Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-09, 22:54
  #25909
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Fast gubben den här tråden handlar om AFS. Att SD skulle gå framåt var ju ingen hemlighet. Men ni trodde ju att det skulle gå bra för AFS. Det gjorde det inte.

Men SD går ju knappt framåt! Det är där problemet ligger. Partiet är fortfarande tredje störst när de allmänna förväntningarna har varit åtminstone näst störst, till och med störst. Du har fyra år till av svenskfientligt välde framför dig, och du väljer att håna oss? Varför?
Citera
2018-09-09, 22:54
  #25910
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Många vet nog om det men det är ingenting man kan tala högt om som politiker om man vill maximera antalet röster. Vad ska man göra istället? Bara rikta in sig på vakna människor? Då hade man ju knappast blivit större än vad man är nu iaf. Sen har ju AfS varit tydliga med att åtminstone den vita vänstern är dumma i huvudet, däremot så underskattade de hur korkade resten är.

Strategin torde vara enkel, med alla facit nu på hand efter decennier av vit efterblivenhet: Ös in miljoner med negrer, zigenare, muslimer och andra bruna kaozvarelser i varje vrå i landet. Enbart då, eller rättare sagt, kanske då, börjar svennebanan att rösta rätt.

Så länge Kerstin och Börje har sina kakor till sitt Gevaliakaffe, eller 70-talistkarriäristerna Louise och Magnus sin 10-miljoners belånade villa med egen pool i modernistisk vit stil, så kommer de att rösta på S respektive M. För så länge man inte själv är drabbad av negerkaoset, så bryr man sig inte om andra vita.
Citera
2018-09-09, 22:55
  #25911
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Ja, det blev ju ett fiasko och jag erkänner mig besegrad. Fast det som svider värst är väl SD:s dåliga resultat egentligen.

"Men nog är det bättre att förlora en strid än att jämt tiga still och försaka"
Citera
2018-09-09, 22:55
  #25912
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vad tycker du Afs gör? Succé

Nej, man gör ett totalt fiasko-val. Magplask som du så fint sa tidigare ikväll.

Men faktum är att detta inte bara är en förlust för AFS. Vi får inte ens SD som kan påverka något, som iallafall hade kunnat bromsa in galenskaperna. SD gör ett också lite av ett fiasko-val om man kikar på alla prognoser, gissningar och förhoppningar. Det är en mörk jävla kväll för alla, SDare såväl som AFS:are.

Det ser absolut ut som att vi går mot en röd-grön regering i 4 år till och folk firar över skadeglädje.

För min del är det faktum att vi kommer behöva överleva 4 år till med sosserier mycket värre än att AFS gör magplask från 3000m höjd.
Citera
2018-09-09, 22:56
  #25913
Medlem
Enmansdemos avatar
Jimmie Åkesson spelar nöjd i ett tal
Citera
2018-09-09, 22:57
  #25914
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
SD:arna i tråden verkar tro att SD är något slags fotbollslag som man ska heja på. Det här är ett katastrofval för alla, inklusive SD som gör ett uruselt val där de trots flyktingkris och sviterna av dessa inte klarar av att bli största parti.

Helt otroligt. Vi har inte tiden på vår sida, och folk väljer att vara hånfulla istället för proaktiva?

Ingenting kommer gratis, Klasse. Kanske dags att lära sig det nu? Nu är det dags för effektiva kampanjer i stället för medelmåttor på som beter sig som på lekis.. "vi gör det här, nu gör vi det här, och det här".. Det räcker inte med sociala medier.

Vissa förtjänar hån. Så även du i kväll.
Citera
2018-09-09, 22:58
  #25915
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Snarare tvärtom, de enda med chans att göra något åt situationen är SD. Afs var inte ens ett seriöst försök. Att börja så sent och låtsas att det går att ta sig in.
Rent lappri.

Så vad sitter du och firar åt då ditt jävla klappmongo? Herrejävlar vad efterbliven svensken är.
Citera
2018-09-09, 22:58
  #25916
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Så är det men jag undrar varför du framstår som att du har korkat upp champagnen när framtiden ser extremt mörk ut. Vare sig man röstar AFS eller SD.

Är det så att du ersätter något med skadeglädje eller vad handlar det om? Vad är grejen med att vara här och fira när vi nyss fått på papper att Sverige går mot ännu mörkare tider?

Jag röstar ju alltid på KPML(r).
Citera
2018-09-09, 22:58
  #25917
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vad tycker du Afs gör? Succé

Men ditt dumme fanskap...

Både SD och AfS gör katastrofval. Ja, hela den svenskvänliga rörelsen, eller vad man nu vill kalla den, gör ett katastrofval. Vi sitter båda i samma båt, och i exakt samma situation som innan valet.

Vi blev inte av med ett enda pk-parti.
SD är fortfarande tredje största parti.
AfS lyckades inte etablera sig som ett andra nationalistiskt parti, vilket hade ökat acceptansen för både SD och nationalismen som sådan.
Citera
2018-09-09, 22:58
  #25918
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Sverige är totalt förlorat och du oroar dig för vad 1% tycker? Framtiden där Garnityr får negerstake kunde inte komma snabbare.
Jag är inte orolig för vad de tycker utan för att de var tillräckligt svagbegåvade för att få för sig att AfS skulle samla över en kvarts miljon röster.
Citera
2018-09-09, 22:59
  #25919
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Nej, man gör ett totalt fiasko-val. Magplask som du så fint sa tidigare ikväll.

Men faktum är att detta inte bara är en förlust för AFS. Vi får inte ens SD som kan påverka något, som iallafall hade kunnat bromsa in galenskaperna.

Det ser absolut ut som att vi går mot en röd-grön regering i 4 år till och folk firar över skadeglädje.

För min del är det faktum att vi kommer behöva överleva 4 år till med sosserier mycket värre än att AFS gör magplask från 3000m höjd.
Afs är en del av problemet. Men det kanske var menat så, Kasselstrand litar jag inte en sekund på.
Åkesson gjorde en rätt dålig valspurt. När han satt i tv och svarade jag vet inte på många frågor om SD’s ekonomiska politik så försvann nog 3-4 ‰ bara där.
Åkesson är trött, dags för nya kvastar.
Citera
2018-09-09, 22:59
  #25920
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Snarare tvärtom, de enda med chans att göra något åt situationen är SD. Afs var inte ens ett seriöst försök. Att börja så sent och låtsas att det går att ta sig in.
Rent lappri.
Att som SD förneka att svenska folket existerar är inte "att göra något åt situationen". SD:arna som är här inne och hånar och sprider skadeglädje är inte lojala till det svenska folket. Deras lojalitet ligger hos ett parti som har samma syn på svenskhet som Centern och Annie Lööf. Det passar sig inte att ta några brösttoner när man dessutom gör ett katastrofval om man har i beaktande det totala samhälleliga förfallet vi har sett sedan 2014.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback