Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-08, 02:43
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jay123
Med din logik kan en AfS-sympatisör försvara om...

... Jeff Ahl tog anställning hos Refugees Welcome
... Kasselstrand öppnade asylboenden?
... Hanhe jobbar som god man för ensamkommande?

Nej, absolut inte. Det finns inget försvar för Bert Karlsson & Co. Det är vidriga människor som valt att engagera sig. Det är en enorm skillnad mot läkare och jurister. Där är det inbyggt att du alltid ska stå på de svagas sida. Skulle Ahl, Kasselstrand och Hanhe vara advokater hoppas jag de i alla lägen hade stått på sin klients sida. Viktigt. Betänk att jurister och advokater inte får döma. Det är domstolens uppgift.
Citera
2018-09-08, 02:47
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det är ju du som snackar trams om att asylombud ska vara neutrala i sin yrkesroll, så är verkligen inte fallet.

Ohlsons jobb är att göra ALLT hon kan för att hennes asylsökande klienter ska få asyl i Sverige. Samma klienter som hennes parti inte vill ha här. End of story.

Tråden handlar om AfS, men du får gärna förklara via PM varför en asylrättsjurist inte ska vara neutral. Bifoga relevanta källor! Man kan lyfta fram fördelar för sin klient, och samtidigt vara neutral. Det finns ingen motsättning här. Det handlar om att hantera den lagstiftning som finns.

Sedan håller jag med om 500 000 utvisningar cirka. Men det är en annan fråga.
Citera
2018-09-08, 02:51
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Tråden handlar om AfS, men du får gärna förklara via PM varför en asylrättsjurist inte ska vara neutral. Bifoga relevanta källor! Man kan lyfta fram fördelar för sin klient, och samtidigt vara neutral. Det finns ingen motsättning här. Det handlar om att hantera den lagstiftning som finns.

Sedan håller jag med om 500 000 utvisningar cirka. Men det är en annan fråga.

Försök till smutskastning av en plikttrogen jurist, Jessica Ohlson, är under bältet och i mina ögon helt obefogat. Det skulle omöjliggöra för jurister och advokater att gå med i AfS eftersom de alla med stor sannolikhet försvarat brottslingar.
Citera
2018-09-08, 02:53
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Försök till smutskastning av en plikttrogen jurist, Jessica Ohlson, är under bältet och i mina ögon helt obefogat. Det skulle omöjliggöra för jurister och advokater att gå med i AfS eftersom de alla med stor sannolikhet försvarat brottslingar.

Exaaaaakt!

Du är intellektuell och välutbildad nog att förstå mitt resonemang.
Citera
2018-09-08, 02:59
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Exaaaaakt!

Du är intellektuell och välutbildad nog att förstå mitt resonemang.

Exaaaakt. Vad blir nästa angrepp? Mikael Simm för att han sjukskrivit en somalisk åttabarnsmamma?

Det är så lågt och bedrövligt dessa angrepp på människor som riskerar sina arbeten för att de vill rädda Sverige. Vi går inte på dessa patetiska anklagelser utan står bakom alla som står upp för Sverige.

Läkar- och juristskrået får aldrig politiseras. God natt.
Citera
2018-09-08, 03:00
Medlem
Citat:
Ohlson är renhårig och en stor tillgång för AfS. Om hon som jurist ville tjäna pengar på asylärenden, så skulle hon tillhöra multikulti-vänstern, och slicka Anne Ramberg där solen inte skiner.

Det är faktiskt patetiskt att se alla dessa användarnamn, som försvarar precis allt vad AfS politiker gör! Faktum är ju, att Ohlson arbetar med asylärenden som jurist - samtidigt som hon politiskt engagerar sig för att landet ska bli av med i princip alla asylsökande. Oavsett om hon som jurist inte "kan vägra" uppdrag, är det ingen som tvingat henne att fortsätta som jurist, eller hur? För mig är den här gnällpipan suspekt. Att Kasselstrand och de övriga inte reagerat på detta, är illavarslande. I och med att hon servar asylsökande, bidrar hon ju till det omfattande förfallet i samhället! Att ni inte begriper det!

Vad kan tänkas komma fram härnäst? Att någon AfS-politiker driver en asylförläggning? Eller kanske det rentav finns någon batikhäxa i partistyrelsen?
Citera
2018-09-08, 03:00
Medlem
anenomes avatar
Citat:
Hon är tvungen att följa svensk lag, ja, men var i svensk lagstiftning finns en skyldighet att jobba som asylombud?

Men kul med svar från en AfS-sympatisör. Med den logiken finns det följaktligen inget problem heller om Kasselstrand öppnar ett asylboende (a.k.a. Bert Karlsson-boende) eller om Jeff Ahl tar _anställning_ som medlemsvärvare i Refugees Welcome. Säger mycket om hur lite värda era principer är i sådana fall. "Plånboken först, nationen sen"?
Hon jobbar på en advokatbyrå och det lär ju inte vara så att hon är senior partner innan trettio års ålder så att hon kan välja och vraka bland fallen på basis av senioritet? Hon blir sannolikt tilldelad fall och sedan tillvaratar hon sin klients intressen på bästa sätt, precis som invandringskritiska läkare behandlar de värsta tänkbara exempel på mänskligt avskräde som vilken annan patient som helst, oavsett om vederbörande är pedofil eller våldtäktsman.

Tror du det finns någon jävla samvetsklausul som jurister eller advokater kan hänvisa till och så är deras arbetsgivare skyldig att tillgodose vederbörandes krav på att få avstå att jobba med vissa mål? Och med tanke på vilket korrumperat postmarxistiskt godhetskotteri advokatsamfundet och domarväsendet verkar vara, vad får dig att tro att just asylfall av alla måltyper i världen skulle falla under denna samvetsklausul? Har du någon aning om vem Ann Ramberg, ordf för Advokatsamfundet tills för något halvår sedan, är och vad hon tycker?

Jessica är med största sannolikhet som de flesta nyutexaminerade jurister som vill bli advokater, glada över att ha ett jobb på en advokatfirma och gör som hon blir tillsagd och tillvaratar, enligt god advokatsed, de klienters intressen vars mål hon blir tilldelad.

Ditt dumma jävla fån. En människa som är normalintelligent kan ju räkna ut det här på egen hand.

PS. Om hon exklusivt jobbade med asylmål hade du haft en poäng, men eftersom hon inte gör det så har du ingen poäng alls. DS.
Citera
2018-09-08, 03:07
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Det är faktiskt patetiskt att se alla dessa användarnamn, som försvarar precis allt vad AfS politiker gör! Faktum är ju, att Ohlson arbetar med asylärenden som jurist - samtidigt som hon politiskt engagerar sig för att landet ska bli av med i princip alla asylsökande. Oavsett om hon som jurist inte "kan vägra" uppdrag, är det ingen som tvingat henne att fortsätta som jurist, eller hur? För mig är den här gnällpipan suspekt. Att Kasselstrand och de övriga inte reagerat på detta, är illavarslande. I och med att hon servar asylsökande, bidrar hon ju till det omfattande förfallet i samhället! Att ni inte begriper det!

Vad kan tänkas komma fram härnäst? Att någon AfS-politiker driver en asylförläggning? Eller kanske det rentav finns någon batikhäxa i partistyrelsen?

Misstänksamheten skulle lika gärna kunna komma från andra hållet. Hur kan en AfS-anhängare försvara min rättigheter? Då går vi full circle till etablissemangets stigmatisering av konservativa och nationalister. Du använder själv samma metoder som de gör. Är det okey? Jag tycker inte det.
Citera
2018-09-08, 03:07
Bannlyst
Söndag kommer avgöra Sveriges framtid.
Dramatisk osv.
Ni som säger 2022, nej.
Då är kollapsen redan inkommande.

Använd hjärnorna nu på söndag.
Snälla.
Men det handlar aldrig om hjärnan.
Alltid ska det handla om känslor.

Det kan inte bli tydligare.
På söndag har alla ett val.
Rösta på godheten.
Eller rösta på ondskan.
Kristallklart.

Jag har redan börjat packa ifall att.
Citera
2018-09-08, 03:12
Medlem
Citat:
Misstänksamheten skulle lika gärna kunna komma från andra hållet. Hur kan en AfS-anhängare försvara min rättigheter? Då går vi full circle till etablissemangets stigmatisering av konservativa och nationalister. Du använder själv samma metoder som de gör. Är det okey? Jag tycker inte det.

Jag tycker att hon borde ha insett för många år sedan, att hennes karriärval inte är förenligt med den politiska uppfattning hon säger sig ha. Sedan anser jag att jurister överlag är riktiga skitstövlar. Opportunistiskt skräpfolk med personlighetsstörningar, som inte tvekar en sekund att backstabba andra.

Självfallet skulle misstänksamheten från andra hållet vara berättigad, men nu handlar ju inte diskussionen om det.
Citera
2018-09-08, 03:17
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Jag tycker att hon borde ha insett för många år sedan, att hennes karriärval inte är förenligt med den politiska uppfattning hon säger sig ha. Sedan anser jag att jurister överlag är riktiga skitstövlar. Opportunistiskt skräpfolk med personlighetsstörningar, som inte tvekar en sekund att backstabba andra.

Självfallet skulle misstänksamheten från andra hållet vara berättigad, men nu handlar ju inte diskussionen om det.

Ja, det finns folk som tycker samma sak om oss läkare. "Vi skiter i patienterna och tänker bara på pengar och status".

Vet du vad: om en patient kommer till mig och har en allvarlig intern blödning, så försöker jag stoppa den, oavsett nationalitet och hudfärg. Det är vår plikt. Vi blir inte sämre anhängare av AfS på grund av detta.
Citera
2018-09-08, 03:19
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Hemkommen från en underbar dag i kungliga huvudstaden Stockholm!

Skrev tidigare att det verkligen känns som att AfS är här inne och tar del av det vi säger.

Tidigare var vi några som påtlade vikten av att profilera sig som "Sveriges yttrandefrihetsparti"

Idag uttalade man det rakt ut och man hade t.om. tryckt upp färdiga skyltar med just detta budskap! Så jädra vackert!! Tack till er alla som kämpar med AfS, vi är alla en del av framgången!

Vår tid är kommen! Skål på er allihop! Älska AfS!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in