Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-24, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Min beskrivning är tyvärr korrekt. I början skrev Samhällsnytt om AfS ibland. Men sedan ett par månader tillbaka publiceras det inte en rad om AfS på Samhällsnytt.

När jag söker efter artiklar om AfS på Samhällsnytt är den sista artikeln jag får upp den här, från den 22 juni:

Stefan Torssell: AfS talar med dubbla tungor om Israel

https://samnytt.se/stefan-torssell-aldrig-tycks-for-afs-betyda-tre-och-en-halv-manad/

Det är rätt tydligt vad som har skett. Kent Ekeroth är jude, varm Israelvän och har tidigare varit i luven på Kasselstrand och Hahne om Palestinafrågan. Han kan inte acceptera att AfS inte ställer upp helhjärtat för Israel, utan istället säger att de inte tar ställning i konflikten mellan israeler och palestinier. Därför har han förbjudit sajtens skribenter att uppmärksamma AfS.

Det säger någonting viktigt om Ekeroth, tycker jag. Han har ofta kritiserat SD:s liberalisering och vet att ett parti som AfS är precis vad Sverige behöver. Men Israel ligger honom närmare hjärtat än Sverige.

Kent Ekeroth, Chang Frick, Ilan Sadé. Alla Alternativ för Sveriges fiender inom alternativmedia är judar.

Ett väldigt viktigt inlägg i debatten som nyfrälsta SDare bör ta till sig även de som läser alternativ media regelbundet och inte har förstått judefrågan, måste ju få sig en funderare. För dem är judar och Israel viktigare än Sverige och svenskarna, var har du din lojalitet? Till din familj, din arvsrätt och fosterjord sedan urminnes tid tillbaka tusentals år, eller föredrar du vara en kastrerad goj och låta Israels intressen gå före dina egna!

Jag gör som Kasselstrand och Co och sätter Sverige och svenskarna först!!!
Citera
2018-08-24, 18:13
Medlem
Vad många glömmer är att torgmötena har inte nått ner till Södra Sverige och Skåne som är SDs starkaste fäste. Här finns många missnöjda röster som är trötta på liberalisering av SD. När besöker de Malmö?
Citera
2018-08-24, 18:16
Medlem
Citat:
Min beskrivning är tyvärr korrekt. I början skrev Samhällsnytt om AfS ibland. Men sedan ett par månader tillbaka publiceras det inte en rad om AfS på Samhällsnytt.

När jag söker efter artiklar om AfS på Samhällsnytt är den sista artikeln jag får upp den här, från den 22 juni:

https://samnytt.se/stefan-torssell-aldrig-tycks-for-afs-betyda-tre-och-en-halv-manad/

Det är rätt tydligt vad som har skett. Kent Ekeroth är jude, varm Israelvän och har tidigare varit i luven på Kasselstrand och Hahne om Palestinafrågan. Han kan inte acceptera att AfS inte ställer upp helhjärtat för Israel, utan istället säger att de inte tar ställning i konflikten mellan israeler och palestinier. Därför har han förbjudit sajtens skribenter att uppmärksamma AfS.

Det säger någonting viktigt om Ekeroth, tycker jag. Han har ofta kritiserat SD:s liberalisering och vet mycket väl att ett parti som AfS är precis vad Sverige behöver. Men Israel ligger honom närmare hjärtat än Sverige.

Kent Ekeroth, Chang Frick, Ilan Sadé. Alla Alternativ för Sveriges fiender inom alternativmedia är judar.
Den här krönikan av Mats Dagerlind från 180804 är en rallarsving mot SD och ett ställningstagande för AfS. Jag klipper in avslutningen men krönikan förtjänar att läsas i sin helhet.
Citat:
Om SD har beslutat att inte bara återgå till att bli ett enfrågeparti, utan rentav endast ett halvfrågeparti, då bör man varken förvånas eller förargas av att ett nytt parti som Alternativ för Sverige dyker upp på arenan och fyller det politiska vakuum man lämnat efter sig. Att behandla detta parti med samma förakt och utfrysning som man själv blivit behandlad under lång tid är inte värdigt.

Det är dessutom kontraproduktivt då det i sin arrogans riskerar att skicka väljare i famnen på AfS som just nu vacklar i sitt stöd för SD och där en respektlös attityd från SD-ledningen mycket väl kan vara det som fäller avgörandet.
https://samnytt.se/ar-sd-pa-vag-tillbaka-mot-att-bli-ett-enfrageparti/
Citera
2018-08-24, 18:17
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Tilläggas kan att det imbecilla jude/thaifru-kortet är något som trådrasisterna tar fram när de förlorat en debatt och inte har några andra argument kvar.

De använder judepitetet m.m. lika vårdslöst som du använder rasistepitetet m.m. I båda fallen självgående kugghjul som snurrar på utan någon kontakt med själva argumentationsmaskineriet. Så i ingendera fallen har ni den minsta aning om huruvida ni vinner debatter eller inte. Det enda man vinner är godhetspoäng hos sin identitetsgrupp.
Citera
2018-08-24, 18:19
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaskaleh
Vad många glömmer är att torgmötena har inte nått ner till Södra Sverige och Skåne som är SDs starkaste fäste. Här finns många missnöjda röster som är trötta på liberalisering av SD. När besöker de Malmö?
2 September kl 12. Till skillnad från Sverigedemokraterna klarar AfS av att lägga upp hela turnén på hemsidan istället för att lägga upp det på mynewsdesk en gång och länka dit från Facebook en gång så ingen hittar det efter ett par dagar.
Citera
2018-08-24, 18:23
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
2 September kl 12. Till skillnad från Sverigedemokraterna klarar AfS av att lägga upp hela turnén på hemsidan istället för att lägga upp det på mynewsdesk en gång och länka dit från Facebook en gång så ingen hittar det efter ett par dagar.
Det blir väl så när man inte behöver anstränga sig för att få röster.
Citera
2018-08-24, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Den här krönikan av Mats Dagerlind från 180804 är en rallarsving mot SD och ett ställningstagande för AfS. Jag klipper in avslutningen men krönikan förtjänar att läsas i sin helhet.

Bra av Dagerlind.

Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
De använder judepitetet m.m. lika vårdslöst som du använder rasistepitetet m.m. I båda fallen självgående kugghjul som snurrar på utan någon kontakt med själva argumentationsmaskineriet. Så i ingendera fallen har ni den minsta aning om huruvida ni vinner debatter eller inte. Det enda man vinner är godhetspoäng hos sin identitetsgrupp.

Regulus är ett bra exempel på en dålig förebild.
Citera
2018-08-24, 18:28
Medlem
Några tankar:

Om AfS inte kommer in är det ändå viktigt att fortsätta kampanja med oförminskad styrka, för det kan bli extraval!

Om det finns lite råg i ryggen hos SD så bör de vara stenhårda vid regeringsbildandet och KRÄVA inflytande i paritet med antalet mandat. Allt annat vore ju ett svek mot väljarna.
Jävlas 7k då så blir det extraval, och under den tiden har AfS hunnit vuxit sig starkare och har stor chans att komma in. Vilket även skulle gynna SD, hoppas de begriper det...
Citera
2018-08-24, 18:30
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:

Det säger någonting viktigt om Ekeroth, tycker jag. Han har ofta kritiserat SD:s liberalisering och vet mycket väl att ett parti som AfS är precis vad Sverige behöver. Men Israel ligger honom närmare hjärtat än Sverige.

Var just på väg med att komplettera informationen - men Du har koll och beskrivningen är korrekt.

Ilan Sadé är dessutom den homosexuelle juden och MED:s partiledare som inte fick vara med på Pride samt är ägare till Nyheter Idag.
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-08-24 kl. 18:51.
Citera
2018-08-24, 18:30
Medlem
Detta är ju precis som Baggebo1 sade : Där journalister ljuger medvetet för att dem har en agenda. http://www.friatider.se/s-bluffade-sveriges-radio-om-afs-valturn
Citera
2018-08-24, 18:34
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Detta är ju precis som Baggebo1 sade : Där journalister ljuger medvetet för att dem har en agenda. http://www.friatider.se/s-bluffade-sveriges-radio-om-afs-valturn
Inget nytt under solen för oss vakna - men så härligt när de blir tagna med ljugarbyxorna nere. Mera sådant - gärna mot Dagens ljugnäseNyheter också...
Citera
2018-08-24, 18:35
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr

Tack för länken. Då var jag väl kategorisk när jag hävdade att ingenting hade skrivits om AfS på Samhällsnytt sedan Israelbråket i juni. Men finns det några fler artiklar än den du länkade till? Fria Tider har ju säkert publicerat ett trettiotal artiklar om AfS under samma period, så jag tycker min slutsats håller i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in