Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-08, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Jo, men taktikröstandet är ett utbrett fenomen i svenska val. Alldeles för många som tycker AfS har bättre politik som kommer lägga rösten på SD i det här valet.

Men sen behövs SD också. Att det finns ett invandringskritiskt mellanmjölksparti som försöker locka så många väljare som möjligt och sen ett annat parti som är mer radikalt är en god symbios och båda kan dra nytta av varandras existens.

Exaakt! Finns det två nationalistiska partier så innebär det att de tillsammans kan dra röster från allt från missnöjda gråsossar till stödröstande känghögeranhängare, dvs nästan hela det politiska spektrat förutom vänstern (you can keep 'em) . SD behöver inte välja och balansera längre. Ett parti går till vänster och ett till höger, samtidigt som de båda bevarar sin invandringskritiska kärna.

Ett till invandringskritiskt parti i riksdagen är vägen framåt, och det finns inget bättre alternativ än AfS och kommer aldrig att finnas heller. Den som röstar SD har helt enkelt inte tänkt till.
Citera
2018-09-08, 13:21
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jay123
Du har rätt i att jag inte kommer rösta på AfS. Jag hade nämligen för egen del aldrig övervägt ett parti med uppenbara hycklare i partistyrelsen oavsett politisk uppfattning i övrigt. Tänk dig ett Piratparti med en topp som jagar fildelare, ett Vänsterparti med en topp som gör sig miljoner på friskolor eller ett Miljöpartie med en topp som bryter brunkol.
Berätta! Vad röstar du på? Det är direkt avgörande för din trovärdighet.

För övrigt, bra grävt av andra skribenter här i tråden. Med dina inlägg om hur du hyllar den lokala pizzerian kan man gott fråga sig om du är något bättre själv? Om inte annat så belyser de tydligt att du är ett concern-troll.
Citera
2018-09-08, 13:25
Medlem
Bobby Knights avatar
Segerlåt #2
https://youtu.be/LnRLQErFEW0
Citera
Medlem
Citat:
Hälften av inläggen har ju varit för att så många här kommer med vansinniga inlägg om att asylombud t.ex. inte ska vara partiska.

Jag tänker inte spekulera i dina bevekelsegrunder då det lätt kan klassas som regelbrott, men att du skriver 40 inlägg om detta dagen innan valdagen talar sitt tydliga språk (det gör även en del andra inlägg från folk det senaste dygnet). Det här handlar inte bara om att du blev debattsugen. Varför inte bara erkänna det nu när du ändå är genomskådad? Lägg ner farsen.

Citat:
Hur som helst såg jag streamen från Kungsan igår och när jag reagerade på hur kraftig retorik vissa använde (Jeff Ahl pratade t.ex. om att en nationalist inte ska vara rädd för konsekvenser av att bli offentlig och antydde att det finns något vackert i att offra sig för ett större syfte) så kunde jag inte undgå att reflektera över dubbelmoralen i att deras partisekreterare jobbar som asylombud. Jag har aldrig sett någon annan uppmärksamma denna problematik tidigare och tänkte att det vore intressant att höra AfS-sympatisörer åsikt om detta.

Ämnet har varit uppe förut, det är du som inte har hängt med bara.

Citat:
Ser man som AfS-väljare inte problematiken i Ohlsons jobb är man sannerligen efterbliven. Ser man den, man anser trots allt att partiet är det bästa alternativet är det en annan femma. Partiet måste dock tåla kritik om det på allvar vill bli ett "modigare alternativ till SD".

Partiet tål kritik. Vi är många i tråden som skrivit kritiska inlägg. Men varför ska man ta fejkad kritik på allvar, från en person som concerntrollar och inte redovisar var den själv står?
Citera
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av me-we

För övrigt, bra grävt av andra skribenter här i tråden. Med dina inlägg om hur du hyllar den lokala pizzerian kan man gott fråga sig om du är något bättre själv? Om inte annat så belyser de tydligt att du är ett concern-troll.

Han har ingen trovärdighet, det skeppet har redan seglat
Citera
2018-09-08, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av me-we

Fråga mig på söndag, jag har endast sållat bort partier hittils (t.ex. AfS, V, MP, L) och velar mycket inför valet. Tyvärr saknas ett principfast parti som dessutom helt överensstämmer med min politiska uppfattning.

Sedan förstår jag inte hur bedöminingen av Jessica Ohlsons klanderbarhet påverkas av vilka jag röstar på.
Citera
2018-09-08, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodermordet
Exaaaaakt! Majoriteten av invandrarna VILL integreras som en naturlig del av det svenska samhället, och ska självklart inte utvisas.
Jo de ska UT, jag vill inte ha 100,000 integrerade, trevliga, skattebetalande araber i min stad (ca 100,000 inev.)

Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Så hur många härinne tror att AfS tar sig in i Riksdagen detta val?
Man har ryckts med i energin under återvandringsturnén som varit en succé, antalet anhängare har ökat markant och Övriga har gått upp i undersökningar.
Sen kommer pragmatikern tillbaka och påminner om hur ofta svenska folket varit en besvikelse.
Jag hoppas på mer men tror på runt 2-3%.
4-6%

Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
AfS behövs i Riksdagen.
Tror många besvikna SDare kommer att rösta AfS.
Japp!

Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Det handlar om man värderar att gissa rätt, eller "rätt".
Man kan ju samtidigt mena att nivåer som 1% eller 2,5% är framgångar i sig - och ändå visualisera 4% eller mer, eftersom det är så vinnare gör. Maximal entusiasm för röstmaximering.
Hellre besvikelse senare än realism nu som kostar röster. Besvikelse är heller inget att skygga för, det danar karaktären och är en del av varje projekt som är tillräckligt stort och värdigt.
Fjamåt!
Realism, pragmatism och tveksamhet har stoppat 1000 gånger fler projekt och företag än konkurs.
Citera
2018-09-08, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, det finns folk som tycker samma sak om oss läkare. "Vi skiter i patienterna och tänker bara på pengar och status".

Vet du vad: om en patient kommer till mig och har en allvarlig intern blödning, så försöker jag stoppa den, oavsett nationalitet och hudfärg. Det är vår plikt. Vi blir inte sämre anhängare av AfS på grund av detta.

Jaså, är du läkare? Nu är det ju dock en avsevärd skillnad mellan en läkares yrkesroll och en asylrättsjurists. Läkaren behandlar patienter, som tagit sig hit på olika sätt, eller är etniska svenskar. Asylrättsjuristen, däremot, underlättar för allehanda skräpmigranter att komma hit. Som asylrättsjurist bidrar man definitivt till det galopperande förfallet i landet. Det är en oerhörd skillnad, som ni inte inser - eller låtsas inte inse.

Kasselstrand var nog medveten om att det finns en viss intressekonflikt i att ha Jessica Ohlson som kandidat för AfS, men hon tillhör ju de SDU:are som sparkats, så han vill väl visa sig lojal mot henne mycket av den anledningen.
Citera
2018-09-08, 13:38
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Jo de ska UT, jag vill inte ha 100,000 integrerade, trevliga, skattebetalande araber i min stad (ca 100,000 inev.)
AfS vill inte deportera anpassade invandrare. De vill deportera missanpassade invandrare.
Citera
2018-09-08, 13:46
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
AfS vill inte deportera anpassade invandrare. De vill deportera missanpassade invandrare.

Vilket extremt många av araberna är.

Dom lever inte efter svenska värderingar, pratar dålig svenska.

Och sen tillkommer dom som inte följer svenska lagar.

”Missanpassade invandrare” kan ses som ett väldigt vagt begrepp och kan snurras iväg nästan så långt man vill. Gott så. Känner vi att vi behöver avlägsna fler kan man bara utöka vad det innebär att vara missanpassad.

Ungefär som vänstern har gjort med uttryck som alla likas värde, demokrati, värdegrund osv för att använda det emot folk dom inte vill ha med att göra. Snart är det vår tur.
Citera
2018-09-08, 13:51
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Vilket extremt många av araberna är.

Dom lever inte efter svenska värderingar, pratar dålig svenska.

Och sen tillkommer dom som inte följer svenska lagar.

”Missanpassade invandrare” kan ses som ett väldigt vagt begrepp och kan snurras iväg nästan så långt man vill. Gott så. Känner vi att vi behöver avlägsna fler kan man bara utöka vad det innebär att vara missanpassad.

Ungefär som vänstern har gjort med uttryck som alla likas värde, demokrati, värdegrund osv för att använda det emot folk dom inte vill ha med att göra. Snart är det vår tur.
Du pratar fortfarande om invandrare som inte är integrerade. Det stämmer definitivt att många inte är det, återvandringen kommer ligga på drygt 500.000 människor och därmed vara rejält omfattande.

Men AfS vill inte deportera de som är integrerade i samhället, alltså de som kan språket, gör rätt för sig och följer lagar, normer och värderingar.
Citera
2018-09-08, 13:54
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Så hur många härinne tror att AfS tar sig in i Riksdagen detta val?

Man har ryckts med i energin under återvandringsturnén som varit en succé, antalet anhängare har ökat markant och Övriga har gått upp i undersökningar.

Sen kommer pragmatikern tillbaka och påminner om hur ofta svenska folket varit en besvikelse.

Jag hoppas på mer men tror på runt 2-3%.

Tror det blir runt 0,8-1,0%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in