Citat:
Ursprungligen postat av
Kalianka
Jag menar att potential upp mot 10 % FINNS redan i detta val. Mycket osannolikt att Afs får högre än 6% i detta val dock. Lär landa runt 4-5% Du måste dock ha i åtanke att det inte går att lita på opinionsundersökningarna. Inte ens you gov.
YouGov har varit så pass korrekta tidigare och visat prov på neutralitet och ej någon beröringsskräck för "obehagliga siffror" att de är det enda opinionsinstitutet som jag litar på idag, i synnerhet när det gäller mindre partier som är än mer svåra att mäta. Förr litade jag rätt mycket på Sentio, men deras beställare är anti-AfS och pro-SD/MED... så de går tyvärr också bort.
Man kan inte lita blint på något, men jag väljer ändå att tro på dem, någorlunda iaf. Och du säger att de har potential upp mot 10 procent i detta val... jag säger då absolut inte. Jag skulle säga att taket i praktiken går vid 5 procent. Ska man vara riktigt optimistisk kanske 6, men tvivlar kraftigt på det. Jag tror på ett resultat mellan 3-4,5 procent. Och det beror mycket på vad som händer framöver vilket resultat det blir.
Vi får se.