Citat:
Ursprungligen postat av
JustinTrudeau
Visa ord från EliasAlucard. Vill personligen lägga till exakt vrålen också. Ett stort problem är att AFS-aktivisterna inte verkar förstå hur vanligt folk tänker.
Exaktvrålen blev ju rätt tjatiga till slut. Kändes mer som en grabbfest än en seriös politisk folkrörelse. Att skrika exaaaaakt en gång är en sak, men det var ju exaktvrål var tionde sekund till slut.
Citat:
Ursprungligen postat av
JuliusSpengler
Jag tyckte inte optiken i Kungsan var så hemsk. Men det kanske är en generationsfråga. Vore intressant med statistik över hur AfS presterade hos olika åldersgrupper.
Personligen tycker jag att optiken i Kungsan var helfestlig så sett; jag är ingen snobb som "skäms" över Skurtmemer osv, det där var ju ändå ganska folklig optik.
Men, och det här är ett viktigt men, det är pinsam optik i förhållande till vad vanligt folk tycker, alltså normies som inte förstår alla dessa interna skämt memer. Vanligt folk som kanske inte vill ha zoomalieimport, kan lätt tycka att det var rena clownshowen i Kungsan, och sedan gick tillbaka till moderaterna efter att AfS hade halva inne med plattskatten eller liknande policies. Och det är ju just sådant vanligt folk som AfS måste vinna över om de har tänkt bli tagna på allvar och utöva inflytande.
Inte ens på Trump rallies fanns det särskilt mycket åltrajt-memare med Pepe the frog skyltar, utan det var ju vanliga "Women for Trump", "Blacks for Trump", "Trump believes in coal" och liknande skyltar vad jag kan minnas.
Citat:
Ursprungligen postat av
JuliusSpengler
Partiet var säkert mycket starkare bland ungdomar än hos pensionärsjävlar.
Visst är det så. Det hör ju till ungdomen att vara lite extra radikal också. Och det är ju ungdomarnas framtid som står på spel, inte gamlingarnas, som ju mer eller mindre är skelett vid det här laget. Dessutom är ungdomar generellt något snabbare i hjärnan och mer öppensinnade tack vare kunskapsbanken internet. Detta är också varför ungdomar i mycket högre utsträckning är pro-cannabis osv, medan den äldre generationen är helt fastlåst i Reefer Madness hjärntvätten som var stor på 40-talet.
Citat:
Ursprungligen postat av
JuliusSpengler
Nationalister borde fan börja gå till val på sänkta pensioner så att alla debila jävla sossesvin till pensionärer lär sig att veta hut.
Samtidigt är ju en anti-pensionärspolitik verkligen ingen valvinnare, detta tror jag till och med de intellektuella giganterna i AfS också förstår.
Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Ändå lite märklig tävling kan jag tycka. Varför är det ett mål att slå F!? Är ju inte som att ni slåss om samma väljare.
Om AfS får spö av det här knäppa tjejgänget:
http://www.downvids.net/video/bestimages/img-swedish-feminist-cringe-compilation-163.jpg
Då är det ju bara pinsamt och en dödsdom för partiet. Om AfS har tänkt ha någon som helst chans att komma någonstans i 2022-valet, ja då måste de bli större än F!. Dessutom så är nationalism och feminism mer eller mindre diametralt motsatta. Jeff Ahl sa ju många gånger under torgmötena, att feminister är kvinnofientliga (och det har han helt rätt i, men han kanske även borde ha påpekat att feminister är mansfientliga också), och det ser verkligen inte bra ut om kvinnohatande F! blir större än AfS. Å andra sidan lever vi ju i typ världens mest feministiska land, så den risken är faktiskt stor.
Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Gustav Kasselstrand med en kommentar på hemsidan:
https://alternativforsverige.se/alternativ-f%C3%B6r-sverige-%C3%A4r-h%C3%A4r-f%C3%B6r-att-stanna/
Härlig attityd. AfS tid kommer. Och ni SKA vara stolta över det ni gjort.
Jag tycker också att de bör få känna lite stolthet, och man ska inte trycka ner grabbarna i AfS för mycket. Jag själv kanske har varit lite för hård mot dem till och från i den här tråden, men AfS är bra grabbar så sett; de är inga dåliga människor, och visst förtjänar de en vänlig klapp på ryggen.
Samtidigt måste de skärpa till sig som sagt. Och lära sig av äldre val där ND och NSF/SvP floppade, och varför, och inte upprepa samma misstag, och AfS upprepade en hel del av dessa misstag med ytterst lite nytänk och originalitet. Och om AfS inte tänker ta till sig konstruktiv kritik, ja då kommer de aldrig vara något annat än ett promilleparti.