Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-08, 19:27
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Ja det är ju egentligen bara den senaste veckan som det har fått någon nämnvärd mediauppmärksamhet, efter den uppmärksamhet de fick i mars -april. Värt att notera i sammanhanget är att det är gammelmedia, fiendesystemets media, som fortfarande har överlägset störst genomslag och räckvidd.

Internet och sociala medier har naturligtvis varit helt avgörande för allt som har med nationalism att göra men många underskattar nog MSM:s makt, påverkan, räckvidd och genomslag. Om AfS kommer in i riksdagen så kommer det nog till ganska stor del bero på den uppmärksamhet de ändå fått nu precis i slutspurten.
Du har skrivit mycket om det där att nå ut och att få hört talas om partiet. Det var lite intressant att den här personen som sagt röstat SD både 2010 och 2014, men ändå inte kände igen namnet när jag nämnde det för ett par veckor sedan. Det är en person som snackar invandring när vi ses, som inte direkt litar på media, som kanske surfar in på Samnytt eller Fria Tider då och då. Men ändå. Det är nog så att även de flesta SD:are varken har tid eller ork att riktigt följa med i sociala medier eller alternativmedier. De är jobb, sen mat med familjen, sen lite slötittande på tv eller lite dataspel. Sen är det samma sak nästa dag. De kanske läser på Fria Tider eller flashback om de undrar något om den senaste gruppvåldtäkten, men de följer inte tillräckligt noga för att snappa upp ett nytt parti. Vi som är extremt intresserade av sånt här är ganska få...

AfS-rösten ligger liksom så nära för så många, men ändå så långt borta. Den här personen gnällde innan jag nämnt AfS om att SD inte försvarade sina egna när media hängde ut dem osv. Det räckte med att jag pratade lite om AfS i nån minut, och sen var rösten klar.

Vi får hoppas att tillräckligt många snappat upp partiet tills imorgon. Det är långt ifrån omöjligt.
Citera
2018-09-08, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Jag tror tyvärr inte att man fixar inträdesspärren den här rundan däremot kan jag tänka mig att de skulle kunna få ett mandat i EU-valet som äger rum nästa vår (har de tänkt ställa upp där?). Där skulle man vara i stort sett det enda partiet som kan ställa upp som ett trovärdigt "EU-skeptiskt" alternativ. SD har svävat på målet för länge och V vet jag inte ens vad de står för i den frågan längre.

Min bedömning är ändå att en majoritet av svenskarna alltjämt är ganska skeptiska/kritiska till EU och NATO. Och många är mer benägna att rösta på mindre etablerade partier i EU-valet.

Nåja, en randanmärkning så här kvällen innan valet ska avgöras...

Kanske AfS skulle lyckas bättre i EU-valet. Dock har SD alltid presterat bättre på riksdagsvalen än EU-valen hittills. Dock är AfS det tydligaste anti-EU-partiet just nu, så kanske?

V har officiellt gett upp EU-utträde då Jonas Sjöstedt har beröringsskräck för "högerextremister" som vill samma sak.

Citat:
Enligt partiprogrammet vill Vänsterpartiet gå ur EU. Men under SVT:s partiledarutfrågning på torsdagen ville Jonas Sjöstedt inte ge några tydliga svar kring ett utträde.

– Om det låg ett föreslag från SD om den typen av nationalistiskt alternativ så skulle jag inte kunna rösta för det, sade han.

På frågan om Vänsterpartiet här håller på att ändra ståndpunkt svarade han:

– Det kan bara ske om en partikongress bestämmer det. I Vänsterpartiet är det medlemmarna som bestämmer det.

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/sjostedt-v-otydlig-om-eu-uttrade
Citera
2018-09-08, 19:29
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Kan berätta att jag idag fått meddelande att ytterligare tre, en familj, som jag berättat för om AfS är med på resan att ta tillbaka vårt land. Nu kör vi in i kaklet och tar AfS in i RD! Hög energi!

Gott att höra!!

Jag ska konvertera en SD:are ikväll, wish me luck.
Citera
2018-09-08, 19:29
Medlem
erikp121s avatar
Det jag älskar med partiet är att man inte tar avstånd från det uppenbara att Sverige är svenskarnas land. Det märktes inte minst igår när en asiat (guling) stolt stod med ett plakat med budskapet; Sverige åt svenskarna!

Det handlar inte om rashat. Det handlar om kärlek till vårt folk och den svenska fosterjorden. Det är för vårt folk vi kämpar!

Det globalistiska styret har allt för länge kunnat härja fritt, men nu säger vi ifrån. Ni trampar inte på oss något mer, ni skövlar oss inte mer, ni plundrar oss inte mer!

Det svenska folket och dess allierade är vakna. Vi säger "NEJ!" till mångkultur, globalism och bankirstyre. Vi säger "NEJ!" till massinvandring och islamisering. Vi säger "NEJ!" till feminisim och genustrams.

Nog är nog. Sverige åt svenskarna!
Citera
2018-09-08, 19:30
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Gott att höra!!

Jag ska konvertera en SD:are ikväll, wish me luck.

Alla vill vara med i det vinnande laget, går säkert bra!
Citera
2018-09-08, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fick precis besked att en person (SD-röstare 2010 och 2014) som jag tipsade om AfS för ett par veckor sedan (han hade dessvärre inte hört talas om partiet då) hade varit och förtidsröstat idag - på AfS. Folk gillar partiet om de bara får höra talas om det.

Förhoppningsvis har genomslaget den sista veckan gjort att många fått upp ögonen.
Ja, det är garanterat ett parti som skulle kunna appellera till breda väljargrupper om folk bara fick kännedom om det. Lite synd att det ekonomiska dokumentet "Vision för Sverige" inte kunde presenteras förrän idag. (Är det Riksdagens utredningstjänst som försinkat kostnadsberäkningarna?) Det ser riktigt bra ut vid en snabbtitt. Stora satsningar på välfärd och försvar samt skattesänkningar för väldigt många genom införande av plattskatt. Finansieras huvudsakligen genom invandringsstopp och återvandring, slopat bistånd och Swexit.

Kasselstrand och Sefastsson om "Vision för Sverige":

https://www.pscp.tv/w/1yoJMVEYEXexQ

Tänk om Kasselstrand fått dra detta i en partiledardebatt eller TV-intervju - vilken röstmagnet det hade varit för både höger- och vänsterväljare. Det blir också väldigt konkret hur mycket Sverige faktiskt förlorar på den förda invandringspolitiken.

Länk till dokumentet "Vision för Sverige" där tänkta reformer och besparingar presenteras:

https://alternativforsverige.se/files/vision-for-sverige.pdf

Men, som sagt, lite för sent för att detta ska hinna få spridning.
Citera
2018-09-08, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Jag tror tyvärr inte att man fixar inträdesspärren den här rundan däremot kan jag tänka mig att de skulle kunna få ett mandat i EU-valet som äger rum nästa vår (har de tänkt ställa upp där?). Där skulle man vara i stort sett det enda partiet som kan ställa upp som ett trovärdigt "EU-skeptiskt" alternativ. SD har svävat på målet för länge och V vet jag inte ens vad de står för i den frågan längre.

Min bedömning är ändå att en majoritet av svenskarna alltjämt är ganska skeptiska/kritiska till EU och NATO. Och många är mer benägna att rösta på mindre etablerade partier i EU-valet.

Nåja, en randanmärkning så här kvällen innan valet ska avgöras...

NATO-frågan har AFS knappt nämnt under kampanjen och NATO står inte med på någon av de olika listor med prioriterade frågor som partiet har spridit. Jag vet ju att de är emot NATO, men det har varit nästan helt tyst om det från partiets sida. Jag undrar vad anledningen till det är. Det är en av de viktigaste frågorna och man har ju knappast bara glömt bort att lyfta den.
Citera
2018-09-08, 19:38
Medlem
PingPongZongs avatar
2006 så hade ju SD över 4% i början av rösträkningen. Det visades inte i en egen stapel. Och kom därför som en chock för många när dom uppmärksammade det. Men en av deras experter så att man kunde vara lugn, för det var för det var främst röster från Skåne som räknats och att SD skulle sjunka rejält när fler röster från STHLM och GBG räknats.

2006 fick SD 162 463 röster och 2,9%. Det valresultatet plus någon procent borde väl AFS kunna få? Så många som idag vet om AFS tack vare internet. Och att dom flesta som röstat eller tänkt röstat SD säkert känner till AFS. Så visst vi lever i en tid som ett parti som AFS kan få 4%.

Och jag vet många som röstar på AFS istället för SD i det här valet.
Citera
2018-09-08, 19:39
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fick precis besked att en person (SD-röstare 2010 och 2014) som jag tipsade om AfS för ett par veckor sedan (han hade dessvärre inte hört talas om partiet då) hade varit och förtidsröstat idag - på AfS. Folk gillar partiet om de bara får höra talas om det.

Förhoppningsvis har genomslaget den sista veckan gjort att många fått upp ögonen.

Så är det. Jag länkade Kasselstrands tal från Kungsträdgården igår till en tidigare kollega, som jag vet är SD-väljare. Han blev helt tagen, dels av budskapet, dels av publikstödet. 30 minuter senare var han AfS:are. Det är underbart att få uttrycka stolt patriotism igen för första gången på evigheter!

När AfS får spridning kommer det ta rejäl fart. Vi hoppas det sker tillräckligt innan valet, i annat fall sker det garanterat innan nästa (extra) val.
Citera
2018-09-08, 19:41
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
NATO-frågan har AFS knappt nämnt under kampanjen och NATO står inte med på någon av de olika listor med prioriterade frågor som partiet har spridit. Jag vet ju att de är emot NATO, men det har varit nästan helt tyst om det från partiets sida. Jag undrar vad anledningen till det är. Det är en av de viktigaste frågorna och man har ju knappast bara glömt bort att lyfta den.
NATO-frågan är ju delvis en anledning till att f.d. partiledare för Sverigedemokraterna Mikael Jansson tillika riksdagskandidat för Alternativ för Sverige lämnade SD för AfS.

Svensk suveränitet och neutralitiet är oerhört viktigt och där är det bara Alternativ för Sverige (och NMR) som talar klarspråk. Nej till NATO, nej till EU!
Citera
2018-09-08, 19:50
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
2006 så hade ju SD över 4% i början av rösträkningen. Det visades inte i en egen stapel. Och kom därför som en chock för många när dom uppmärksammade det. Men en av deras experter så att man kunde vara lugn, för det var för det var främst röster från Skåne som räknats och att SD skulle sjunka rejält när fler röster från STHLM och GBG räknats.

2006 fick SD 162 463 röster och 2,9%. Det valresultatet plus någon procent borde väl AFS kunna få? Så många som idag vet om AFS tack vare internet. Och att dom flesta som röstat eller tänkt röstat SD säkert känner till AFS. Så visst vi lever i en tid som ett parti som AFS kan få 4%.

Och jag vet många som röstar på AFS istället för SD i det här valet.

Exakt, kan tänka mig att majoriteten av de 349 000 som röstade på SD år 2010 också är aningen missnöjd med deras liberalisering.
Citera
2018-09-08, 19:56
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Precis, Jomshofs påhopp är knappast negativt för AfS.

Fria Tider körde en artikel om Jomshofs smaklösa påhopp:

http://www.friatider.se/sd-toppens-attack-mot-afs-israelhatare-och-antisemiter
det är verkligen märkligt att se denna attityd från SD, det är som när Åkesson sa nåt om att de fiskade i grumliga vatten i nån intervju tidigare. Jag uppfattar det inte så mkt som ett tecken på att SD har blivit establishment utan mer att de helt enkelt inte är så smarta.

De borde ju använda framväxten av SD för att framstå som ett mindre "skrämmande" alternativ för pk-människor som är uppe på staketet. Det är vad som händer om man missköter migrationspolitiken i nästan två decennier och saboterar debatten genom att bojkotta och stigmatisera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in