Gott, tar med penna men använder den som finns i valbåset.
Hur tänker ni angående vilken person ni kryssar? Har dålig koll på hur det fungerar, är det de med flest personröster som får riksdagsplats eller har partiet även medlemmar som får förtur?
Gillar personligen Ahl och hans hårda retorik, men samtidigt hade det varit mycket underhållande med Berglund i riksdagen.
En viktig begränsning är dock att minst 5 procent av ett partis väljare (i en valkrets) i val till riksdag och Europaparlamentet måste sätta kryss för en viss kandidat för att han eller hon ska kunna bli invald genom personvalet.
Fyfan! Tråkigt att aktivisterna har tagit sitt ansvar. Kan det vara personer från sossarna som har tagit på sig ansvaret och sen skitit i det för att förhindra spridningen? Tur att det går att rösta på en blank - skriv tydligt och stava rätt. Använd inte några förkortningar
Enkelt att rösta på en blank. Skriv bara tydligt => Alternativ för Sverige
Jag fick valsedlar efter ett torgmöte. Jag tog med mig ett när jag röstade.
Säkrast så. Kärringen glodde surt när jag sade har egna valsedlar. Hon fick dock annan min när visade id-kort i plånboken och hon såg tjänstebrickan när legitimerade mig
Typiskt låg energi antidemokrater. De förstår inte hur AfS med supportrs kan ha så hög energi, precis som de inte fattade hur Trump och hans supporters kunde ha så hög energi.
Om ni röstar i dag, kom ihåg att röstsedlarna inte får vara vikta! Har ni av någon anledning vikta röstsedlar, ta nya i facket eller skriv Alternativ för Sverige (precis så) på en blank sedel.