Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-02-11, 08:52
Medlem
Gammelfirres avatar
Om man bortser från SDs eventuella stöd till M, vad kan skillnaden tänkas vara? Hur kan partiprogrammet skilja sig mellan de två partierna? Det känns som det mest intressanta med ett nytt nationalistiskt parti enligt mig. Kanske någon som har bättre koll på gamla SDU kan flika in på det?
Citera
2017-02-11, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Det behövs ett nytt parti. SD har tyvärr visat sig vara allt för mesigt/vänskapskorrumperat/M-skadat för att kunna vara den effektiva opposition vi behöver.

Fanns ju redan Medborgerlig samling för oss proteströstare. Nu även AfS. De kommer slåss om samma röster. Får se vilket av partierna som får min röst.
Jag står också i just detta val. Antingen Medborgerlig samling eller AfS. Bästa vore om de gick ihop.
Citera
2017-02-11, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Fullt möjligt. Jag gissar bara utifrån vilka signaler det skulle skicka. Det är kanske troligt att personliga kontakter o sympatier avgör.

Edit. Jag bara alltid sett sdu som SS och SD svansen som SA. Mest baserat på utseende om jag ska vara ärlig....
SDU var radikalare än SD helt klart, men att se någon koppling mellan dom och gamla SA är ju bara fånigt. Svensk politik behöver verkligen radikaliseras och alla partier som tar ett steg i rätt riktigt kommer utmålas som NSDAP.

In med Anna Hagwall också !
Citera
2017-02-11, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
SDU var radikalare än SD helt klart, men att se någon koppling mellan dom och gamla SA är ju bara fånigt. Svensk politik behöver verkligen radikaliseras och alla partier som tar ett steg i rätt riktigt kommer utmålas som NSDAP.

Jag menar inte koppling så utan att SD svansen kan upplevas lite råbarkad och odisciplinerade. Till sist gjorde de mer polerade SS sig av med pöbeln när de inte behövdes längre
Citera
2017-02-11, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille

SD har blivit alldeles för urvattnat.
Om man jämför SD med regerande sossepartier i Tjeckien och Slovakien framstår SD som bleka PK-asylkramare.

Det finns definitivt plats för ett parti i Sverige som står upp för verklig nationalism.
T.ex. SD:s snack om hjälp i närområde, det får väl andra neger och arabländer sköta!
Citera
2017-02-11, 09:14
Medlem
Drygemans avatar
Det behövs ett mera folkligt parti för dom som inte är moderatSDare. Ett alternativ för dom som inte kommer att rösta på SD pga det nyligen uppseglade AKB-närmandet. Men som ändå är invandringsrestriktiva.

Men jag är tveksam till att kostymkillarna här kommer att kunna representera dom.
Citera
2017-02-11, 09:19
Medlem
Efterlängtat.
Hur stöttar man detta parti ekonomiskt?
Citera
2017-02-11, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Jag menar inte koppling så utan att SD svansen kan upplevas lite råbarkad och odisciplinerade. Till sist gjorde de mer polerade SS sig av med pöbeln när de inte behövdes längre
Jag kan bara säga att du har fel.
Dåvarande SDU var det ungdomsparti som växte mest av alla partier och lockade till sig tusentals unga idealister som var redo att ta ansvar för Sverige, hur tror du att det känns för dom sen när den gamla partiledningen bara avfärdar deras engagemang och börjar samarbeta med radikala vänstergrupper för att trycka ner deras kompetens?

SD kommer ångra sig när dom befinner sig i 7klöver-träsket med avsaknaden av profiler och unga svenskar med en ideologisk drivkraft.

Jag hoppas verkligen att AFS kommer slå rot nu, även om jag kanske inte håller med i mycket dom kommer säga.
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
SD har blivit alldeles för urvattnat.
Om man jämför SD med regerande sossepartier i Tjeckien och Slovakien framstår SD som bleka PK-asylkramare.

Det finns definitivt plats för ett parti i Sverige som står upp för verklig nationalism.
T.ex. SD:s snack om hjälp i närområde, det får väl andra neger och arabländer sköta!
Jag håller väl med, inte mer jag kan säga.
Citera
2017-02-11, 09:23
Medlem
Bannons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112
Undrar hur länge dom klurat på det namnet.
Det hade varit intressant att se vilka namnförslag som röstades ner om det finns en sådan lista.
Citera
2017-02-11, 09:35
Medlem
Kommer man att försöka knyta gamla ungdomsförbundet till sig? Alltså det SDU som inte längre är ungdomsförbund tillhörande Sverigedemokraterna utan en fristående organisation?

Lyckas man med det kommer man att växa oerhört snabbt. Sen behövs även en medial satsning för att höras.
Citera
2017-02-11, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drygeman
Det behövs ett mera folkligt parti för dom som inte är moderatSDare. Ett alternativ för dom som inte kommer att rösta på SD pga det nyligen uppseglade AKB-närmandet. Men som ändå är invandringsrestriktiva.

Men jag är tveksam till att kostymkillarna här kommer att kunna representera dom.

Ja, det är ungefär det jag funderar på. Blir det ett folkligt (dina ord) parti, mer nationalistiskt mindre höger eller blir det kostym grejen. Jag använder bara lite fulare ord för att säga samma sak.
Citera
2017-02-11, 09:41
Medlem
okok1s avatar
Man skulle kunna tro att det är en parodi. SD är nog enda hoppet att stoppa massinvandringen och nu vill man stjäla röster från SD? Vilken briljant idé. Tiden kunde inte vara mer rätt (ironi) med tanke på att:
Citat:
Sanandaji: Svenskarna kan vara i minoritet redan 2025
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in