Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-27, 10:02
Medlem
AfS behövs. Nu har SD släppt tanken på dubblad kvotflyktingmottagning och vill satsa en miljard på återvandring. AfS har påverkat svensk migrationsdebatt bara genom att existera.

Som det står i min signatur: Pålitliga politiker förutsätter svekfulla väljare.
Citera
2018-08-27, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om du plockar ut fingrarna ur öronen kommer du att upptäcka att ingen dör av att diskutera frågan om AfS umgås med rasister och har en stor rasistisk svans både på webben och på gatan. Detta är ett problem för partiet då det undergräver deras trovärdighet hos folk som inte är rasister.

Rasister, rasister, rasister...

Du börjar bli mer och mer lik Henrik Arnstad för varje dag som går. En sjuklig besatthet av ordet rasism och har en förmåga att kunna se rasister i varje gathörn, i varje buske som finns.
Citera
2018-08-27, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Som jag skrev i en replik till SmokeyNegroni: många av AfS anhängare - inte minst i den här tråden - är rasister och skäms inte för det. Då borde det inte vara tabu att diskutera detta faktum och dess politiska konsekvenser.

Jag finner din kommentar om att inte stöta bort väljare intressant. Menar du att AfS egentligen är rasister, men inte vill flagga med det innan valet?
Jag känner inga andra AfS väljare personligen så jag har ingen aning. Erfarenhetsmässigt brukar det jag känner och tänker om olika företeelser vara ganska mainstream. Så jag antar att min inställning till rasism och främlingsfientlighet (på gruppnivå) också är vad många andra i hemlighet också känner och tänker. Inför familj/vänner/kollegor/allmänheten skulle jag inte spontant uttrycka att jag är rasist och främlingsfientlig (på gruppnivå).
Citera
2018-08-27, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
AfS behövs. Nu har SD släppt tanken på dubblad kvotflyktingmottagning och vill satsa en miljard på återvandring. AfS har påverkat svensk migrationsdebatt bara genom att existera.

Två veckor innan valet kommer dom med detta. Det finns väl ingen som tar det här utspelet på allvar när det dessutom var Paula Bieler som var drivande att få igenom dubblering av kvotflyktingsystemet. Lika trovärdigt som Folkpartiets språktest.

Men det märks att dom börjar bli oroliga för AfS framfart.
Citera
2018-08-27, 10:21
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto

Ja, men det gäller fortfarande bara frivillig återvandring. Vilket. Inte. Är. Tillräckligt. AfS går fortfarande i bräschen för att ta tillbaka landet. Sverige är svenskarnas land! https://www.youtube.com/watch?v=6ypu-_8OITA
Citera
2018-08-27, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Två veckor innan valet kommer dom med detta. Det finns väl ingen som tar det här utspelet på allvar när det dessutom var Paula Bieler som var drivande att få igenom dubblering av kvotflyktingsystemet. Lika trovärdigt som Folkpartiets språktest.

Men det märks att dom börjar bli oroliga för AfS framfart.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Ja, men det gäller fortfarande bara frivillig återvandring. Vilket. Inte. Är. Tillräckligt. AfS går fortfarande i bräschen för att ta tillbaka landet. Sverige är svenskarnas land! https://www.youtube.com/watch?v=6ypu-_8OITA

Oavsett om detta opportunistiska utspel påverkar väljare som var på väg till AfS, eller inte - så är det ett bevis på att ett parti som AfS behövs och att en röst kan ha en multiplikatorpåverkan på politiken genom att säkerställa partiets överlevnad efter valet.

AfS kommer ju inte påverka med direkt lagstiftning i brådrappet, så denna sorts inflytande är en triumf i sig.
Citera
2018-08-27, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Rasister, rasister, rasister...

Du börjar bli mer och mer lik Henrik Arnstad för varje dag som går. En sjuklig besatthet av ordet rasism och har en förmåga att kunna se rasister i varje gathörn, i varje buske som finns.

Det finns en särskild tråd för frågan om AfS och eventuell antisemitism.

Eftersom den här allmänna tråden om AfS nu blir spammad med inlägg om rasism verkar det finnas ett konkret behov av en motsvarande tråd om AfS och rasism. Eventuellt kan den läggas samman med tråden om antisemitism.
Senast redigerad av Ottokar 2018-08-27 kl. 10:43.
Citera
2018-08-27, 10:38
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Kasselstrand och framförallt Ahl och Jonsson berör ju judar och judefrågan vid nästan alla tal de håller. Kulturmarxism, globalism och globalister är kodord för judar och judegrejer. Detta vet alla, inklusive Expo och Bonniermedia. Ingen som har lite koll blir lurad av att man pratar om "globalister".

Så är det naturligtvis inte - men det finns en tendens i MSM att få det till det. För att kunna neutralisera kritik som "antisemitism".
Men det kommer inte att funka eftersom globalism är större än så. Jag tror knappast Chomsky och Soros drar jämt...
Citat:
Chomsky genomförde tidigt kritiska analyser av globaliseringen. Han sammanfattade processen med orden "gammalt vin, nya flaskor", och hävdade att elitklassens motiv är detsamma som alltid: att försöka isolera folket från viktiga beslutsprocesser, med den skillnaden att de högsta beslutsfattande instanserna nu är transnationella bolag och överstatliga banker. Chomsky hävdar att de transnationella bolagen "utvecklar egna styrningsinstitutioner" som speglar deras globala räckvidd

Bush, Clinton, Macron, Reinfeldt, EU-kommissionen, megaföretag och storbanker drivs inte av etniska motiv utan av makt och pengar. Det finns såklart judar som verkar för multikulturalism (se intervjun med Barbara Lerner Spectre) och globalism men det är att reducera frågan och samtidigt göra "antisemitismkortet" relevant.

Många judar i Sverige och Västeuropa avskyr multikulturalism och vill se en etniskt homogen självständig nationalstat såsom europeiska nationer var fram till 70-talet.
Makten vill inte att folk skall förstå det. Makten vill att folk som pavlovska hundar skall tänka "nazism nazism" när politiker som Kasselstrand talar om saker som är sunt förnuft, självklarheter i etablerade partier i Europa fram till 70-talet innan kulturradikalernas marsch genom institutionerna. Eller som är självklart i en nation som Japan.
Ge dem inte det.
Senast redigerad av StuG 2018-08-27 kl. 10:46.
Citera
2018-08-27, 10:49
Medlem
Maaooss avatar
Jonathan Leman från expo drar paralleller med AFS och NMR i TV4 Nyhetsmorgon.

Spola till 2:20 i klippet.
https://www.youtube.com/watch?v=ZuBwASb0PZQ

Han påstår här att många aktivister för NMR, från gruppen 'Vit Makt', har anslutit sig till AFS. Men sedan vid 3:00 i klippet så säger han att dessa grupper ej är offentliga med sina medlemsregister. Hur kan han då föra statistik över dessa påstådda medlemsförflyttningar?

Är det jag som missar något här & missuppfattar det Jonathan Leman säger, eller är smutskastningen av AFS officiellt igång nu? Börjar etablissemanget skita sig i brallan efter senaste mätningen från Yougov där mycket tyder på att AFS redan är över 4%-spärren?
Citera
2018-08-27, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maaoos
Jonathan Leman från expo drar paralleller med AFS och NMR i TV4 Nyhetsmorgon.

Spola till 2:20 i klippet.
https://www.youtube.com/watch?v=ZuBwASb0PZQ

Han påstår här att många aktivister för NMR, från gruppen 'Vit Makt', har anslutit sig till AFS. Men sedan vid 3:00 i klippet så säger han att dessa grupper ej är offentliga med sina medlemsregister. Hur kan han då föra statistik över dessa påstådda medlemsförflyttningar?

Är det jag som missar något här & missuppfattar det Jonathan Leman säger, eller är smutskastningen av AFS officiellt igång nu? Börjar etablissemanget skita sig i brallan efter senaste mätningen från Yougov där mycket tyder på att AFS redan är över 4%-spärren?

Juden Leman får ju inte ens ihop det där på pappret. Om de är aktivister inom NMR så hör de naturligtvis till den organisationen och har inte anslutit sig till AfS. Jag har hittills inte hört om några avhopp från NMR till AfS eller att NMR:are gett några signaler om att de kommer att rösta på AfS i stället för NMR i valet. Att gå på ett AfS-torgmöte gör en inte till aktivist eller ens sympatisör.

Detta är skrämselpropaganda och brunsmetning av klassiskt Expo-snitt.
Citera
2018-08-27, 11:03
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Den iranske tandläkaren och den "hederlige muslimen" har ljugit om identitet och bakgrund och ingen av dem hade flyktingskäl. Om AfS regler för anhöriginvandring och dylikt införs så lär även importen av thaihoror upphöra ganska omgående då det kommer bli för svårt och dyrt för Leif och Kenneth.

AFS är ju pragmatiker - de vill kasta ut de som är en belastning - dit hör inte en yrkesverksam tandläkare (om hen inte är kriminell osv) eller en thaihora (om hen inte går på bidrag, vägrar lära sig svenska osv).
Citera
2018-08-27, 11:14
Medlem
Bert Karlsson vurmar för SD och har cirka 24k följare på Youtube. Hans videor brukar snitta på omkring 50k visningar och handlar övervägande om migrationspolitik.

Man kanske kan pressa honom att göra en video där han nämner sina åsikter om AfS? Åtminstone kan man göra hans följare mer medvetna om att AfS existerar som ett bättre alternativ att rösta på än SD genom att argumentera i kommentarsfältet.

Berts Värld: https://www.youtube.com/channel/UCOQ_IjduOGiyh3YeSOzrIUg/videos
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in