Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-26, 17:14
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas

Jag tvekade mellan Afs, SD och M - specifikt Henrik Sundström som självständig kandidat. Blev Sundström och M.

Hur är du funtad som väljer det absolut sämsta utav dina tre val?
Citera
2019-05-26, 17:15
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Är vänstern i Växjö fortfarande i på-läge efter onsdagens torgmöte? Se mina senaste inlägg.

Maken stack ner dit nu igen för att kontrollera och ev. fylla på.

Jag vet inte, jag var inte där själv, min farsa som rapporterade.
Citera
2019-05-26, 17:24
Medlem
M Nordströms avatar
För min del blev det (AFS)
Citera
2019-05-26, 17:38
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
För min del blev det (AFS)
Samma här! Släpade med mig en vän också. Håller tummarna för en ökning nu jämfört med riksdagsvalet.
Citera
2019-05-26, 17:56
Medlem
FarbrorAgges avatar
Ring till Valmyndigheten och rapportera valfusk, om det saknas eller plockas bort AfS-valsedlar i din vallokal. De har öppet idag.
Telefon: 020-825 825
Citera
2019-05-26, 18:32
Medlem
Röstat på afs. Röstade på dem i valet 2018 med. Fanns gott om valsedlar i en liten ort i skaraborg.

Hoppas de slår fi.

Sambon röstade med på afs.
Citera
2019-05-26, 18:34
Medlem
Wkblades avatar
Någon som vet om det kommer finnas någon alternativ valvaka ikv via AfS/Golden one/Palaestra/nordisk althöger eller liknande?
Citera
2019-05-26, 18:42
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Röstat på afs. Röstade på dem i valet 2018 med. Fanns gott om valsedlar i en liten ort i skaraborg.

Hoppas de slår fi.

Sambon röstade med på afs.
Japp, har röstat på dem i alla val de ställt upp. Jag hoppas detta blir en tradition som håller livet ut.
Citera
2019-05-26, 18:56
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Någon som vet om det kommer finnas någon alternativ valvaka ikv via AfS/Golden one/Palaestra/nordisk althöger eller liknande?
Nej, för Gustav sitter och mass-delar tweets från enskilda individer som röstat på AFS för att övertyga osäkra väljare om att man är fler än man kommer bli (en taktik uppfunnen av Shawnee indianerna, som i dag hålls i häng i USA)
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-05-26 kl. 18:58.
Citera
2019-05-26, 19:16
Medlem
Wetterbergs avatar
Det ska bli spännande ikväll, men antagligen kommer inte AfS särredovisas utan gömmas bland övriga partier, om ingen stor skräll sker. Men jag hoppas på 1 %, det vore en framgång. Om man får mindre antal röster än 2018 (20 000) blir jag väldigt besviken. Kvällens spänning blir att se hur det går för våra broderpartier runt om i Europa. Jag ser även fram emot att se Fi ryka, har man tur åker även L ut ur parlamentet.
Citera
2019-05-26, 19:18
Medlem
Starobrnos avatar
Åkte till vallokalen med ett gäng AfS-valsedlar. Blev glatt överraskad i vallokalen för där fanns redan AfS-valsedlar, först i raden
Valresultatet blir antagligen blygsamt men man måste ha tålamod.
Citera
2019-05-26, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Det får man inte göra, jag talade med Valmyndigheten då jag tänkte göra detsamma. Man ska ge dem till röstmottagarna som ska sätta ut dem. Men man kan be dem att göra det direkt så att man själv kan se att röstsedlarna inte sjabblas bort.

Jag tvekade mellan Afs, SD och M - specifikt Henrik Sundström som självständig kandidat. Blev Sundström och M.
Märklig valkombination eftersom AfS vill gå ut EU, SD har lagt utträdet på hyllan tills vidare men är EU-skeptiker medan M är EU-kramare.

Det gick bra att jag placerade ut röstsedlarna själv, en funktionär såg mig och sedan flyttade hon om alla sedlarna så de stod i en lång rad med AfS längst in.

I riksdagsvalet hände samma sak Men då la jag dit en stor bunt själv efter att ha frågat. Var där några timmar senare och kollade för säkerhets skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in