Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-08, 12:45
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Kravet på renhet dödar varje parti.

Får jag köpa kebab av en muslim?

Det var låg nivå.

Ungefär som Mona Muslims uttalande om att svenskar inte har några traditioner.

Man ska kunna kalla en spade för en spade men din retorik är lägre än lägst.
Citera
2018-09-08, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Jag håller med ditt inlägg i stort förutom punkten islam, finns ett klart berättigat islam och även muslim-hat (hatet mot muslimerna är baserat på deras egna handel och vandel, hatet mot islam är baserat på urkundens fanatiska hat gentemot icke muslimer), att vara muslim är att välja ondska i en väldigt ren form. Det är en ondska som inte ens försöker gömma sig bakom något.

Du verkar dåligt påläst om denna hemska religion och dess efterföljare, de enda muslimer som på något sätt kan ursäktas är analfabeterna som fått höra lögner från sin imam, övriga som läst koranen har ingen som helst ursäkt för att vara muslimer. Är man muslim ställer man upp på de bestialiska delarna av islam. Det är en dement och rå ondska som representeras av islam och deras falska profet var en genuint ond människa.
Vänligen läs på:
http://prophetofdoom.net/

Ja du har helt rätt, jag är inte särskilt påläst när det kommer till Islam eller koranen. Men jag tror nog att de flesta muslimer inte läst koranen alternativt så tolkar människor den annorlunda likt alla andra religiösa texter. De flesta är antagligen lika hjärntvättade som övriga svenska folket. Hade väst låtit MÖ vara så kanske de hade kommit underfund med att deras religösa ideologi kanske inte är så fredlig och fin. Pratade med en Irakisk taxichafför för ett tag sedan som flydde efter Natos intåg, han hatade själv Saddam men menade på att det var deras sak att ta tillbaka demokratin och friheten, inte västs. Hur lång tid tog det för oss att bli ett friare och demokratiskt folk? Iran var på god väg en gång i tiden, vem satte stop för det? Egentligen så tror jag att de flesta religioner grundar sig i samma tankar bara att andra människor har förvanskat och feltolkat texterna för att skapa motsättningar i samhället så det blir lättare för sittande makt att härska.

Lyssna på Gaddafis tal till FN något år innan han blev mördad av väst, kan knappast påstå att han var en hemsk muslim som hatade världen.
Senast redigerad av dullako 2018-09-08 kl. 12:51.
Citera
2018-09-08, 12:50
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Det är 4 %-spärren som gör det svårt, eftersom många som annars hade röstat på dem taktikröstar på annat (främst SD).

Kommer därför att ta 4 år till. Omöjligt är det inte, men sannolikare att de får 1-2,5 %. Över 2,5 % vore en stor succé. Och 4 %+ en chock. Men att som helt nystartat parti börja plocka väljare i procent istället för promille måste sägas vara bra det med.

AfS behövs i Riksdagen.

Tror många besvikna SDare kommer att rösta AfS.
Citera
2018-09-08, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Så hur många härinne tror att AfS tar sig in i Riksdagen detta val?

Man har ryckts med i energin under återvandringsturnén som varit en succé, antalet anhängare har ökat markant och Övriga har gått upp i undersökningar.

Sen kommer pragmatikern tillbaka och påminner om hur ofta svenska folket varit en besvikelse.

Jag hoppas på mer men tror på runt 2-3%.

Det handlar om man värderar att gissa rätt, eller "rätt".

Man kan ju samtidigt mena att nivåer som 1% eller 2,5% är framgångar i sig - och ändå visualisera 4% eller mer, eftersom det är så vinnare gör. Maximal entusiasm för röstmaximering.

Hellre besvikelse senare än realism nu som kostar röster. Besvikelse är heller inget att skygga för, det danar karaktären och är en del av varje projekt som är tillräckligt stort och värdigt.

Fjamåt!
Citera
2018-09-08, 12:53
Medlem
Bobby Knights avatar
Segerlåten:

https://www.youtube.com/watch?v=bGKdIMF6u1c
Citera
2018-09-08, 12:58
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
AfS behövs i Riksdagen.

Tror många besvikna SDare kommer att rösta AfS.

Jo, men taktikröstandet är ett utbrett fenomen i svenska val. Alldeles för många som tycker AfS har bättre politik som kommer lägga rösten på SD i det här valet.

Men sen behövs SD också. Att det finns ett invandringskritiskt mellanmjölksparti som försöker locka så många väljare som möjligt och sen ett annat parti som är mer radikalt är en god symbios och båda kan dra nytta av varandras existens.
Citera
2018-09-08, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Så hur många härinne tror att AfS tar sig in i Riksdagen detta val?

Man har ryckts med i energin under återvandringsturnén som varit en succé, antalet anhängare har ökat markant och Övriga har gått upp i undersökningar.

Sen kommer pragmatikern tillbaka och påminner om hur ofta svenska folket varit en besvikelse.

Jag hoppas på mer men tror på runt 2-3%.
AFS har gjort sitt.
Nu är det upp till svenskarna.
Rösta AFS eller face destruction.
Svenskar är ett hjärndött folk.
Sen finns det individer som inte är det.
Men seriöst?
25% casuals röstar SD.
De blir så blåsta, skrattar.
Resten av alla mind controllade slavar röstar 7 klövern.

4% imorgon.
Annars säga upp medborgarskaet.
Flytt och börja förstöra Sverige ekonomiskt på FX marknaden och skynda på kollapsen.

AFS svenskar är bra svenskar, resten är min fiende.

Nog nu, jag tänker inte ta någon mer skit av det här mass psykotiska samhället.

En skattebetalare mindre. Sen blir det fler och fler som lämnar.
Det kommer bli kul för SDarna och 7 klövern då.
Eller inte.
Citera
2018-09-08, 13:04
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodermordet
Exaaaaakt! Majoriteten av invandrarna VILL integreras som en naturlig del av det svenska samhället, och ska självklart inte utvisas.

Och majoriteten av svenska arbetsgivare tänker alltid efter en extra gång innan de anställer en utlänning. Någon har viskat i mitt öra att arbetsgivare är rädda för att anställa en kriminell invandrare då människor från Rinkeby har en högre tendens att vara kriminella. Om man utvisar de kriminella borde ju arbetsgivares oro minska. Jag måste ringa Sjöstedt och fråga...
Citera
2018-09-08, 13:06
Medlem
Vad gäller den barnsliga diskussionen om Jessica Ohlsons arbete som jurist så kanske det vore nyttigt att komma ihåg följande:

1) Hederliga, vuxna människor kan skilja på person och yrkesmässig roll
2) Mångkulturen/massinvandrinen är Sveriges största industri och förmodligen sysslar den stora merparten av Sveriges jurister antingen direkt eller indirekt med den. Jessica företräder ett parti som vill avskaffa mångkulturen, men medan detta inte är gjort så måste man som vuxen människa förhålla sig till det system råder
3) Att AfS har jurister som har professionell, praktiskt erfarenhet av hur asylprocessen går till i Sverige är knappast något negativt

Sedan skulle man ju kunna skruva upp Jay123:s argumentation ytterligare en nivå och fråga sig om inte alla vi som betalar skatt och förser PK-etablissemangets Sverige med dess resurser egentligen handlar omoraliskt. Hur många invandrare från tredje världen har t.ex. inte våra skattepengar försörjt genom åren? Hur mycket av våra skattepengar/tv-avgifter har inte gått till SVT eller presstödsberoende gammelmedier som sedan använt dessa resurser till att disinformera och indoktrinera det svenska folket? Borde vi inte egentligen helt vägra betala skatt till en stat som har arbetat emot det svenska folket och dess intressen i snart 30-40 år och som dessutom förföljer protesterande svenskar med tankebrottslagstiftning?

Nu kanske pojkrumsnationalisterna ropar JAAAAA, men vi som är vuxna, arbetande människor, med familj och barn att försörja, måste givetvis förhålla oss till det system som råder... ÄVEN om vi starkt ogillar systemet.
Citera
2018-09-08, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aurik
Vad gäller den barnsliga diskussionen om Jessica Ohlsons arbete som jurist så kanske det vore nyttigt att komma ihåg följande:

1) Hederliga, vuxna människor kan skilja på person och yrkesmässig roll
2) Mångkulturen/massinvandrinen är Sveriges största industri och förmodligen sysslar den stora merparten av Sveriges jurister antingen direkt eller indirekt med den. Jessica företräder ett parti som vill avskaffa mångkulturen, men medan detta inte är gjort så måste man som vuxen människa förhålla sig till det system råder
3) Att AfS har jurister som har professionell, praktiskt erfarenhet av hur asylprocessen går till i Sverige är knappast något negativt

Sedan skulle man ju kunna skruva upp Jay123:s argumentation ytterligare en nivå och fråga sig om inte alla vi som betalar skatt och förser PK-etablissemangets Sverige med dess resurser egentligen handlar omoraliskt. Hur många invandrare från tredje världen har t.ex. inte våra skattepengar försörjt genom åren? Hur mycket av våra skattepengar/tv-avgifter har inte gått till SVT eller presstödsberoende gammelmedier som sedan använt dessa resurser till att disinformera och indoktrinera det svenska folket? Borde vi inte egentligen helt vägra betala skatt till en stat som har arbetat emot det svenska folket och dess intressen i snart 30-40 år och som dessutom förföljer protesterande svenskar med tankebrottslagstiftning?

Nu kanske pojkrumsnationalisterna ropar JAAAAA, men vi som är vuxna, arbetande människor, med familj och barn att försörja, måste givetvis förhålla oss till det system som råder... ÄVEN om vi starkt ogillar systemet.
Bortförklarigar...
Ursäkter..
Du är så vuxen du.
Mogen.
Ansvarstagande och lydig svensk.
Betala skatt.
Du finansierar galenskaperna som råder.
Slut på det för mig.
Kommer inte AFS in imorgon får ni klara er utan mina skattepengar.

Jag tänker inte vara med och finansiera det här psykotiska samhället.
Citera
2018-09-08, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Jag är AfS-sympatisör och -väljare och tycker inte heller att det är bra att Jessica Ohlson arbetar/har arbetat med asylrättsfall. Man kan absolut ha en diskussion om det i rätt sammanhang.

Problemet med dig är att du är ett så kallat concerntroll och inte bryr dig om det där på riktigt. Din upprördhet är spelad och syftar till att stöta bort folk från att rösta på AfS nu inför valet (om frågan som sådan vore så viktig för dig hade du valt ett annat tillfälle).

Du har skrivit 40 (!) inlägg om detta sedan igår kväll strax före sju på kvällen. Innan dess hade du inte postat ett enda inlägg här på Flashback på över två år. Ditt senaste inlägg innan ditt inhopp här i tråden var en hyllning till din lokala pizzabagare.

Vad har man för torftigt liv om man håller på som du gör? Och alla dina ansträngningar i den här saken är dessutom förgäves. Det finns inte en enda person som vänder sig emot AfS på grund av det du drar upp (som dessutom var känt av många).
Hälften av inläggen har ju varit för att så många här kommer med vansinniga inlägg om att asylombud t.ex. inte ska vara partiska.

Hur som helst såg jag streamen från Kungsan igår och när jag reagerade på hur kraftig retorik vissa använde (Jeff Ahl pratade t.ex. om att en nationalist inte ska vara rädd för konsekvenser av att bli offentlig och antydde att det finns något vackert i att offra sig för ett större syfte) så kunde jag inte undgå att reflektera över dubbelmoralen i att deras partisekreterare jobbar som asylombud. Jag har aldrig sett någon annan uppmärksamma denna problematik tidigare och tänkte att det vore intressant att höra AfS-sympatisörer åsikt om detta.

Endast ett fåtal AfS-sympatisörer här har kunnat medge att Ohlsons jobb rimmar illa med partiets vision, andra beter sig istället som vänsterblivna nättroll med noll förmåga till självkritik.

Du har rätt i att jag inte kommer rösta på AfS. Jag hade nämligen för egen del aldrig övervägt ett parti med uppenbara hycklare i partistyrelsen oavsett politisk uppfattning i övrigt. Tänk dig ett Piratparti med en topp som jagar fildelare, ett Vänsterparti med en topp som gör sig miljoner på friskolor eller ett Miljöpartie med en topp som bryter brunkol.

Det är ju detta hyckleri som i mångt och mycket gjort att S väljarstöd halverats på kort tid. Folk är less på politiker utan principer och mot denna bakgrund tycker jag det är vansinnigt intressant att ett missnöjesparti som AfS inte ser någon problematik i att partisekreteraren tillhör samma skrot och korn som etablissemanget.

Ser man som AfS-väljare inte problematiken i Ohlsons jobb är man sannerligen efterbliven. Ser man den, man anser trots allt att partiet är det bästa alternativet är det en annan femma. Partiet måste dock tåla kritik om det på allvar vill bli ett "modigare alternativ till SD".
Citera
2018-09-08, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jay123
Hälften av inläggen har ju varit för att så många här kommer med vansinniga inlägg om att asylombud t.ex. inte ska vara partiska.

Hur som helst såg jag streamen från Kungsan igår och när jag reagerade på hur kraftig retorik vissa använde (Jeff Ahl pratade t.ex. om att en nationalist inte ska vara rädd för konsekvenser av att bli offentlig och antydde att det finns något vackert i att offra sig för ett större syfte) så kunde jag inte undgå att reflektera över dubbelmoralen i att deras partisekreterare jobbar som asylombud. Jag har aldrig sett någon annan uppmärksamma denna problematik tidigare och tänkte att det vore intressant att höra AfS-sympatisörer åsikt om detta.

Endast ett fåtal AfS-sympatisörer här har kunnat medge att Ohlsons jobb rimmar illa med partiets vision, andra beter sig istället som vänsterblivna nättroll med noll förmåga till självkritik.

Du har rätt i att jag inte kommer rösta på AfS. Jag hade nämligen för egen del aldrig övervägt ett parti med uppenbara hycklare i partistyrelsen oavsett politisk uppfattning i övrigt. Tänk dig ett Piratparti med en topp som jagar fildelare, ett Vänsterparti med en topp som gör sig miljoner på friskolor eller ett Miljöpartie med en topp som bryter brunkol.

Det är ju detta hyckleri som i mångt och mycket gjort att S väljarstöd halverats på kort tid. Folk är less på politiker utan principer och mot denna bakgrund tycker jag det är vansinnigt intressant att ett missnöjesparti som AfS inte ser någon problematik i att partisekreteraren tillhör samma skrot och korn som etablissemanget.

Ser man som AfS-väljare inte problematiken i Ohlsons jobb är man sannerligen efterbliven. Ser man den, man anser trots allt att partiet är det bästa alternativet är det en annan femma. Partiet måste dock tåla kritik om det på allvar vill bli ett "modigare alternativ till SD".
Vad jobbar Jessica med säger du?
Wtf?
Antiklimax.

Aja.
Man måste fortfarande rösta AFS.
Sätta stopp för psykopatiska SD och psykopatiska 7 klövern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in