Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-09, 13:43
Medlem
baggebo1s avatar
Här är valfusk rakt av!!

https://twitter.com/GunnarBernst/status/1038751380834590721

Jävla kräk de här vänsterextremisterna. Och sen dessa jävla medier som aldrig rapporterar om sånt här verkligt valfusk, men kan ägna år efter år åt rena hittepågrejer om "Putin" och "trollarméer". FY FAN!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Afs ett parti som bedrivs psykopater. Dem dyrkar Adolf Hitler.

Varför är ni så rädda för Hitler? Han är ju död.
Citera
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jay123
Jag är inte partisekreterare i något parti och försöker inte vinna röster åt någon, så vad spelar min trovärdighet för roll?

Att Ohlson är asylrättsjurist är ju obestridligt och var och en bör dra sin egen slutsats om det hyckleriet.

Ja men då kan du sluta skriva samma inlägg och spamma tråden.
Vi har tagit del av ditt meddelande nu ett flertal gånger, kom med något nytt eller vänligen lämna tråden.
Du framstår som en hysterisk kvinna.
Tack för visad hänsyn.
Hej då! Lycka till!
Citera
Avstängd
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Mycket imponerande att AFS valsedlar fanns i mitt valdistrikt och var inte bortplockade, dock så kanske det inte var helt enkelt att få syn på dem om man inte vet vad man letar efter! Det trodde jag inte, jävlar vad AFS-aktivisterna kämpar, stora kudos till er!

I mitt valdistrikt fanns enbart personvals blanketter till AfS, så skrev på en blank lapp. Småland, Kronobergs län.
Citera
2018-09-09, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
I mitt valdistrikt fanns enbart personvals blanketter till AfS, så skrev på en blank lapp. Småland, Kronobergs län.

Det är som det skall vara, de kandiderar inte till Kommun eller Landsting, det blev SD för min del eftersom NMR inte finns i mitt distrikt. Skulle bli väldigt dyrt att skriva ut extra blanketter till något man inte ställer upp i. Sedan finns det säkert en och annan radikalare SD:are som kan hoppa över när valet är klart och representera AFS i kommun och landsting, om det inte är ett riktigt prakt mongo vill säga.
Senast redigerad av GeorgeS.Patton 2018-09-09 kl. 13:47.
Citera
2018-09-09, 13:45
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Atlantic council synar sociala aktiviteter kring Afs. Tycker att Afs har oproportionerlig uppmärksamhet.

#ElectionWatch: Disproportionate Support for Swedish Fringe Party
Unusual online support for ultra-nationalist group ahead of Swedish general elections

https://medium.com/dfrlab/electionwatch-disproportionate-support-for-swedish-fringe-party-f844cd2250df

Mjo, kan tyckas men den där journalisten gillar att trycka på att det är konstigt att ett parti har så mycket aktivitet på social media när man inte sitter i riksdagen.

Nä, tro fan att man inte gör det när man grundades för 6 månader sen och inte ens gått igenom ett val än. Något man så klart inte nämner.

Sen är resten spekulation och, som nämns i slutet av artikeln, så kan man inte dra några slutsatser överhuvudtaget.
Citera
2018-09-09, 13:47
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Personval gör man ju på röstsedeln. Det finns bara en typ av sedel. Genom att ta en röstsedel röstar du på det partiet, och på röstsedeln har du möjlighet att också personrösta en person. Eller vad menar du?
Citera
2018-09-09, 13:47
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:

Vi har fått in rapporter om att våra valsedlar saknas i vissa vallokaler, även i vallokaler där våra aktivister har varit och lämnat valsedlar på morgonen. Om det inte finns valsedlar i din vallokal, vänligen mejla till info@alternativforsverige.se och berätta! #AfS2018
https://twitter.com/AfS_riks/status/1038722482851729409

bara kontakta de och berätta.
Citera
2018-09-09, 13:48
Citat:
Att partistyrelsen är ett gäng hycklare? Partiet propagerar för asylstopp och återvandring samtidigt som tredjenamnet i partiet, Jessica Ohlson, jobbar som asylrättsjurist (med Kasselstrands godkännande).

Det är lite som om piratpartisten Falkvinge skulle välkomna in Henrik Ponten, chef för antipiratbyrån, i Piratpartiet.

Var med andra ord glad att media inte granskat AfS, ty deras trovärdighet hade dött i samma sekund.

Smart ju, försöka förändra inifrån. Jag har ibland tänkt att jag ska börja jobba på Migrationsverket, väl där ska jag sitta och neka så många asylsökare jag kan.
Citera
2018-09-09, 13:49
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T|N|X
Varför är ni så rädda för Hitler? Han är ju död.
De tror att om man dyrkar Hitler tillräckligt hårt så drar de kalla högerextrema vindarna in åskoväder som ansamlas strax ovanför platsen för Hitlerbunkern och när tillräckligt mycket energi har samlats slår blixten ner just på fläcken där gamle Adolf dog och återuppväcker honom från de döda.
Senast redigerad av Tjyvas 2018-09-09 kl. 13:53.
Citera
2018-09-09, 13:49
Medlem
ljusalfens avatar
Citat:
Jag är inte partisekreterare i något parti och försöker inte vinna röster åt någon, så vad spelar min trovärdighet för roll?

Att Ohlson är asylrättsjurist är ju obestridligt och var och en bör dra sin egen slutsats om det hyckleriet.

Vi vet inte om hon fortfarande är det. Artikeln är några år gammal. Hon kanske har avsagt sig den typen av uppdrag på sin fars advokatbyrå. Problemet är att hon inte kan förklara sig nu så nära inpå valet eftersom det knappast gagnar partiet att sätta fokus på det. Jag kan inte tänka mig att Kasselstrand skulle godkänt henne nu om hon fortfarande varit aktiv. Hon har förmodligen hand om andra typer av ärenden nu, vilket hon hade även innan. Asylärenden utgjorde 5% av advokatbyråns uppdrag.
Senast redigerad av ljusalfen 2018-09-09 kl. 13:52.
Citera
2018-09-09, 13:50
Avstängd
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Personval gör man ju på röstsedeln. Det finns bara en typ av sedel. Genom att ta en röstsedel röstar du på det partiet, och på röstsedeln har du möjlighet att också personrösta en person. Eller vad menar du?

Ja just ja, AfS ställer inte upp i kommun och landsting, oavsett så har de fått min röst, ingen personvals röst däremot, hade röstat på Ahl om jag vetat bättre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in