Citat:
Ursprungligen postat av
StuG
Jag tror artonåringarna på landsbygden som sett sina små samhällen och skolor förvandlade till oigenkännlighet i våldsam takt under sina tonår inte drabbas av "kokta grodan-fenomenet". Lägg till detta en aggressiv propaganda från skola och media som de naturligt genomskådar tack vare nätvana. Jag hoppas och tror att AfS får stort stöd av dem idag.
Nu är jag inte 18 år längre utan detta val är det tredje riksdagsvalet för min del, men jag kan ju säga att det var detta som fick mig att förstå hur illa det var. Bor i en mindre stad, inte direkt en liten håla, men långt ifrån att vara storstad. På ungefär ett år gick gatubilden från att domineras av främst svenskar plus några juggar, iranier, turkar etc. men de var ändå rätt få. Men helt plötsligt förändrades gatubilden totalt, nu dominerar invandrare, åtminstone dagtid. Kvällstid är det ju mycket svenskar ute (de jobbar ju på dagen) men invandrare är ändå en stor del. Afghanska, Somaliska och Arabiska gäng. Araberna har till och med en egen restaurang där personalen inte kan svenska alls och man kände sig totalt ovälkommen där. Även en del invandrarbutiker har öppnat. Visserligen positivt att de jobbar och driver företag, de är säkert driftiga, men tror inte deras kunder är lika flitiga däremot.
Jag röstade liksom V 2014, för jag förstod inte problemen med invandringen. Däremot har jag alltid varit anti-globalist och jag uppfattade V som det tydligast anti-globalistiska partiet med tanke på deras EU-kritik bl.a. Men efter det bestämde jag mig för att det nog blir SD i valet, men SD imponerade aldrig på mig, tycker de svek i alltför många frågor som pensionerna och värdlandsavtalet.
Sen kom AfS och plötsligt kändes valrörelsen inte så trött längre. Jag tvekade ett tag om jag verkligen skulle rösta på AfS. Det stod och vägde i början, men återvandringsturnén bevisade att AfS var värda min röst.