2018-08-24, 21:08
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Det ökar. En procent nu. För några timmar sen var det 0,8% så kämpa på ett tag till så är du nog uppe i fyra procent.

Det är samma visa varje gång med dessa "opartiska" dårar. VitruvianskeMannen brukar tjata om 0,6%. De är ju inte ens i närheten. Och ändå inbillar de sig att de gör sunda och sakliga bedömningar. De lutar sig mot vad de uppfattar som autoritära källor, trots att dessa alltid haft fullständigt - ja helt uppåt väggarna - fel. Det krävs ett starkt religiöst gift för att bli så fullständigt fördummad.

Vissa här skulle nog kunna bli lite knäckta om någon kom in med god retorik och lite tabeller o.d. och gjorde ett bra case för att AfS ligger runt 1,5 till 2%. Det skulle ju åtminstone kunna ge sken av att vara trovärdigt. Men de här pajasarna... ja, det är ju rent löjligt.
Citera
2018-08-24, 21:11
Medlem
Telefons avatar
Angående hur känt AFS är för allmänheten så fick jag själv lite insikt i det förra helgen när jag träffade lite gamla arbetskamrater, allt som allt 7 personer varav 6 män. Alla arbetande med vanliga kontorsjobb, boende i Stockholm. 2 som jag vet är lite mer intresserade av politik.

Alla kände till AFS, samtliga utom jag (som ändå är medlem i partiet ) hade fått valfoldern i postlådan. En var riktigt upprörd över detta, så jag höll låg profil.

Senare på kvällen visade det sig att 1 skulle rösta afs, en annan övervägde...
Citera
2018-08-24, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
AfS har en hel drös av aktivister, tror att det är över tusen stycken. Borde inte AfS varit så förutseende att att någon aktivist lagt ut valsedlar på de lokaler man förtidsröstar? Allt fler väljare förtidsröstar, och AfS borde ha täckt upp alla ställena i en storstad som Stockholm. Här på Norrmalm hade jag två ställen att välja på, i närheten där jag bor. Den ordinarie vallokalen är för min del Vasa Real.
När jag förtidsröstade tänkte jag så här, att det är bäst att snabba på, man kan ju hinna avlida innan ordinarie röstdag, och då kommer inte min röst att alls räknas.
Det låter nästan osannolikt att AfS inte skulle lagt ut sedlar på alla ställen i Stockholm, iaf inte de centrala delarna, då är det inte helt ologiskt att det snarare kanske är så att någon kastat dom eller gömt dom, det har ju redan idag kommit in rapporter om valfusk och att AfS inte funnits bland de andra valsedlarna. utan på ett separat ställe framme vid valmottagarna typ som att det ska synas när man tar AfS valsedlar.
Citera
2018-08-24, 21:18
Medlem
Salamans avatar
Jag satt hemma och lyssnade på ett av Kasselstrands tal när brevinkastet plötsligt fick liv. Det visade sig vara en broschyr från AfS med två valsedlar. Jag hann tyvärr inte öppna och tacka men bra jobbat av er aktivister!

Fortsätter det i den här stilen tror jag att man kan nå ut till väldigt många. Folk som röstar på SD men inte känner till AfS kommer garanterat att kolla upp partiet när detta kommer i brevlådan. Det gäller bara att dessa snabbt får en bild av att partiet ligger mellan 2-4 %, för jag tror att det är först då vi kan börja räkna med deras röster.
Citera
2018-08-24, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Detta är ju precis som Baggebo1 sade : Där journalister ljuger medvetet för att dem har en agenda. http://www.friatider.se/s-bluffade-sveriges-radio-om-afs-valturn

Det går dock en skiljelinje mellan att ljuga om en händelse för att gynna sin sak (tro), och att ljuga för att utplåna de etniska svenskarna, och i förlängningen skapa en superstat (EU). Slutmålet blir väl en världsregering i de sjuka globalisternas hjärnor. Finns ju religiösa som medvetet ljuger, för att de tror att de gör en god sak i förlängningen... detta tror jag är fallet med många "lägre" journalister och dylikt.
Citera
2018-08-24, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Det är samma visa varje gång med dessa "opartiska" dårar. VitruvianskeMannen brukar tjata om 0,6%. De är ju inte ens i närheten. Och ändå inbillar de sig att de gör sunda och sakliga bedömningar. De lutar sig mot vad de uppfattar som autoritära källor, trots att dessa alltid haft fullständigt - ja helt uppåt väggarna - fel. Det krävs ett starkt religiöst gift för att bli så fullständigt fördummad.

Vissa här skulle nog kunna bli lite knäckta om någon kom in med god retorik och lite tabeller o.d. och gjorde ett bra case för att AfS ligger runt 1,5 till 2%. Det skulle ju åtminstone kunna ge sken av att vara trovärdigt. Men de här pajasarna... ja, det är ju rent löjligt.

Det blir faktiskt lite löjligt. Dom har ju lixom ingenting att komma med mer än att dom själva tycker att AfS ska ha 1 procent eller vad det kan vara.
Eller att dom vill att vi ska rösta på SD istället men presenterar aldrig något i SDs politik som skulle kunna locka över oss.
Dom är inte så bra på det dom nu försöker sig på.
Citera
2018-08-24, 21:22
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefon
Angående hur känt AFS är för allmänheten så fick jag själv lite insikt i det förra helgen när jag träffade lite gamla arbetskamrater, allt som allt 7 personer varav 6 män. Alla arbetande med vanliga kontorsjobb, boende i Stockholm. 2 som jag vet är lite mer intresserade av politik.

Alla kände till AFS, samtliga utom jag (som ändå är medlem i partiet ) hade fått valfoldern i postlådan. En var riktigt upprörd över detta, så jag höll låg profil.

Wow! Intressant rapport. Och vi ska kanske inte vara så förvånade, även om det såklart är glädjande att höra.

Och detta stämmer f.ö. bra med profilen män i storstad. Och får jag gissa på åldrar mellan 35-54?
Citera
2018-08-24, 21:23
Medlem
BravePessimisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Det blir faktiskt lite löjligt. Dom har ju lixom ingenting att komma med mer än att dom själva tycker att AfS ska ha 1 procent eller vad det kan vara.
Eller att dom vill att vi ska rösta på SD istället men presenterar aldrig något i SDs politik som skulle kunna locka över oss.
Dom är inte så bra på det dom nu försöker sig på.

SD kommer ju få massa kommunalröster av oss. Borde ju vara tacksama kan man tycka...
Citera
2018-08-24, 21:26
Medlem
Telefons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Wow! Intressant rapport. Och vi ska kanske inte vara så förvånade, även om det såklart är glädjande att höra.

Och detta stämmer f.ö. bra med profilen män i storstad. Och får jag gissa på åldrar mellan 35-54?

Ja, jag blev själv förvånad över att de kände till afs. Medborgerlig samling kände 2 till.

Ålder 30-40, tjejen 25
Citera
2018-08-24, 21:33
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Jag var och förtidsröstade på Eastmansinstitutet 22/8 (Norrmalm Stockholm) där fanns inte valsedlar för AfS.
Det fick bli SD rakt av, hade tänkt lägga riksdagsrösten på AfS.
Mycket vanskligt att skriva partinamnet. Man kan stava fel eller så hittar valförrättaren något annat fel på valsedeln.

Det är så globalistetablissemanget lyckas med sitt valfusk. Det funkar bra på svagsinta medborgare. Och nu fick de dig alltså att rösta på ett av deras partier.

Läs här:
https://twitter.com/margippo/status/1032964835175288833
Valfusk pågår i Stockholms län, denna gång i Nacka kommun, Orminge bibliotek, jag fick detta mail nyss:
"Hej, förtidsröstade precis på det enda alternativet för Sverige.
Dock saknades valsedlar för AFS i valsedel-stället. De låg inlåsta i ett skåp. Valförrättaren ursäktade sig och sa att de "måste ha gått åt". Efter ytterligare uppmaning från mig la hon motvilligt fram dem. Detta hände idag ca13.15.
Om ni har någon aktivist i området är det nog bra att gå förbi då och då och kontrollera att de fortfarande ligger framme."
AfS vill att man rapporterar sådant valfusk till dem.

Och rösta inte på bluffaretablissemanget så klart!
Citera
2018-08-24, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telefon

Härligt, sånt gillar vi att höra. Berättade du någonsin för han/hon som övervägde att rösta AfS att du är medlem? Skulle kunna ingjuta mod i denne personen.
Citera
2018-08-24, 21:38
Medlem
Telefons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Härligt, sånt gillar vi att höra. Berättade du någonsin för han/hon som övervägde att rösta AfS att du är medlem? Skulle kunna ingjuta mod i denne personen.

Japp, kl 4 inne på nattklubben visade jag honom mitt medlemskort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in