Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-08, 12:22
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
AFS kommer livesända från sin valvaka, jag har frågat.
Aj då. De är ju övertygade om att de kommer in i riksdagen vilket egentligen är ganska otroligt. Stämningen om de får ett lågt resultat kommer vara outhärdlig efter allt detta kampanjande.
Citera
2018-09-08, 12:23
Medlem
Viktigt att Alternativ för Sverige får ut alla valsedlar till vallokalerna i morgon.

Hur ser planen ut? Har man tillräckligt med folk?
Citera
2018-09-08, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jay123
Hur ideologiskt övertygad anser du att asylrättsjuristen Jessica Ohlson är?

Ganska principlöst inom partistyrelsen må jag säga, men kanske annorlunda bland er gräsrötter. Är ju onekligen humoristiskt att AfS annonserar här på Flashback med bannern "dränera träsket" och en bild på samtliga partiledare i riksdagen. Många hycklare i riksdagen men åtminstone Jimmie Åkesson och Jonas Sjöstedt lever som de lär och är hästlängder mer genuina än AfS-partistyrelsen.
Nä, där har du helt fel. Du snackar om nått byggt på dina personliga subjektiva åsikter och dom ger jag själva fan i. I mina ögon är du en nolla, och du har inget att hämta genom att snacka an massa gojja som du inte byggt på någonting.
Citera
2018-09-08, 12:25
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dullako
Förstår gemen vad Jeff Ahl pratar om när han nämner globalisternas kärna? Att massinvandring, feminism och annat bara är verktyg för att söndra och härska. Det är ju en ganska stort påstående att greppa och sätta sig in i. Nu är förvisso de flesta hjärntvättade och jag en galen konspirationsteoretiker men att folk inte kan lista ut det här är väldigt tragiskt.

Jag har aldrig röstat tidigare och hade inte tänkt rösta i år heller, för det har inte funnits något alternativ samt att jag är lagd åt anarkist/voluntärist-hållet. Alla de andra 8-partier är globalistlakejer och vill ha mer krig, mer övervakning, mer urbanisering, en ny färsk polisstat utan yttrandefrihet eller fritt tänkande människor. De spelar charader för svenska folket och världen och det är samma visa i hela väst och många fler länder därtill.

De flesta "flyktingar" som flytt Syrien och andra länder är varse om globalisterna och deras agenda, tyvärr så kanske vissa av dem för över sitt hat till vanliga Europeér och Amerikaner fast vi egentligen har samma fiende, likt många vita som har ett stort Islam och muslim-hat som är ganska oberättigat. Att båda är mål för kritik är en annan femma. Tyvärr så blir väl muslimerna även de hjärntvättade av soctanter när de kommer till Sverige, att vi vita ska ha någon skyldighet till dessa för att deras länder ligger i ruiner.

Vill man leva i en värld där censuren blir mer påtaglig, där hatet kommer flöda och där pyskopater till bankdirektörer, oljegarker och politiker skor sig på världens befolkning så fortsätter man att lägga sin röst på de andra 8-partierna.

Antagligen inte till fullo, nej.

Men det väcker en undra, folk börjar tänka. Vilket leder till nyfikenhet och man kanske sätter sig in mer.

Det banar även väg för att förstå problemet förr eller senare.

Bättra att prata om det och vissa bara förstår 1% än att inte prata det och oinsatta fortsätter leva i sin dvala.
Citera
2018-09-08, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Jag har redan förtidsröstat på AFS men jag har också jobbat med flyktingar och ungdomar i ett av polisens no-go zoner. Att jag vill begränsa invandringen och utvisa visa människor innebär inte att jag hatar utlänningar utan jag har mött många fantastiska individer som förtjänar att bo i Sverige. Dessa människor älskar troligen Sverige mer än Sjöstedt och är mycket förvånade över att svenska politiker inte bryr sig om problemen i vårt land. När media rapporterar från dessa områden får man bilden av en förtryckande poliskår som trakasserar befolkningen. Min bild är att majoriteten av de boende i dessa områden vill att polisen skapar lag och ordning, de vill att kriminella utvisas och är ofta arga över att otrevliga invandrare får bidrag. Att utvisa "dåliga" invandrare skulle alltså hjälpa de goda människor som älskar Sverige och vill bidra.

På sikt tror jag att AFS kan minska främlingsfientlighet då utlänningar får genomgå en prövning och bli godkända. Svenskar hatar inte en irakier som arbetar och uppfostrar sina barn

Exaaaaakt! Majoriteten av invandrarna VILL integreras som en naturlig del av det svenska samhället, och ska självklart inte utvisas.
Citera
2018-09-08, 12:26
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Viktigt att Alternativ för Sverige får ut alla valsedlar till vallokalerna i morgon.

1600 aktivister skrev de precis på twitter. Jag kan bara tala för det län i vilket jag är involverad och här kommer vi täcka varenda vallokal.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Har du överhuvud taget läst Expos artikel? Menar du att de antisemitiska inlägg som riksdagskandidaterna Johan Wadenbäck och Håkan Englund gjorde är falska? Vad har du i så fall för grund för det?

Det handlar ju inte om anonyma kommentarer på någon websajt utan sådant som de själva skrivit på Facebook.
Nej orkar inte läsa fake news, men citera vad som står då.
Det fastslogs väl att det var fem år gamla citat så vem bryr sig
Citera
Medlem
Citat:

Den senaste siffran jag hörde var 1400 aktivister. Dessutom har de varit bra på att sätta utan valsedlar under hela förtidsröstningen. Är inte orolig.
Citera
2018-09-08, 12:27
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:

Det finns en plan.

Finns tusentals aktivister.

Klockan 8 öppnar vallokalerna.

Hög energi.
Senast redigerad av Fashwave 2018-09-08 kl. 12:33.
Citera
2018-09-08, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Aj då. De är ju övertygade om att de kommer in i riksdagen vilket egentligen är ganska otroligt. Stämningen om de får ett lågt resultat kommer vara outhärdlig efter allt detta kampanjande.
Det är bäst att ta ut segern i förskott, då kan det bli dubbel glädje.
Citera
2018-09-08, 12:28
Medlem
Citat:
Artikel från 30 januari 2018:
https://www.sn.se/gnesta/ombudets-politiska-asikter-skrammer-flyktingen-ezattullah/

Från den låsta artikeln:

"Under 2016-2018 har juristen Jessica Ohlson varit offentligt ombud för asylsökande. Av 30 ärenden har 11 utvisningsbeslut fattats, två ärenden om utvisning har återförvisats. 11 beslut har fattats om uppehållstillstånd. 4 ärenden pågår. Även ett beslut om verkställande av förvar och ett om att släppas ur förvar har fattats."

Observera förövrigt att detta endast gäller asyluppdrag hon haft i eget namn. De ärenden hon drivit, men där hennes chef/pappa varit förordnad, räknas alltså inte.

Jag har förövrigt fått veta, av en användare som ej vill vara öppen, att detta har varit en issue i AfS. Framför allt Jeff Ahl har lyft frågan att partiets trovärdighet skadas av Ohlsons engagemang för asylsökande, men då man ser Ohlson som en viktig tillgång pga att hon är kvinna och eftersom hon är nära med Kasselstrand och Hahne så har man låtit detta passera. AfS har även gjort bedömningen att ingen invandringskritisk alternativmedia kommer göra ett scoop av detta och det var uppenbarligen en helt riktig bedömning. Men man är alltså väl medveten om Ohlsons asylverksamhet.

Kravet på renhet dödar varje parti.

Får jag köpa kebab av en muslim?
Citera
2018-09-08, 12:30
Medlem
Citat:
Man väljer sitt yrke och sin nisch.

Tror du poliser med vänsterextrema åsikter söker sig till gränspolisen och bistår i tvångsutvisningar bara för att det är i ordning med gällande lag och ordning? Naturligtvis inte. Att en AfS-topp väljer att jobba för att fler asylsökande ska få stanna i Sverige är hyckleri oavsett vad man tycker om AfS politik.

Tänk om italienska extremhögern fick veta att en partitopp i AfS är ett kugghjul i hela det europeiska asylmaskineriet som lockar så många till Italien. De hade vänt AfS ryggen snabbare än du kan stava till AfS.

Jag är AfS-sympatisör och -väljare och tycker inte heller att det är bra att Jessica Ohlson arbetar/har arbetat med asylrättsfall. Man kan absolut ha en diskussion om det i rätt sammanhang.

Problemet med dig är att du är ett så kallat concerntroll och inte bryr dig om det där på riktigt. Din upprördhet är spelad och syftar till att stöta bort folk från att rösta på AfS nu inför valet (om frågan som sådan vore så viktig för dig hade du valt ett annat tillfälle).

Du har skrivit 40 (!) inlägg om detta sedan igår kväll strax före sju på kvällen. Innan dess hade du inte postat ett enda inlägg här på Flashback på över två år. Ditt senaste inlägg innan ditt inhopp här i tråden var en hyllning till din lokala pizzabagare.

Vad har man för torftigt liv om man håller på som du gör? Och alla dina ansträngningar i den här saken är dessutom förgäves. Det finns inte en enda person som vänder sig emot AfS på grund av det du drar upp (som dessutom var känt av många).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in