2018-09-10, 19:24
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Kan du förklara hur du tänker här? Sossarna har "redan nu"? Det har de gjort i årtionden. Dessutom så fick (s) sämre valresultat nu än i förra valet.

Så med nästa val menar du att (s) kommer att fortsätta minska eller vad exakt menar du? Till att börja med så kommer inte alla syrier ha medborgarskap nästa val. En del, men långtifrån alla. Menar du att (s) ska komma att göra sitt näst sämst valresultat i historien nästa gång? Det här är retoriska frågor eftersom du inte vet vad du babblar om.

Med sådant här grumligt tänkande så förvånar det inte att folk faktiskt trodde att AfS skulle hamna i riksdagen. Som referens kan vi nämna att ett sex månader ungt parti tagit sig till riksdagen med marginal. Det var inte så jättelänge sedan, men kanske innan du kom till världen.

Du tycks glömma att (S) gamla väljarbas samtidigt urholkas för varje val i och med att de avlider. Dvs, just själva det problem som sossarna försöker lösa med invandringen.
Citera
2018-09-10, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacaille
Aja ni som inte röstade på SD, AfS eller NMR. Ni kan inte klaga över kommande terrordåd, gruppvåldtäkter, gängskjutningar, rasism mot svenskar med mer. Det är ert fel.
Jag tänker lite tvärtom. Om vi leker med tanken att SD hade fått egen majoritet tillsammans med AfS och NMR så hade jag inte vågat gå utanför dörren, för då hade vi haft inbördeskrig på riktigt. Speciellt de två sistnämnda partierna saknar helt och hållet verklighetsförankring och bör närmast jämföras med islamister.

Visst har vi stora problem i vårt land, men det har alla partier utom möjligen V, mp och C fattat vid detta laget. Att tro att problemen blir mindre av att tillsätta extremister till makten är en smula naivt i mina ögon.
Citera
2018-09-10, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spelarn1
Absolut AFS levererade....vad blir det? 0,5 %? *asgarv*

Jag märker att självinsikten är lika med noll men kör hårt i er lilla sekt så försöker vi mer seriösa nationalister att försöka få landet på rätt köl.

Du är väldigt seriös när du bara räknar % som det vore synonymt det reella stödet för nationalister eller i AFS i detta fall. Du är SD:are?
Citera
2018-09-10, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T|N|X
Han glömde nämna att det förmodligen köps en massa röster.
Vilket man iallafall inte kan anklaga AfS för att ha gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Marcus Follin kommenterar valresultatet för AfS och SD i sin YT-kanal nu.

Han är väldigt besviken men uppmanar dem att inte ge upp.

The Golden One var rätt tagen av att nationalisterna inte nådde ett bättre valresultat än de gjorde.

Han antyder att det dels berodde på hoten från vänstern och stigmatiseringen av nationalisterna.

Stigmatisering funkar fortfarande, men hoten från vänstern? Den våldsamma gatuvänstern har ju lyst med sin frånvaro utom lite grann i Malmö och nåt ställe till
Citera
2018-09-10, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Jag tänker lite tvärtom. Om vi leker med tanken att SD hade fått egen majoritet tillsammans med AfS och NMR så hade jag inte vågat gå utanför dörren, för då hade vi haft inbördeskrig på riktigt. Speciellt de två sistnämnda partierna saknar helt och hållet verklighetsförankring och bör närmast jämföras med islamister.

Visst har vi stora problem i vårt land, men det har alla partier utom möjligen V, mp och C fattat vid detta laget. Att tro att problemen blir mindre av att tillsätta extremister till makten är en smula naivt i mina ögon.

Man löser inte problemen genom att rösta på dom politiker som åstadkommit problemen.
Citera
2018-09-10, 19:30
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Visa ord från EliasAlucard. Vill personligen lägga till exakt vrålen också. Ett stort problem är att AFS-aktivisterna inte verkar förstå hur vanligt folk tänker.
Exaktvrålen blev ju rätt tjatiga till slut. Kändes mer som en grabbfest än en seriös politisk folkrörelse. Att skrika exaaaaakt en gång är en sak, men det var ju exaktvrål var tionde sekund till slut.

Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Jag tyckte inte optiken i Kungsan var så hemsk. Men det kanske är en generationsfråga. Vore intressant med statistik över hur AfS presterade hos olika åldersgrupper.
Personligen tycker jag att optiken i Kungsan var helfestlig så sett; jag är ingen snobb som "skäms" över Skurtmemer osv, det där var ju ändå ganska folklig optik. Men, och det här är ett viktigt men, det är pinsam optik i förhållande till vad vanligt folk tycker, alltså normies som inte förstår alla dessa interna skämt memer. Vanligt folk som kanske inte vill ha zoomalieimport, kan lätt tycka att det var rena clownshowen i Kungsan, och sedan gick tillbaka till moderaterna efter att AfS hade halva inne med plattskatten eller liknande policies. Och det är ju just sådant vanligt folk som AfS måste vinna över om de har tänkt bli tagna på allvar och utöva inflytande.

Inte ens på Trump rallies fanns det särskilt mycket åltrajt-memare med Pepe the frog skyltar, utan det var ju vanliga "Women for Trump", "Blacks for Trump", "Trump believes in coal" och liknande skyltar vad jag kan minnas.

Citat:
Partiet var säkert mycket starkare bland ungdomar än hos pensionärsjävlar.
Visst är det så. Det hör ju till ungdomen att vara lite extra radikal också. Och det är ju ungdomarnas framtid som står på spel, inte gamlingarnas, som ju mer eller mindre är skelett vid det här laget. Dessutom är ungdomar generellt något snabbare i hjärnan och mer öppensinnade tack vare kunskapsbanken internet. Detta är också varför ungdomar i mycket högre utsträckning är pro-cannabis osv, medan den äldre generationen är helt fastlåst i Reefer Madness hjärntvätten som var stor på 40-talet.

Citat:
Nationalister borde fan börja gå till val på sänkta pensioner så att alla debila jävla sossesvin till pensionärer lär sig att veta hut.

Samtidigt är ju en anti-pensionärspolitik verkligen ingen valvinnare, detta tror jag till och med de intellektuella giganterna i AfS också förstår.

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ändå lite märklig tävling kan jag tycka. Varför är det ett mål att slå F!? Är ju inte som att ni slåss om samma väljare.
Om AfS får spö av det här knäppa tjejgänget:

http://www.downvids.net/video/bestimages/img-swedish-feminist-cringe-compilation-163.jpg

Då är det ju bara pinsamt och en dödsdom för partiet. Om AfS har tänkt ha någon som helst chans att komma någonstans i 2022-valet, ja då måste de bli större än F!. Dessutom så är nationalism och feminism mer eller mindre diametralt motsatta. Jeff Ahl sa ju många gånger under torgmötena, att feminister är kvinnofientliga (och det har han helt rätt i, men han kanske även borde ha påpekat att feminister är mansfientliga också), och det ser verkligen inte bra ut om kvinnohatande F! blir större än AfS. Å andra sidan lever vi ju i typ världens mest feministiska land, så den risken är faktiskt stor.

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Gustav Kasselstrand med en kommentar på hemsidan:
https://alternativforsverige.se/alternativ-f%C3%B6r-sverige-%C3%A4r-h%C3%A4r-f%C3%B6r-att-stanna/

Härlig attityd. AfS tid kommer. Och ni SKA vara stolta över det ni gjort.
Jag tycker också att de bör få känna lite stolthet, och man ska inte trycka ner grabbarna i AfS för mycket. Jag själv kanske har varit lite för hård mot dem till och från i den här tråden, men AfS är bra grabbar så sett; de är inga dåliga människor, och visst förtjänar de en vänlig klapp på ryggen.

Samtidigt måste de skärpa till sig som sagt. Och lära sig av äldre val där ND och NSF/SvP floppade, och varför, och inte upprepa samma misstag, och AfS upprepade en hel del av dessa misstag med ytterst lite nytänk och originalitet. Och om AfS inte tänker ta till sig konstruktiv kritik, ja då kommer de aldrig vara något annat än ett promilleparti.
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-09-10 kl. 19:35.
Citera
2018-09-10, 19:31
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Är du drogpåverkad eller vad är problemet? När jag påpekade dina fel om vänster-höger skalan så gick du istället över till ”miljoner flugor bevisar att bajs är gott” argument. Tänk att en liberal überindividualist är så flockfixerad.

En klassisk vänster-höger-skala är inte applicerbart på ett [försök till] parti som AfS. Här måste fler dimensioner in för att placera vad AfS står för. I vertikalled får vi en konvex skala som gör att ytterligheterna på vänster- och högersidan går mot varandra.

Jag säger inte det du felaktigt påstår. Jag konstaterar att svensken i gemen är flat och utan lösningar på problem. AfS är endimensionellt och det i en fråga som skrämmer PK-svensken. Det finns därför ingen nationalistisk ådra att bygga på. Det är således inte en miljon flugor som har rätt. Flugorna är inte mottagliga och det fattar alla utom nationalisterna.
Citera
2018-09-10, 19:34
Bannlyst
Stark comeback av Kasselstrand med uttalandet. Ställer de upp i nästa val, om det blir något, så kommer de få min röst igen om jag råkar bo kvar i Sverige. Som det ser ut just nu lär det inte bli ett till val med 500 000+ nya invandrare. Men 80% är hellbent på att köra stället i botten!
Citera
2018-09-10, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
En klassisk vänster-höger-skala är inte applicerbart på ett [försök till] parti som AfS. Här måste fler dimensioner in för att placera vad AfS står för. I vertikalled får vi en konvex skala som gör att ytterligheterna på vänster- och högersidan går mot varandra.

Jag säger inte det du felaktigt påstår. Jag konstaterar att svensken i gemen är flat och utan lösningar på problem. AfS är endimensionellt och det i en fråga som skrämmer PK-svensken. Det finns därför ingen nationalistisk ådra att bygga på. Det är således inte en miljon flugor som har rätt. Flugorna är inte mottagliga och det fattar alla utom nationalisterna.

Det är ju därför säkert många tycker om AfS, jag har aldrig röstat NMR, SVP. Jag hade röstat på AfS även om de inte hade återvandringen. Skulle absolut inte påstå mig vara nationalist och har aldrig kallat mig det.
Citera
2018-09-10, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Du tycks glömma att (S) gamla väljarbas samtidigt urholkas för varje val i och med att de avlider. Dvs, just själva det problem som sossarna försöker lösa med invandringen.

Ok, så vad han ville ha sagt är att (s) kommer att minska ännu mer till nästa val. Och det förfasade han sig över. Han är alltså sosse! Det var lite oväntat.

Tack för att du redde ut det.
Citera
2018-09-10, 19:41
Medlem
Garnityrs avatar
Tror inte det är särskilt många fler än 0.5% av Sveriges befolkning som faller för de pekoraler och plattityder som Gustav Kasselstrand levererar. Han uppvisar ganska solklara tecken på en närmast patologisk megalomani och en narcissism på Peter Madsen-nivå. Det imponerar på somliga (se på kvinnliga fångvaktaren som blev kär i Madsen t.ex.) men för de allra flesta är hans Hitler-komplex mest generande.

Han trodde att SDU kretsade kring honom, att han kunde ta över SD under kuppliknande former och att han på några månader kunde ta ett rasistiskt parti in i riksdagen. Snälla någon. Bygg en u-båt eller nåt.
Citera
2018-09-10, 19:45
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dullako
Det är ju därför säkert många tycker om AfS, jag har aldrig röstat NMR, SVP. Jag hade röstat på AfS även om de inte hade återvandringen. Skulle absolut inte påstå mig vara nationalist och har aldrig kallat mig det.

»Många« är ju en mycket kraftig överdrift. Med ett så mikroskopiskt väljarstöd är inte ordet många adekvat.

Vad är det du röstade på egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in