Citat:
Du har skrivit mycket om det där att nå ut och att få hört talas om partiet. Det var lite intressant att den här personen som sagt röstat SD både 2010 och 2014, men ändå inte kände igen namnet när jag nämnde det för ett par veckor sedan. Det är en person som snackar invandring när vi ses, som inte direkt litar på media, som kanske surfar in på Samnytt eller Fria Tider då och då. Men ändå. Det är nog så att även de flesta SD:are varken har tid eller ork att riktigt följa med i sociala medier eller alternativmedier. De är jobb, sen mat med familjen, sen lite slötittande på tv eller lite dataspel. Sen är det samma sak nästa dag. De kanske läser på Fria Tider eller flashback om de undrar något om den senaste gruppvåldtäkten, men de följer inte tillräckligt noga för att snappa upp ett nytt parti. Vi som är extremt intresserade av sånt här är ganska få...Ja det är ju egentligen bara den senaste veckan som det har fått någon nämnvärd mediauppmärksamhet, efter den uppmärksamhet de fick i mars -april. Värt att notera i sammanhanget är att det är gammelmedia, fiendesystemets media, som fortfarande har överlägset störst genomslag och räckvidd.
Internet och sociala medier har naturligtvis varit helt avgörande för allt som har med nationalism att göra men många underskattar nog MSM:s makt, påverkan, räckvidd och genomslag. Om AfS kommer in i riksdagen så kommer det nog till ganska stor del bero på den uppmärksamhet de ändå fått nu precis i slutspurten.
Internet och sociala medier har naturligtvis varit helt avgörande för allt som har med nationalism att göra men många underskattar nog MSM:s makt, påverkan, räckvidd och genomslag. Om AfS kommer in i riksdagen så kommer det nog till ganska stor del bero på den uppmärksamhet de ändå fått nu precis i slutspurten.
AfS-rösten ligger liksom så nära för så många, men ändå så långt borta. Den här personen gnällde innan jag nämnt AfS om att SD inte försvarade sina egna när media hängde ut dem osv. Det räckte med att jag pratade lite om AfS i nån minut, och sen var rösten klar.
Vi får hoppas att tillräckligt många snappat upp partiet tills imorgon. Det är långt ifrån omöjligt.