Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-27, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Vem tror på det där? Har du nu på förmiddagen hunnit ringa runt hela bekantskapskretsen och frågat hur de ställer sig? Dessutom vill ju SD ha tillbaka kvotflyktingarna redan inom ett eller två år, så det vore ju i sådana fall väldigt kortsiktigt av dina bekanta. Den miljard partiet vill satsa på återvandring går till satsningar på frivillig återvandring. Jämför detta med hur stabil AfS' position i frågan är. De äger områdena totalt asylstopp och återvandring och SD har bara att tugga i sig det.
Arbetskamrater. Jobbar inom industrin.

Beställde även valsedlar för 2 veckor sedan. Inget än i brevlådan. Det visar hur seriösa de är.
Citera
2018-08-27, 12:23
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Det där är ju lika naivt som att tro på Löfven när han svänger i migrationsfrågan. Först säger han ''Mitt Europa bygger inga murar'', bara för att ändra sig igen några månader senare.

Den enda anledningen till varför SD gick ut med nyheten idag är för att de inser att AfS är ett reellt hot, mot deras väljarsiffror.

Jag tror snarare att det var på grund av den desinformation som AfS och dess anhängare bedrivit som SD gick ut med detta förtydligande.

Att dubbla antalet kvotflyktingar var ju ett nu överspelat förhandlingsutspel från SD:s sida, för att i utbyte få ett stopp för anhöriginvandring. Det handlade alltså inte om något som SD drev som valfråga.
Citera
2018-08-27, 12:23
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Arbetskamrater. Jobbar inom industrin.

Beställde även valsedlar för 2 veckor sedan. Inget än i brevlådan. Det visar hur seriösa de är.

'Seriösa'? AfS är ett nystartat parti med inget statligt bidrag, till skillnad från resten av partierna.
Att skicka ut tusentals valsedlar är inte så enkelt som du tror.

Yvonne (AfS) igår på twitter: 'I morgon går den största sändningen hittills ut med beställda valsedlar.''
https://twitter.com/margippo/status/1033824155802718214
Citera
2018-08-27, 12:24
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Inte. Om du läser vad jag faktiskt skriver så handlar det om de rasister som själva ser sig som rasister och är stolta över det.

Min kritik av AfS handlar om att de inte tar avstånd från dessa självutnämnda rasister. Det är ju det minsta man kan begära av ett parti som inte själva betecknar sig som rasister.

Men ge dig! Håll käften om att nationalism skulle vara rasistiskt, när du förespråkar att det ska ges stöd till Israel och deras nationalism. Judiska folkets nation har en nationalstat i Israel där deras politiska företrädare tar vara på Israels intressen.

I Sverige finns nu AfS som är svenska nationalister som tar vara på svenskars intressen.
Svenskar, ett folk som alla andra.

Det är bara i din hycklande värld som Israelisk nationalism ska stödjas och svensk nationalism är rasism. Ditt resonemang håller inte. Dra nu åt helvete.
Citera
2018-08-27, 12:25
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Så är det naturligtvis inte - men det finns en tendens i MSM att få det till det. För att kunna neutralisera kritik som "antisemitism".
Men det kommer inte att funka eftersom globalism är större än så. Jag tror knappast Chomsky och Soros drar jämt...

Bush, Clinton, Macron, Reinfeldt, EU-kommissionen, megaföretag och storbanker drivs inte av etniska motiv utan av makt och pengar. Det finns såklart judar som verkar för multikulturalism (se intervjun med Barbara Lerner Spectre) och globalism men det är att reducera frågan och samtidigt göra "antisemitismkortet" relevant.

Många judar i Sverige och Västeuropa avskyr multikulturalism och vill se en etniskt homogen självständig nationalstat såsom europeiska nationer var fram till 70-talet.
Makten vill inte att folk skall förstå det. Makten vill att folk som pavlovska hundar skall tänka "nazism nazism" när politiker som Kasselstrand talar om saker som är sunt förnuft, självklarheter i etablerade partier i Europa fram till 70-talet innan kulturradikalernas marsch genom institutionerna. Eller som är självklart i en nation som Japan.
Ge dem inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jo, exakt så är det. Att du är dåligt insatt och okunnig, eller oärlig, förändrar inte detta faktum. Utan judar hade det aldrig uppstått någon "globalism" och utan judar och judisk makt hade den aldrig kunnat genomdrivas.

Vilka tror du att det är som ger såna som Clinton, Reinfeldt och Macron pengar och viss makt? Figurer som Reinfeldt och Macron är ju bara marionettdockor, de är korrupta lakejer åt de intressen.som dominerar media, ekonomi m.m. i Västvärlden och dessa intressen drivs av etniska motiv, de följer en etnisk agenda.

Ja, det finns väldigt, väldigt, många såna judar. Antisemitism är alltid relevant, det är ju icke-judars försvar mot de angrepp och övergrepp som judarna utsätter dem för. Antisemitism är sunt förnuft.

Jasså, vilka då? Inga judar vill se etniskt homogena och nationalistiska stater bland icke-judiska folk eftersom såna stater inte brukar tolerera judar. Judar är ju en etniskt främmande grupp och om Sverige ska bli etniskt homogent så måste de ju lämna Sverige.

"Kulturradikalism" är ett fenomen skapat av judar i syfte att undergräva våra nationer och flertalet "kulturradikaler" i Västvärlden har ju också varit judar.

Det går inte att vara listig och lura makten genom att använda kodord som "globalister"(man kan undvika hmf, men man lurar ingen) Det rätta förhållningssättet är istället att stå upp för svenska folket utan att skämmas och utan att bry sig om vad Bonniers och andra folkfientliga aktörer säger.

Vi är här för att rädda det svenska folket och bekämpa folkets fiender. Om detta gör att vissa kallar oss för rasister och antisemiter så är det strunt samma, vi gör bara det som måste göras.
Man är ju inte lite naiv om man tror att 68-rörelsen var en revolution som kom underifrån. Den var sanktionerad uppifrån. Därför tycker jag att föreläsningen Markus håller under valturnén är otillräcklig. Man ska heller inte inbilla sig att etnonationalister kommer tillåtas göra samma "marsch genom institutionerna" som vänstern gjorde.
Citera
2018-08-27, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Bert Karlsson är en av Sveriges mest osmakliga folkförrädare och knappast en person som AfS borde vilja förknippas med.

Poängen är att det finns många SD:are där som behöver höra vettiga argument i kommentarsfältet. Detsamma gäller för Angry Foreigner (som f.ö. gick ut med sina åsikter om AfS efter dylika förfrågningar).
Citera
2018-08-27, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Det där är ju lika naivt som att tro på Löfven när han svänger i migrationsfrågan. Först säger han ''Mitt Europa bygger inga murar'', bara för att ändra sig igen några månader senare.

Den enda anledningen till varför SD gick ut med nyheten idag är för att de inser att AfS är ett reellt hot mot deras väljarsiffror.

Exakt, hur jävla dum kan man vara om man tror på detta panik-ryck

hur svårt ska det varahttps://www.youtube.com/watch?v=0xKDkD8eroQ&t=5s
Citera
2018-08-27, 12:28
Medlem
Flying.Swines avatar
Påminner om att en röst på AfS är en röst på massinvandring och sjuklövern! Vill ni verkligen stödja dom? Jag skulle skämmas som Sverigevän av att lägga en röst som bara gynnar flyktingvurmarna.
Citera
2018-08-27, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Inte. Om du läser vad jag faktiskt skriver så handlar det om de rasister som själva ser sig som rasister och är stolta över det.

Min kritik av AfS handlar bland annat om att de inte tar avstånd från dessa självutnämnda rasister. Det är ju det minsta man kan begära av ett parti som inte själva betecknar sig som rasister.

Kasselstrand har flera gånger tagit avstånd från och hånat antirasism, så ett avståndstagande från "rasism" får du nog vänta länge på.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-08-27 kl. 12:33.
Citera
2018-08-27, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Påminner om att en röst på AfS är en röst på massinvandring och sjuklövern! Vill ni verkligen stödja dom? Jag skulle skämmas som Sverigevän av att lägga en röst som bara gynnar flyktingvurmarna.

Utveckla gärna, menar du att sossarna är motsatsen??
Citera
2018-08-27, 12:32
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Jag skulle skämmas som Sverigevän av att lägga en röst som bara gynnar Expo-Karlsson, speltorsken Jimmie "jag vet inte" Åkesson och judinnan Bieler som förnekar svenskarnas existens.
Citera
2018-08-27, 12:33
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicki
Utveckla gärna, menar du att sossarna är motsatsen??
Det är sossarna man lägger en röst på när man röstar på AfS.

Att lägga en röst på AfS är att ta bort en röst på SD = färre röster på SD vilket bara gynnar invandrarvurmarna. Skulle inte förvåna mig om det partiet endast grundats för att minska SD:s chanser i valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in