2018-09-09, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Jag är inte sämre än att jag kan erkänna när jag har fel. Och det här valet hade jag fel. Något kanonval för SD & AfS blev det tyvärr inte.

Som jag ser det så var det här valet 2018 ett ödesval. Efter den sämsta regeringen i Sveriges historia så borde folk ha vaknat upp och röstat för återvandring och försökt rättat till problemen i landet.

Om allt som har hänt dessa 4 år, med sinnessjuk massinvandring som lett till terroristdåd, eskalering av sexualbrott, kommuner som går på knäna ekonomiskt och socialt, bostadsköer, knivmord i flyktingmottagningens spår osv. inte leder till att man gör det enda man kan som medborgare, nämligen röstar bort PK-packet som har förstört ett helt land, ja då saknar man existensberättigande som folk.

Fy fan, ikväll gillar jag Sverige och svenska folket ännu mindre, om det ens är möjligt.

Om vi släpper AFS lite där jag anser att det största problemet var att man inte lyckades få folk att veta att man existerar, så är SD:s klena resultat mycket mer oroväckande och besvärande. SD har nog peakat nu. Bättre än så här blir det aldrig och SD har fått jävligt mycket bra uppmärksamhet under lång tid nu. SD symboliserar trots allt det allmänna svenska motståndet och missnöjet. De flesta etniska svenskar tycker att allt är ganska bra. De oroar sig tydligen inte för sånt vi oroar oss för.
Citera
2018-09-09, 23:16
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Helt otroligt. Nästan ofattbart. Jag röstade afs men hoppades att det skulle gå bra för sd. Synd att så många sd:are inte kan resonera på samma sätt.

sd har nu planat ut. Man verkar inte kunna räkna med att fortsätta öka på samma sätt. S backar ett par procent bara. En halv miljon nya blattar, det bara välde in folk 2015, resultatet i valet är att allra flesta svenskar verkar vara nöjda i stort sätt. Genuint skrämmande. Om det inte kräver för att folk ska vakna, vad krävs då?

Jag ville inte jinxa afs genom att skriva något före valet, men tippade själv på nånstans mellan 2 och 3%. Under 1% kände jag var katastrof. AfS har presenterat det i särklass bästa, mest seriösa, mest professionella nationalistiska alternativet någonsin. Man har bedrivit en fantastisk valrörelse med de medel man haft. AfS och Sd gemensamma underpresentation manar verkligen till eftertanke.

Jag hoppas fortfarande att partiet når 1 procent. Det ska ju inte vara omöjligt.
Citera
2018-09-09, 23:17
Medlem
okok1s avatar
Man kanske ska ha i åtanke att rösterna är inte färdigräknade. AfS kan få 1% vilket skulle vara väldigt bra.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Så är det men då gäller det att ha stavat helt rätt. Stavar man det minsta fel eller har skrivit otydligt så räknas inte det in till det parti man förmodas ha röstat på.

Inte helt sant. Räcker att det framgår vad man menar. Har man röstat på exempelvis "Allternativ för Sverige", så räknas det som en röst på AfS.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Helt otroligt. Nästan ofattbart. Jag röstade afs men hoppades att det skulle gå bra för sd. Synd att så många sd:are inte kan resonera på samma sätt.

sd har nu planat ut. Man verkar inte kunna räkna med att fortsätta öka på samma sätt. S backar ett par procent bara. En halv miljon nya blattar, det bara välde in folk 2015, resultatet i valet är att allra flesta svenskar verkar vara nöjda i stort sätt. Genuint skrämmande. Om det inte kräver för att folk ska vakna, vad krävs då?

Jag ville inte jinxa afs genom att skriva något före valet, men tippade själv på nånstans mellan 2 och 3%. Under 1% kände jag var katastrof. AfS har presenterat det i särklass bästa, mest seriösa, mest professionella nationalistiska alternativet någonsin. Man har bedrivit en fantastisk valrörelse med de medel man haft. AfS och Sd gemensamma underpresentation manar verkligen till eftertanke.

Bra inlägg, instämmer att AfS valrörelse har varit helt fantastisk och att de har varit det bästa nationalistiska partiet sedan 1933 (skojar).
Senast redigerad av countolaf 2018-09-09 kl. 23:35.
Citera
Medlem
Supersoldats avatar
https://www.facebook.com/altforsverige/videos/469269906908157/?notif_id=1536527698188547&notif_t=live_video_expl icit

Gustav talar
Citera
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Problemet med denna typ av genomvidriga SD:are är att de inte ens är pseudonationalister. De är gamla moderater och sossar och liknande som tycker att SD är lite för radikala till och med i sin mellanmjölkstappning. "Wööh! Vad var det jag sa, AfS är ju ett pajasparti som inte hade en snöbolls chans att komma in... Hoppsan, nu gruppvåldtar Abdullah, Hussein och Ali min gamla mormor här på Konsum-parkeringen... Jaja, men fy fan, hörde ni att AfS bokade in sig på ett PERSISKT ställe? Hahaha! Nä, här står jag och pratar, jag ska ju på kvartssamtal med min dotters hucklekärring till lärare som bryter på arabiska. Hon är också med i SD förresten, jävla fin tjej."
Ja, det är sorgligt att se hur frånkopplade de här människorna är.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Vadå, räckte inte till? Räckte inte samhällsutvecklingen till? Räckte inte granatattackerna till? Stenkastningen mot polis och räddningstjänst? Gruppvåldtäkterna? Zigenarinvasionen? Systemkollapsen? Flyktingkrisen? Afghanamnestin? Dödsskjutningarna? Morden? Larmrapporterna?

Nej, det räckte inte till. Det här är jävligt dåligt, för alla dessa problem kommer accelerera under kommande mandatperiod.
Om du vill vinna så måste du visa dig dominant. Att sitta och vela och vara krypande räcker inte.
Afs gapade och skrek men som tonåringar. Det funkar inte för svensken.
SD blev veliga blötdjur och Afs gaphalsar som inte nådde ut.
Citera
2018-09-09, 23:19
Medlem
Drozds avatar
Jag jäklar vad jag misstog mig!! Hoppades i min enfald att AfS skulle plocka 2-3% och att SD skulle bli näst största parti på 22%. Jag trodde att AfS skulle göra ett race liknande AfD, Cinque Stelle och Trump och plocka upp missnöjda och arga väljare. Men tiden var nog för knapp, ett halvår räcker helt enkelt inte.

En stor besvikelse hursomhelst, svensken vill tydligen såga vidare på grenen hen sitter på och störta mot sin egen undergång...
Senast redigerad av Drozd 2018-09-09 kl. 23:21.
Citera
2018-09-09, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Ja du har helt rätt att hela den nationalistiska rörelsen har förlorat, det är vad valet 2018 visar. Efter all mobilisering från nationellt sinnade rörelser som SD, AfS, NMR, Nordisk alternativhöger, Nordisk ungdom osv. Efter alla poddar som Motgift, Ingrid & Conrad, Vita pillret, Radio Nordfront, Me Ne Frego, Red Ice osv. Efter Trump och nationalismens framgångar i USA och efter Brexit.

Efter allt detta, vad är man åstadkommit i Sveriges riksdagsval 2018?

Jo, SD har ökat 5% och är fortfarande Sveriges tredje största parti och de rödgröna är fortfarande det största blocket. Miljöpartiet är fortfarande kvar i riksdagen, alltså vad i helvete?

Svenska folket: Ni är fan ynkliga!

Nej, de som är ynkliga är det du räknat upp. Vita pillret etc. Det duger helt enkelt inte. Det är dags att inse det nu.
Citera
2018-09-09, 23:20
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Nja, nu var jag ju inte tydlig med vad jag egentligen menade (trodde det var underförstått). Vad jag indirekt menade, var att detta inte går tydligen att lösa på fredliga och i enlighet med systemet. För svensken/vitingen tycks bara vakna och "rösta rätt", när kaoset är ett faktum och de inte längre är i majoritet. Med "rösta rätt" menade jag vitt uppvaknande där problemen enbart kan lösas med revolution och våldsamheter tydligen.
Ok, då är jag med dig.
Citera
2018-09-09, 23:20
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
SD måste byta ut Åkesson, han pallar inte en valkampanj och är för kass på att debattera. Dessutom måste man hålla en rak linje och inte börja valsa runt.
En partiledare måste ha koll på sitt ekonomiska program. Folk med lite koll tappade förtroende för SD när Åkesson satt och svajade i utfrågningen. Det duger inte.
Jag tror iofs att vi kommer smälla rakt in i en lågkonjuktur snart. Så det blir andra bullar inom kort.

Antar att vi får se.

4 mörka år framför oss. Vem vet, kanske dessa år och kvällens besvikelse kan svetsa samman rörelsen.
Tveksamt dock då återvandrings motståndet verkar stort inom SD och den lilla klicka som röstar AFS ser detta som enda räddningen.

Men lågkonjukturen du pratar om kanske kan få folk på andra tankar.

Aja, medans jag skriver detta inlägg börjar känslorna vändas från hopplösthet till att vi får spännande tider framför. Så får väl tacka för att ditt inlägg fick en på andra tankar trots att vi har tjaffsat tidigare.

Och som det nyss nämndes i Radio Motgift: Detta är trots magplasket det bästa resultatet någonsin för svensk etnonationalism. Alltid något. Får ta de små vinsterna i deppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in