Medlem
Citat:
Japp, det blir avsevärt mycket bättre. Tyvärr så framstår SD med Åkesson i spetsen nu som idioter då de motarbetar istället för att välkomna AfS. SD-röstare borde i stor omfattning taktikrösta på AfS för att öka höger/vänster spannet för oss "rasister". SD kan inte bredda sig både åt höger och vänster samtidigt. Om det ligger något i Åkessons snack om att han struntar i vilket parti som genomför SDs politik så borde han se till att manövrera in AfS i riksdagen genom att attrahera fler väljare på vänsterkanten och uppmana de SDare som då kritiserar från höger att gå till AfS.

Angående Åkessons snack om att han inte bryr sig om vem som genomför SD:s politik så är han ju för invandring och emot repatriering. 'Nuff said!

Åkesson är rasist eftersom han anser att det är "nazism" att anse att Sverige är ett land för etniska svenskar i första hand.
Citera
2018-03-10, 07:20
Medlem
Det betyder mera att svenskar röstar in ett parti i riksdagen som talar om att deportera invandrare sedan 2000 eller tom 1975.

AfS har väldigt många guldkorn i sitt partiprogram. De träffar många strängar på min lyra. Det känns nästan som om de läst mina inlägg under senaste 4 åren och skapat ett parti bara för mig. Inte riktigt, men nästan.

Kasselstrand och AfS träffar FOLKSJÄLEN!
Citera
2018-03-10, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever

AfS har väldigt många guldkorn i sitt partiprogram. De träffar många strängar på min lyra. Det känns nästan som om de läst mina inlägg under senaste 4 åren och skapat ett parti bara för mig. Inte rikti

Kasselstrand och AfS talar till FOLKSJÄLEN!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in