2018-09-10, 11:33
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Varför har de inte anordnat sin egna valvaka eller någon egen radiosändning? Motgift/Svegot handlar om en väldigt liten sluten krets människor.
Det var väl 10,000 pers som var in på Svegot igår. Många AfS-filmer brukar väl få runt 20,000 visningar. Tycka vad man vill om Svegot och den nationella rörelsen, men en viktig sak för folk att fatta är att en väldigt stor del av AfS-publiken kommer från "WN 1.0". Nationella är en liten grupp i samhället och är inte särskilt relevant som väljarbas (som vi kunde se igår), men tyvärr så är det främst den här gruppen som finns att arbeta med i dagsläget. Trots AfS:s städade framtoning och alla högutbildade företrädare kom det ingen gigantisk tillströmning av nya anhängare av nationalismen. Viss vitalisering har AfS såklart inneburit, men folk måste förstå att snabba och enkla genombrott inte är något att räkna med. Vi måste jobba med det vi har till vårt förfogande och bli en mer välorganiserad och slagkraftig minoritet.
Citera
2018-09-10, 11:35
Medlem
Aja ni som inte röstade på SD, AfS eller NMR. Ni kan inte klaga över kommande terrordåd, gruppvåldtäkter, gängskjutningar, rasism mot svenskar med mer. Det är ert fel.
Citera
2018-09-10, 11:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Kanske så. Men varför ge upp? Personligen tror jag att, vad det än gäller, så har det visat sig att ge upp inte är en bra livsinställning. Det finns alltid möjligheter. Särskilt med tanke på hur samhället utvecklar sig...

Varför ge upp? För att människan inte kan leva isolerad, utan vi är beroende av andra. Men när dessa andra visar sig vara kompletta idioter så blir livet ganska meningslöst. Då kan man istället enbart leva för sig själv, men det känns inte riktigt bra i själen. Och när man söker kontakt med andra människor och ser sig omkring i samhället så inser man att man inte passar in någonstans, det tar emot att ens snacka med folk eftersom man vet att de under ytan är så jävla dumma i huvudet att man fantiserar om att de blir påkörda av en lastbil.

Så illa är det.

Min fråga till dig är: Vilken utveckling i samhället krävs för att människor ska börja vakna upp och försöka göra någonting åt det? För som jag tidigare nämnt så har de senaste 4 åren varit total katastrof, men folk verkar skita i det fullständigt. Så vad i hela friden krävs? Jag tror det är så illa faktiskt att en svensk är så feg och ynklig att han kommer låta sig själv våldtas, plundras och slutligen skändas & mördas, utan att lyfta ett finger.
Citera
2018-09-10, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Siffrorna från valnattsresultatet 2014 talar om 15 485 ogiltiga röster. Mindre, men inte jättemycket mindre än 2018. 2010 var det 17 119. Både 2010 och 2014 låg antalet ”ogiltiga röster övriga” på drygt 2000, efter den slutgiltiga räkningen.

De flesta av dessa ogiltiga rösterna tycks alltså senare ha giltigförklarats av Länsstyrelsen. Kan tänka mig att det exempelvis rör sig om vikta hörn, felaktig stavning, att man inte kan läsa vad som står. De har troligen ogiltigförklarats i ett första skede, i samband med rösträkningen i vallokalen.

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
De flesta av dessa kommer förmodligen att tillfalla olika övrigapartier i den slutgiltiga rösträkningen. Om siffran efter denna är lika stor är det dags att börja undra.

Såklart,både dåligt påläst om hur exakt det fungerar och många vakna timmar nu annars hade min logiskt tänkande del av hjärnan varit verksam!.
Tack för svar!.
Citera
2018-09-10, 11:42
Medlem
Rikskanslerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BravePessimism
Precis, det här var verkligen den sista dödsstöten för en länge döende nation. Det som är positivt är att man nu kan släppa idén om en politisk rörelse och istället arbeta på andra lösningar.

Förhoppningsvis blir detta en väckarklocka om att parlamentarisk demokrati idag är ett otillräckligt redskap om man vill överleva som folk. I framtiden kommer det att krävas informell organisering och utomparlamentarisk militans om vi inte vill gå under.

Å andra sidan undrar jag om inte den svenska nationen har varit död sedan länge. Efter detta val är jag i alla fall väldigt tveksam till huruvida svenskarna förtjänar att överleva som folk. Oikofobi och självskadebeteende är inte evolutionärt försvarbart.
Citera
2018-09-10, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Varför ge upp? För att människan inte kan leva isolerad, utan vi är beroende av andra. Men när dessa andra visar sig vara kompletta idioter så blir livet ganska meningslöst. Då kan man istället enbart leva för sig själv, men det känns inte riktigt bra i själen. Och när man söker kontakt med andra människor och ser sig omkring i samhället så inser man att man inte passar in någonstans, det tar emot att ens snacka med folk eftersom man vet att de under ytan är så jävla dumma i huvudet att man fantiserar om att de blir påkörda av en lastbil.

Så illa är det.

Min fråga till dig är: Vilken utveckling i samhället krävs för att människor ska börja vakna upp och försöka göra någonting åt det? För som jag tidigare nämnt så har de senaste 4 åren varit total katastrof, men folk verkar skita i det fullständigt. Så vad i hela friden krävs? Jag tror det är så illa faktiskt att en svensk är så feg och ynklig att han kommer låta sig själv våldtas, plundras och slutligen skändas & mördas, utan att lyfta ett finger.

Ett tips är att sluta fokusera på de människor som är hjärndöda. Fokusera på de människor som faktiskt bryr sig. Det mår man mycket bättre av i detta sinnessjuka samhälle.
Citera
2018-09-10, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacaille
Hur många röster och procent fick AfS tillslut? Var hela övriga-stapeln deras?

Nej. MED, piratpartiet, NMR, KPMLr, Pensionärsparitet, Kalle Anka Partiet med flera, med flera räknas också in dit.
Citera
2018-09-10, 12:11
Medlem
Spelarn1s avatar
Knappast förvånande att AFS gör ett magplask. I val efter val ser man att partier som försöker konkurrera med SD inte har en chans. De ledande inom Nationaldemokraterna drog rätt slutsatser och la ner det partiet 2014. Blir intressant att se om AFS-ledarna är kapabla att dra samma slutsatser.
Citera
2018-09-10, 12:13
Medlem
Man kan skratta och håna AFS för det låga resultatet. MEN, det som dem gjort och stått upp för under sin valturne har förmodligen sällan skådats i modern tid. FÅ personer skulle våga göra detta som AFS stod upp för på sina valmöten. Det svensken sitter och pratar om vid köksbordet eller tänker tyst om säger AFS högt inför det svenska folket. Dvs sanningen!
Citera
2018-09-10, 12:15
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacaille
Aja ni som inte röstade på SD, AfS eller NMR. Ni kan inte klaga över kommande terrordåd, gruppvåldtäkter, gängskjutningar, rasism mot svenskar med mer. Det är ert fel.

Det finns bara två möjliga förklaringar. Endera massivt valfusk eller så är svenskarna masochister och dronter. Emigration blir det för egen del nu vilket som. Nya Mordor är inte intressant att bo i.
Citera
2018-09-10, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rajnfelt
Man kan skratta och håna AFS för det låga resultatet. MEN, det som dem gjort och stått upp för under sin valturne har förmodligen sällan skådats i modern tid. FÅ personer skulle våga göra detta som AFS stod upp för på sina valmöten. Det svensken sitter och pratar om vid köksbordet eller tänker tyst om säger AFS högt inför det svenska folket. Dvs sanningen!
Röstade du på AfS?
Citera
2018-09-10, 12:17
Medlem
Jag hoppas att någon journalist i sinom tid granskar Alternativ för Sveriges valturné, för detta parti kan vara det ruttnaste som någonsin har entrat den politiska scenen i Sverige. Gustav Kasselstrand betonar i den sista poddsändningen på valdagen att AFS inte hade varit så stora i sociala medier om det inte fanns sympatisörer bland "riktiga människor" ute på gator och torg. Det är här det börjar osa katt. Anhängarna beter sig nämligen inte som normala när det kommer till spontana hurrarop, hånskratt och kroppsspråk som ska signalera medhåll. https://vk.com/videos-170399721?z=video-170399721_456239075%2Fpl_-170399721_-2

Lyssna noga på hånskrattet vid 2:09. Hånskrattet är fördröjt med över en sekund. Dessutom låter det identiskt med hånskrattet som Anders Lindberg fick utstå under sitt deltagande i en paneldiskussion i Almedalen i somras: https://www.youtube.com/watch?v=uVAHucjIy3M

Det är bara ett exempel. Studera deras filmer noga, oavsett om du sympatiserar med innehållet eller ej.

Syftet med AFS skulle kunna vara följande:

1. Skapa ett radikalt alternativ för att underblåsa etniska motsättningar i Sverige.

eller

2. Skapa ett radikalt Sverigevänligt parti som man vet kommer totalfloppa för att därefter uppmana vita nationalister att överge Sverigeprojektet och därefter underblåsa separatistiska rörelser.

Det skulle faktiskt kunna vara en helgardering. Storslam i valet 2018: kommande inbördeskrig pga etniska motsättningar. Flopp i valet 2018: kommande inbördeskrig pga vita svenskar som vill bryta sig ur mångkulturen à la Novorossiya.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in