Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-15, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Fast det är ju SD som stått för splittringen. Dom valde att splittra den Sverigevänliga rörelsen helt genom att på ett helt vansinnigt sätt utesluta tusentals ungdomar när dom bröt med sitt eget ungdomsförbund och fasciststämplade det. Afs och Kasselstrand är inte splittrarna. Kasselstrand sökte dialog under denna tiden.

Ja, att du är väljare och SYMPATISÖR betvivlar jag iaf inte. Det stämmer att jag röstade på SvP senaste och tills nu övervägt mellan soffan och NMR som en protest. Jag har inte problem med beröringsskräck eller att protestera "högerut". Däremot har jag stora problem med att stödja en sekt med hycklande dårar som utesluter och motarbetar sina egna och bara bryr sig om sin egen makt och försörjning. Det finns betydligt mer interndemokrati, lojalitet och är högre i tak hos NMR än det finns i sekten SD idag.

Fast har jag beskyllt någon part mer än konstaterat att en splittring kan bli en stor förlust?
Citera
2018-03-15, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Jag är en väljare och sympatisör och framför mina egna åsikter. SD har enligt mig den bästa framkomliga politiken med en hel del radikala förslag och ökad återvandring. Du själv röstade egen utsaga på SVP förra valet och överväger att stödrösta på NMR till nästa val. Det gör du som du vill men det säger lite vilka sympatisörer AFS har.

Hur finner du ett samband mellan att någon som röstat SVP tidigare röstar NMR nu och partiet AFS?

Bra demokrati om alla kan få ett parti enigt sin egen trosriktning och inte som det korrekta etablissemanget vill ha det, alliansen eller de rödgröna!

Sd har nu etablerat sig bland de som blir förbannade för att någon inte röstar på dom. Det är gammalt ruttet sosse tänkande. Alla har rätt till sitt fria val och ska givetvis utnyttja det som de själva vill.
Citera
2018-03-15, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Fast har jag beskyllt någon part mer än konstaterat att en splittring kan bli en stor förlust?

Vi värnar inte om SD riksdagsmännens mandat och feta löner utan om demokratin.
Citera
2018-03-15, 15:35
Medlem
Enaktare

Felten: Vilka idioter ni är. Nu drar jag.

SD: Va? Vad nu då? Nej, vad... DU ÄR UTESLUTEN – HÖR DU DET, JÄVLA RASIST!
Citera
2018-03-15, 15:37
Medlem
happilappis avatar
Funderar på att stöd/protest rösta på AfS. Tror ni dom kan ta sig in redan i höst eller är det en slängd röst?
Citera
2018-03-15, 15:38
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Funderar på att stöd/protest rösta på AfS. Tror ni dom kan ta sig in redan i höst eller är det en slängd röst?

Om de får över 1% så är inte rösten bortkastad, då får man röstsedlar utdelade vis nästa val, över 2.5% så får man ekonomist stöd av staten.
Citera
2018-03-15, 15:39
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Ja, att du är väljare och SYMPATISÖR betvivlar jag iaf inte. Det stämmer att jag röstade på SvP senaste och tills nu övervägt mellan soffan och NMR som en protest. Jag har inte problem med beröringsskräck eller att protestera "högerut". Däremot har jag stora problem med att stödja en sekt med hycklande dårar som utesluter och motarbetar sina egna och bara bryr sig om sin egen makt och försörjning. Det finns betydligt mer interndemokrati, lojalitet och är högre i tak hos NMR än det finns i sekten SD idag.
Jag har heller ingen beröringsskräck. Ville jag rösta på SVP hade jag gjort det och de hade säkert saker jag kunde hålla med om men när jag röstar ser jag i hög grad till den förändringspotential mitt valda parti har. SD har genom sina riksdagsplatser och blotta storlek den klart bästa möjligheten att ändra på dagens politik eller i annat fall driva andra riksdagspartier i deras riktning. Även de som sympatiserade med SVP måste se deras närmast noll möjligheter att påverka och hur AFS har väldigt marginella dito.
Citera
2018-03-15, 15:40
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Om de får över 1% så är inte rösten bortkastad, då får man röstsedlar utdelade vis nästa val, över 2.5% så får man ekonomist stöd av staten.

Ja men dom måste ju komma in i riksdagen nu, ju längre man väntar desto närmare undergången.
Citera
2018-03-15, 15:40
Medlem
Baertlings avatar
Citat:

Eftersom det finns flera intressanta trappsteg även under 4 % så är ingen röst bortkastad. Vid 1 % får partiet valsedlar betalda vid kommande val, och vid 2,5 % blir det dessutom partistöd med miljonbelopp.

Edit: sjua på bollen...
Citera
2018-03-15, 15:41
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Läste du ens vad jag skrev? Det är hazarer som SD vill skicka ut. SD tänker inte röra blattar och negrer som har varit här i 5-10 år.
Hazarer bara? Trams! SD vill skicka ut alla som som fått PUT på felaktiga grunder, sympatiserar med terrorgrupper eller begår grövre brott även om det innebär att man upphäver medborgarskap. Ensamkommande som ljugit om sin ålder ska kontrolleras retroaktivt och avisas i förekommande fall. Detta är ingen små grupper. Det är en bra början.
Senast redigerad av Kloss 2018-03-15 kl. 15:48.
Citera
2018-03-15, 15:42
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ja men dom måste ju komma in i riksdagen nu, ju längre man väntar desto närmare undergången.

Ett par extra procentenheter för SD lär ju inte heller stoppa undergången, dessutom så gillar jag verkligen inte partiledningen, deras politik i sig är relativt bra, men ledningen är urusel.
Citera
2018-03-15, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av michail.bakunin
Ett SD på mellan 21% och 23% och ett Afs på 13% vilka har möjlighet att ingå i minoritetsregering. Eftersom M inte har råd att sitta på bänken i fyra år till har vi ett parti vars partiledare ser sin chans till att uppvakta Åkesson och Kasselstrand.

Skulle absolut tro minst 90 % av afs sympatisörer kommer från SD.

Däremot kan nog SD kompensera med ca hälften de tappar till AFS, med nya sympatisörer då SD kommer att framstå som mera "rumsrena".
Personligen bryr det inte mig, vilka jävla nazist och fascist-beskyllningar som än riktas mot AFS!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in