Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Deras partistyrelse. Jag känner till de tre första från SDU, vilka är de andra?
http://alternativforsverige.se/partistyrelsen/
Adam Berg. Sambo med Jessica Ohlson. Han är inte den skarpaste kniven i lådan. Minns att personer som det facto hade höga uppdrag på lokal nivå blev förbannade när han fortsatte titulera dom som "medlemmar". Istället för att säga "företrädare för ungdomsförbundet". Det blev lite märkligt när han en gång titulerade en distriktsordförande för ett hyfsat stort län i SDU för "medlem". Jag känner inte honom vidare så kan inte bedöma. Men jag vet att många inom partiet ser honom som en dryg översittare. Han verkar vara en som klankar ner på någons persona istället för att ge konstruktiv kritik. Eller ge egna förslag på åtgärder.
Monica Skogman. Hon värvades över från Hahnes styrelse till Nystart Stockholm. Finska damer är ordentliga typer. Bara hälsat på henne. Hon är väl även nämndeman mandatperioden ut om hon så vill? Ledande företrädare runt om i landet har en förmåga att lura in avhoppare på sina kontor för att få dom skriva under avskedsbrev. Det hoppas jag inte händer Monica utan att hon står på sig. Det är även bra att ha en som praktiskt sysslar med kriminalfrågor proffesionellt. Jag hoppas Afs får en mer offensiv kriminalpolitik. Att ens ha bytt ut Kenta som rättspolitisk talesperson är en kriminalpolitisk skandal för SD.
Krister Stehag
Tidigare ordförande för SD Östermalm/Norrmalm, borde vara en bra tillgång i syfte att locka gamla moderatväljare som inte skulle lockas av SD. Många gammelmoderater/borgare ser SD som ett parti åt vänster. Inte minst i frågor gällande ekonomisk politik.
Martin Hagwall
Son till den inte helt brainy Anna Hagwall. Han ser onekligen lite väl mörk ut. Arabiskt påbrå?
Men han verkar ändå vara en innovativ företagare. Man ska inte döma hunden efter håret.
Per Sefastsson
Yvonne Lindholm
Hon var väldigt aktiv i SD Kvinnor förut. Blev uppriktigt sagt förvånad när jag såg att hon var med i AFS. Hoppas hon kan få med sin nu för tiden lite väl liberaliserade dotter på rätt köl. Hanna kallar väl sig inte ens för nationalist längre?