Jag har redan röstat på AfS (skickat in utlandsröst) och följer deras torgmötesturne på youtube.
Mycket bra överlag, MEN....jag förstår inte varför alla, precis
alla verkar tycka att Jeff Ahl är så fantastisk. Han har verkligen uppnåt någon form av stjärnstatus.
Visst, man kan skratta gott när han trycker dit vänsterpacket med någon kaxig oneliner

men i övrigt tycker jag inte att han känns speciellt förtroendeingivande. Mest bara som en gaphals som har svårt att formulera sig.
Tappar bort sig i sina tal, svamlar med orden, blandar ihop Trump och Juncker m.m
Gapar om sojapojkar som aldrig haft gymkort etc.
Som sagt, roligt (och säkert sant) men jag tycker att det ger intrycket av att han är mer av en instabil gaphals än en tänkare. Lite av den stereotyp folk har av AfS om de bara läser pissmedia.
Kasselstrand och Hahne får lika mycket sagt på ett bra mycket tydligare och mer förtroendeingivande sätt.
Har ingenting emot Jeff Ahl, men tycker att han är något av ett oberäknligt "wildcard". Tror knappast att någon som för sig med ord som "sojapojkar" går hem i stugorna (utöver de redan frälsta, vi skrattar gott).
Älskar deras high energy-motto, men Kasselstrand kanske kan tagga tillbaka ett steg när han står och jämför AfSs intåg i Riksdagen med Trump och Brexit!