Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-09, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tony0682
Alternativ för Sverige och Nordiska Motståndsrörelsen.

Ja, finns det olikheter eller har båda partier exakt samma politik i alla områden?

De har fler olikheter än likheter. Frågan är urbota dum faktiskt. M har mer gemensamt med S.
Citera
2018-03-09, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LStille
Enligt handlingarna till Valmyndigheten så utgör Kasslern, lille Erik Viking, asylprofitören Ohlson samt Adam Berg styrelsen tillika den samlade medlemskåren.

Putin approves AfS har jag hört också, kommer säkert att rulla in en hel del rysspengar.

https://www.youtube.com/watch?v=BilUPAOvyOk William ERIK VIKING Hahne säger fru talman. Man säger väl att kärt barn har många namn. Men han är redan en subjektiv person i egen kategori av att just redan heta William Hahne.
Citera
2018-03-09, 19:01
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envik
Är en alltför korrekt iakttagelse. Jimmie kommer inte att sitta kvar länge. Han håller nog fram till valet och kommer en tid efter att avgå. Troligen kliver Karlsson in och tar över som galjonsfigur för att vid lägligt tillfälle lämna över den rollen till Henrik Vinge. Då om inte förr kommer det gå upp för folk att SD har förlorat/jagat bort alla med kompetens.

Partiledningen skulle ha behållit Kasselstrand och ungdomsförbundet. Det hade varit guld värt för dem idag. Inte för Karlsson, Jomshof och Vinge men för partiet.

Se bara på hur de behandlat Kent och Jansson! Partiledningen och partistyrelsen skiter helt i vad folket vill ha och räknar med att de kan göra lite som de vill då de ändå inte har någon konkurrens att tala om. Fram till nu då.

Därför hoppas jag att Afs kan komma stort. Det kommer att ställa helt andra krav på SD och Afs är inte bara ett alternativ för Sverige utan även ett alternativ för SDs medlemmar.

Om SD fortsätter att bajsa på sina medlemmar och skuffa undan dem samt hindrar medlemmar från att få delta i verksamheten så kommer det bara att gagna Afs.

Sen skadar det inte att ha flera invandringskritiska partier i riksdagen.

Fast om partiledningen hade valt allt behålla Kasselstrand hade de samtidig gett bort sin egen makt. Och med tanke på det enorma 'napoleonkomplex' som trojkan lider av var de nog övertygade om att utan dem i ledande ställning skulle partiet inte överleva.

"Die Partei hat immer recht"

Tror du verkligen Reichsführer der fläskkotlett Mattias Karlsson tar över?
Citera
2018-03-09, 19:23
Medlem
Argumentet att 4% + eller - för SD inte gör någon större skillnad i realiteten håller jag med om. Däremot skulle det ha stort symboliskt värde om SD blev det största partiet.
Citera
2018-03-09, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anenome
Jag menar verkligen inte att låta otrevlig mot en nationell broder - jag vet inte vad du får upp när du följer länken https://alternativforsverige.se/donera/ men sidan jag får upp har dels en funktion för att donera med betal-/kreditkort (Vilket jag gjorde i förmiddags), det finns instruktioner för hur man donerar via banköverföring (AfS har bankgiro 5224-9331 om sidan inte laddar korrekt för dig) samt dessutom så finns det ett Swish-nummer/QR-kod.

Så jo, det finns möjligheter att donera utan att man behöver använda Swish.

Ingen fara.

Tack. Nu ser jag bankgirot. Märkligt, tidigare såg jag bara QR kod och Swish. Jag kanske tittade slarvigt. Spelar ingen roll. Jag för över pengar i helgen.
Citera
2018-03-09, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Deras partistyrelse. Jag känner till de tre första från SDU, vilka är de andra?

http://alternativforsverige.se/partistyrelsen/

Adam Berg. Sambo med Jessica Ohlson. Han är inte den skarpaste kniven i lådan. Minns att personer som det facto hade höga uppdrag på lokal nivå blev förbannade när han fortsatte titulera dom som "medlemmar". Istället för att säga "företrädare för ungdomsförbundet". Det blev lite märkligt när han en gång titulerade en distriktsordförande för ett hyfsat stort län i SDU för "medlem". Jag känner inte honom vidare så kan inte bedöma. Men jag vet att många inom partiet ser honom som en dryg översittare. Han verkar vara en som klankar ner på någons persona istället för att ge konstruktiv kritik. Eller ge egna förslag på åtgärder.

Monica Skogman. Hon värvades över från Hahnes styrelse till Nystart Stockholm. Finska damer är ordentliga typer. Bara hälsat på henne. Hon är väl även nämndeman mandatperioden ut om hon så vill? Ledande företrädare runt om i landet har en förmåga att lura in avhoppare på sina kontor för att få dom skriva under avskedsbrev. Det hoppas jag inte händer Monica utan att hon står på sig. Det är även bra att ha en som praktiskt sysslar med kriminalfrågor proffesionellt. Jag hoppas Afs får en mer offensiv kriminalpolitik. Att ens ha bytt ut Kenta som rättspolitisk talesperson är en kriminalpolitisk skandal för SD.

Krister Stehag
Tidigare ordförande för SD Östermalm/Norrmalm, borde vara en bra tillgång i syfte att locka gamla moderatväljare som inte skulle lockas av SD. Många gammelmoderater/borgare ser SD som ett parti åt vänster. Inte minst i frågor gällande ekonomisk politik.

Martin Hagwall
Son till den inte helt brainy Anna Hagwall. Han ser onekligen lite väl mörk ut. Arabiskt påbrå?
Men han verkar ändå vara en innovativ företagare. Man ska inte döma hunden efter håret.
Per Sefastsson

Yvonne Lindholm
Hon var väldigt aktiv i SD Kvinnor förut. Blev uppriktigt sagt förvånad när jag såg att hon var med i AFS. Hoppas hon kan få med sin nu för tiden lite väl liberaliserade dotter på rätt köl. Hanna kallar väl sig inte ens för nationalist längre?
Citera
2018-03-09, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
De har fler olikheter än likheter. Frågan är urbota dum faktiskt. M har mer gemensamt med S.

NMR och AFS är mycket bra partier då båda knycker röster från SD utan att själva komma in i riksdagen.
Citera
2018-03-09, 20:49
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Argumentet att 4% + eller - för SD inte gör någon större skillnad i realiteten håller jag med om. Däremot skulle det ha stort symboliskt värde om SD blev det största partiet.

Symboliskt ja, men skulle inte spela något faktisk roll rent politiskt. Ett mycket större värde om AfS kom in.
Citera
2018-03-09, 21:16
Medlem
GhostsOfOnyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Symboliskt ja, men skulle inte spela något faktisk roll rent politiskt. Ett mycket större värde om AfS kom in.
Menar du symboliskt? Ärketöntarna™ skulle ju hellre bilda regering med trädkramarna™ än AfS och om de pro-svenska inte sitter vid makten är det ändå en förlust.
Citera
2018-03-09, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tony0682
Alternativ för Sverige och Nordiska Motståndsrörelsen.

Ja, finns det olikheter eller har båda partier exakt samma politik i alla områden?

NMR är över huvud taget inget parti i vanlig bemärkelse.

Anser att hållande av partikongress där medlemmar eller representanter för medlemmar får lämna förslag för omröstning är själva definitionen av ett parti.
Detta skulle aldrig kunna ske inom NMR, då det totalt strider mot deras omhuldade Führer-princip!
Citera
2018-03-09, 22:31
Medlem
EricBlairs avatar
Äntligen ett parti som är "gammelmoderat" i salig Gösta Bohmans anda. Till och med bättre i vissa avseenden. Jag har visserligen röstat SD de två senaste valen men det tar emot att rösta på ett i grunden socialdemokratiskt SD med den enda fördelen att det är socialkonservativt.

SD kommer aldrig på egen hand nå mer än kanske i bästa fall bortåt 30%. Det behövs ett spektra av partier då nationalism inte är detsamma som vänster/höger och för att få med de som tycker att SD visserligen har rätt i invandringsfrågan men är för höger eller vänster i andra frågor måste det till fler alternativ. Samma bredd som 7 klövern erbjuder i övriga frågor måste erbjudas i nationalkonservativ tappning.

Alternativ för Sverige kan ta gammelmoderaternas roll så kan SD vara gammelsossar, en bra början.
Om det betyder att SD 2018 tappar någon % får man se det som en investering i framtiden.

Når AfS 1 % betyder det valsedlar utlagda i nästa val, 2,5% betyder partistöd, 4% betyder riksdagsplatser och en omvälvande förskjutning i debatten. Når de inte 4% så lär inte heller SD stå på 46,5% iallafall.

Detta blir första gången jag lägger en röst som jag tycker är helt rätt även om det inte resulterar i riksdagsplatser. Det är så många rätt i partiprogrammet så det skulle kännas som ett svek att återigen taktikrösta på mellanmjölken i SD. Att vilja lägga ned SR och SVT är enkom det nog för att få min röst.
Senast redigerad av EricBlair 2018-03-09 kl. 22:37.
Citera
2018-03-09, 23:37
Medlem
Det är bra med mångfald och det är klart att varje stolle skall ha ett eget parti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in