Citat:
Ursprungligen postat av
Marikapsycho
Viktigt!
Alla ni som skall kaosa i röstandet:
Är ni medvetna om att 1 röst på afs = 1 röst på MP?
Är ni medvetna om konsekvensen av att rösta på afs? Är ni det?
Behöver jag förklara varför ovanstående ekvation är en realitet?
Ja, snälla! Förklara hur en röst på [något parti utom MP] = en röst på MP.
Citat:
Ursprungligen postat av
biupy6ip
Kan man läsa deras politik någonstans?
Om dom blir etnonationalister likt SVP och ND lär dom bli intressanta. Men det tror jag knappast.
Gissar att dom kommer köra på "Vi är konservativa" eller någon etikett.
Det enda sättet för dom att nå framgång är att lova deportering av främlingar tillbaka till sina länder.
Det kommer dra väljare, bland annat mig!
Citat:
Ursprungligen postat av
Genombrott
Lugn nu. Jag tror inte att många kommer att rösta på AfS ifall de inte ser att opinionsmätningarna talar för att de har en chans att komma in i riksdagen.
Skulle AfS få 6% av opinionsrösterna så skulle det vara relativt safe att rösta på de. Skulle de få 0.5% så är det mer safe att rösta på SD.
Det finns egentligen ingen anledning att inte rösta på en potentiell bra uppstickare om man tycker deras partiprogram är bra. Är det för få som röstar på dem spelar +/-0,5% för SD ingen roll oavsett och är det många som gör det så lär det spela roll för uppstickaren.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fot.Noten
Ekot lördag 11 febr.
När Ekot frågar Kasselstrand om partiet ska ställa upp i valet 2018 svarar han. "Jag kan vare sig bekräfta eller dementera och även om jag kunde bekräfta skulle jag dementera så jag bekräftar att jag dementerar"
/Ingrid
Det är inte ofta man hör politiker uttrycka sig så man måste koncentrera sig, på ett positivt vis. Humor, intelligens och slagfärdigt
Citat:
Ursprungligen postat av
Marion86
Tror säkert dom är bra, gillar Gustav Kasselstrand och William Hahne, men vill man påverka nåt nu får det bli SD 2018.
Annars tycker jag SD ska skita i vad PK-iterna tycker och ta tillbaka Kasselstrand och Hahne, även Erik Almqvist behöver komma tillbaka.
SD behöver bra talare för dom finns det väldigt ont om.
SD behöver uppenbarligen en blåslampa där bak. Är man så skitnödiga att man bryr sig om vad PK tycker så får man räkna med att folk passerar på innerspåret.
SD har sparkat, jagat och uteslutit väljare som riskerat sitt yrkes och privatliv för dem och det för att de kanske uttryckt sig trubbigt eller MSM medvetet missförstått vad de sagt. Man ska hålla sina lojala trupper om ryggen annars lär man snart stå ensam. Det här talades det om redan innan 2014 när SD började focka folk på lösa grunder. Jag blev jävligt störd när MK försökte samarbeta med Expo och droppen tyckte jag var med SD/SDU separationen. SD kunde sannolikt hanterat det helt annorlunda, VUNNIT stöd och gått stärkta ur det hela.
Det parti som lovar att deportera kriminella, parasiter och inkompatibelt folk i Sverige och som har trovärdigast strategi för det tänker jag rösta på oavsett om de har 30, 4 eller 0,1% i OU. Jag skiter i enstaka %-satser i skatt, pappadagar, sjukvårdsplatser osv - folk en masse måste lämna landet innan något annat går att göra.