Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-24, 04:08
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleCore
Har du märkt något annat större trendbrott? Kan tänka mig att AfS-väljarna främst är yngre storstadsbor.

Det står bara kön, åldersgrupp och region. Kolla i den här t.ex:

https://d25d2506sfb94s.cloudfront.net/cumulus_uploads/document/d8tng3lv0t/Opinion_Metro_YouGov_Feb2018.pdf

PS. Storstad verkar ha ökat, men jag orkar inte kolla ordentligt nu.

EDIT: Då lutar det alltså mot att den typiske AfS-väljaren är en man mellan 35-54 år i en storstad. Men låt mig kolla ordentligt imorgon.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-08-24 kl. 04:14.
Citera
2018-08-24, 04:15
Avstängd
Yougov lägger SD på runt 24%. Dock brukar de tendera till att överskatta SD, förmodligen pga deras metod med panelundersökning. Har för mig att de prickade SD innan valet 2014 på runt 17-18% som landade i 12,9 % när väljarna sa sitt.

https://d25d2506sfb94s.cloudfront.net/cumulus_uploads/inlineimage/2018-08-23/Opinion_YouGov_augusti_2018.png

En realistisk siffra nu i valet för SD ligger förmodligen runt 20 % men det är ändå en enorm framgång. Vilket parti kan ståta med att växa runt 50 %-enheter i varje val? Tyvärr verkar det dock gå hand i hand med SD:s obehagliga fjäskande för etablissemanget.

Det mest intressanta är kanske gruppen "övriga". Kan inte minnas att den var så stor som 4,8 % förra valet. AfS kan mycket väl utgöra en betydande andel av den siffran.
Citera
2018-08-24, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Yougov lägger SD på runt 24%. Dock brukar de tendera till att överskatta SD, förmodligen pga deras metod med panelundersökning. Har för mig att de prickade SD innan valet 2014 på runt 17-18% som landade i 12,9 % när väljarna sa sitt.

https://d25d2506sfb94s.cloudfront.net/cumulus_uploads/inlineimage/2018-08-23/Opinion_YouGov_augusti_2018.png

En realistisk siffra nu i valet för SD ligger förmodligen runt 20 % men det är ändå en enorm framgång. Vilket parti kan ståta med att växa runt 50 %-enheter i varje val? Tyvärr verkar det dock gå hand i hand med SD:s obehagliga fjäskande för etablissemanget.

Det mest intressanta är kanske gruppen "övriga". Kan inte minnas att den var så stor som 4,8 % förra valet. AfS kan mycket väl utgöra en betydande andel av den siffran.
Nu ljuger du allt lite?
I september innan valet 2014 låg SD på 11 %.
De underskattade med 2 %.
Citera
2018-08-24, 04:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Nu ljuger du allt lite?
I september innan valet 2014 låg SD på 11 %.
De underskattade med 2 %.

Nej, jag ljuger inte din tomte. Jag skrev har för mig, det betyder att man inte är säker. Läs klart SFI:n innan du postar är du snäll.
Citera
2018-08-24, 04:27
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Ja, det är ju precis så man har gjort. Och en betydligt renare start än SD hade.

AfS' akilleshäl är kopplingarna till alternativhögern. Vi får se hur det vecklar ut sig i nästa vecka.

"Hur det vecklar ut sig nästa vecka?"

Jo, det är väl relevant för de som fortfarande snuttar på SVT.
Citera
2018-08-24, 04:30
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
"Hur det vecklar ut sig nästa vecka?"

Jo, det är väl relevant för de som fortfarande snuttar på SVT.

Just precis
Citera
2018-08-24, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Ja, det är ju precis så man har gjort. Och en betydligt renare start än SD hade.

AfS' akilleshäl är kopplingarna till alternativhögern. Vi får se hur det vecklar ut sig i nästa vecka.
Om det räknas som "kopplingar" att ställa upp på intervjuer med olika kanaler på Youtube så greppar man efter halmstrån.
Hoppas Kasselstrand fortsätter med samma stil som mot DN och inte låter sig ägas av gamarna i gammelmedia via guilt by association.
Citera
2018-08-24, 04:36
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gn11
Om det räknas som "kopplingar" att ställa upp på intervjuer med olika kanaler på Youtube så greppar man efter halmstrån.
Hoppas Kasselstrand fortsätter med samma stil som mot DN och inte låter sig ägas av gamarna i gammelmedia via guilt by association.

Ja, såna associationer är såklart rent strunt. Dessutom är alt-right stämpeln ett patetiskt försök från Wolodarski et al att koppla ihop det med en företrädesvis anglo-saxisk företeelse som knappt existerar här i Sverige.
Citera
2018-08-24, 05:06
Medlem
GarlCustafs avatar
Vad heter remixen dom kör i början och på slutet under torgmötena? Med Gustav Kasselstrand som säger "för det andra vi är sveriges återvandringsparti". Finns den på youtube att få tag på?
Citera
2018-08-24, 05:13
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GarlCustaf
Vad heter remixen dom kör i början och på slutet under torgmötena? Med Gustav Kasselstrand som säger "för det andra vi är sveriges återvandringsparti". Finns den på youtube att få tag på?

K A S S E L W A V E
https://www.youtube.com/watch?v=LJ53WdDNgBM&t=
Citera
2018-08-24, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
SD-ledningen fick damp när SDU publicerade en opartisk och nykter artikel om att de var för en tvåstatslösning vad gäller Israel-Palestina
Är även AfS för en tvåstatslösning?
Citera
2018-08-24, 06:03
Medlem
Engelitzs avatar
https://m.youtube.com/watch?v=C_pVSz13-IQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem