2018-09-10, 17:16
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nere på 0,29% nu. Klart att det här är trist.

Problemet är att AfS har byggts uppifrån och ned. Men de har funnits i ett halvår, men de satsade för hårt på I&I och för lite på företagande, skattesänkningar och nattväktarstat en.
Citera
2018-09-10, 17:17
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Tittar igenom lite filmer AfS släppte inför valet och hör till min förvåning Jeff Ahl stå och gorma om riksrätt, och sen blir man förvånad över att dessa individer inte kommer in..?

Öhh jaha? så du menar alltså att svenska folket inte vill straffa brottslingar? som förstört nationen? ja svenska folket är i sanningen idioter.
Citera
2018-09-10, 17:19
Medlem
Just nu 67 röster och 0,3% av totala rösterna.

En bit kvar till 250.000 röster och riksdagens 4% spärr.

Spänningen är olidlig.

Hur ska detta gå?
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Mest halmgubbar där. Jag tänkte mig nog 2-4 procent, tror aldrig jag gick ut med någon siffra men jag kan ha fel. Vet inte varför du snackar om raskrig. Vad gäller mångkulturalism så är det en doktrin som politikerna införde över huvudet på oss för 40 år sedan och inte något svenskt överhuvudtaget. Den doktrinen måste väck om vi ska fortsätta ha invandrare i landet.

Varför tänkte du dig 2-4%? Läste du Sentio och Yougov och trodde i din iver att de hade rätt? Sluta med det och använd Poll of polls i stället.
Citera
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Öhh jaha? så du menar alltså att svenska folket inte vill straffa brottslingar? som förstört nationen? ja svenska folket är i sanningen idioter.

Så först röstar svenska folket fram denna politik i flera decennier .. och sedan ska man ställa de man röstat fram inför riksrätt då de endast utfört den politik de lovade att utföra och som svenska folket röstade för. Får inte ihop det.
Citera
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
I vilket fall som helst var ju Kungsan torgmötet ganska pinsamt med alla Skurtiga åltrajt-memer och liknande kalle anka clowner. Jämför du med SD:s valfinal så var det ju bara vanligt folk. Det förstår väl vem som helst, att åltrajtpubliken är ganska liten?

Visa ord från EliasAlucard. Vill personligen lägga till exakt vrålen också. Ett stort problem är att AFS-aktivisterna inte verkar förstå hur vanligt folk tänker.
Citera
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det positiva med detta är att nu behöver SD inte vara rädda för att väljare ska gå över till AfS. Sentio och Yougov kommer ingen bryr sig om längre. Nu gäller de andra instituten där man kan hålla koll på övriga partier och där kommer AfS ligga och skvalpa bland alla andra micropartier tills de självdör i vakuumet.

Och kontentan av detta blir i så fall att SD inte behöver ta över något från AfS politik. För det är väl det allt handlar om för dig, Zlatan?
Citera
2018-09-10, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded

Att folk i allmänhet är idioter har jag inga större problem med att köpa.
Däremot är jag förhållandevis övertygad om att en absolut majoritet av svenska folket vill behålla den demokratiska rättsstaten, och då en av grundpelarna är retroaktivitetsförbudet inom straffrätten ter det sig osannolikt att folk i allmänhet vill se Reinfeldt i någon form av nyupprättad riksrätt.

Låt mig vara tydlig. Brott är det samhället kriminaliserat, Reinfeldt har inte begått något brott och kan således inte fällas för det han gjort. Så fungerar inte en demokratisk rättsstat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Problemet är att AfS har byggts uppifrån och ned. Men de har funnits i ett halvår, men de satsade för hårt på I&I och för lite på företagande, skattesänkningar och nattväktarstat en.

Nattväktarstat? Det är ju inte den profilen de vill ha. AfS har ju varit tydliga med att de inte ligger åt det libertarianska hållet. Om man är ute efter dem frågorna så finns ju redan MED t ex.
Citera
Avstängd
konstapels avatar
Hur tänkte egentligen Kasselstrand et al när de bokade en restaurang för valvakan som ägs av invandrare (från MÖ dessutom) och tror att det inte kommer att bli några problem med det?

https://www.dn.se/sthlm/hogerextremt-parti-kuppade-sig-in-pa-brommarestaurang/
Citera
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Visa ord från EliasAlucard. Vill personligen lägga till exakt vrålen också. Ett stort problem är att AFS-aktivisterna inte verkar förstå hur vanligt folk tänker.

Det vi ser är en repris av ND.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
De har till denna minut räknat 26 distrikt av 6325 så ditt inlägg är bara vaste of space, ditt skitsnackande troll.

Nu har de räknat lite fler och procenten sjönk från 0,6 till 0,3%.

Men det kanske rasslar till när man räknar bonnahålorna ute på landet där det finns lite mer hillbillies.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in